Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

La garantia Espanya

| Actualitzat el 25/09/2012 a les 23:59h
Arxivat a: Nació.cot
És impossible saber com anirà avançant el procés polític que porta Catalunya cap a la independència. A hores d'ara, no podem endevinar el resultat de les pròximes eleccions, ni quin marge de distància tindran els partits sobiranistes respecte als que no ho són. Tampoc no tenim indicadors suficients per preveure quina serà l'evolució del PSC, més enllà del fet que s'ha iniciat un moviment tímid, però perceptible, de desmarcament del PP i Ciutadans. I la incògnita principal es manté: hi ha una voluntat real i fins a les últimes conseqüències de construir un Estat Català per part d'Artur Mas i CiU?

Ara bé, hi ha una garantia. Només una. I és que Espanya no acceptarà mai un camí del mig. Madrid no es mourà de la seva posició actual, que és el no a tot. Qualsevol govern espanyol mantindrà que el poble català està per sota no ja de la Constitució, sinó de la LOFCA. Espanya no acceptarà la via democràtica cap al dret a decidir i les amenaces aniran creixent a mesura que el procés es consolidi. Res de lliure associació. Ni parlar-ne de Puerto Rico.

I arribarà el dia que la negació, la probibició i les amenaces espanyoles es convertiran en un problema per a Europa. El cansament de les opinions públiques occidentals els farà assimilar el búnquer ideològic espanyol al tancament obsessiu que ha acabat marginant Sèrbia de totes les institucions internacionals. Però això ja serà una història que, als catalans, ens interessarà relativament.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+11
-95
continueu continueu
joan rodríguez soler, 26/09/2012 a les 00:17
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Interessant
+89
-3
continuem continuem
Anònim, 26/09/2012 a les 01:25
@Joan Rodríguez:

La majoria silenciosa és independentista.

Fins on sabem (enquestes) el 50% votarien sí, el 20% votarien no.

D'aquest 50%, 1.5 milions no són silenciosos (van cridar a barna el 11s), és un 20% de 7.5 milions.

Vol dir que hi ha un 30% d'independentistes silenciosos, que és superior al 20% de no-independentistes silenciosos.

L'altre 30% que balla es mourà entre aquestes dues opcions (+ l'abstenció). Haurieu d'aconseguir més d'una tercera part d'aquests indecisos per igualar els vots del sí i com més temps passa i més atacs vinguin de madrid més difícil us serà.

No diguem blat ... però tinguem el sac i el cordill ben apunt per lligar-lo tan ràpid, aviat i bé com sigui possible.
+23
-4
Europa no te por del NAZISME ESPANYOL? i l'OTAN com permet un exercit golpista com l'espanyol?
Judith Rocaspana, 26/09/2012 a les 06:35
Cal que Europa sapiga que el PP, PARTIT NAZIONALISTA ESPANYOL, esta manipulant l'exercit per fer por al poble i esta manipulant al NAZI ROUCO VARELA, per fer por a la gent que va a missa; realment, el PP ES UN PARTIT FEIXISTA, i Europa ho ha de saber; Franco es viu a España, tant al PSOE com al PP, per no parlar dels grups neo-nazis de Ciudadanos i Upyd; pero si Europa no ha expulsat a un Rajoy que fa tot el contrari del que va prometre al programa electoral, potser vol dir que l'EUROPA DE LA MERKEL no es democratica, sino una estafa als ciutadans europeus; caldria que el poble portes al Rajoy estafador a la fiscalia per delinquent que es el que es
+28
-3
humilment, per atots
Anònim, 26/09/2012 a les 07:23
Crec que la feina més important ara és no caure en la prepotència i en la txuleria i seguir treballant amb humilitat, com si fossim una minoria, per consolidar la majoria i, en la mesura del possible, ajudar a soldar el pais. El millor de la que serà la nostra democràcia és que és per a TOTS, a diferència de l'Estat que ara i durant uns quants anys més encara patirem.
+25
-4
Definició ja!
Joanet, 26/09/2012 a les 08:17
Pel que veig encara estem estancats. Es parla de projectes similars a Puerto Rico, a la Commenwealth, i tants d´altres com hi perviuen pel món. Mentrestant, el poble vam expressar clar i català l´11-S que volem INDEPENDÈNCIA!, ras i curt. Tant simple com tallar tot lligam amb Espanya, ni súbdits de cap Corona, ni veïnatge feliç (ells no volen), ni collonades mil. Catalunya, nou estat d´Europa. Tant difícil és entendre això? Ara assistim a la interessada interpretació de la poruga classe política (salvant un parell d´excepcions) per por al xoc de trens (inevitable) i idear una independència light, el permanent SÍ PERÒ NO, NO PERÒ SÍ.
+26
-2
Espana és un mur
Anònim, 26/09/2012 a les 09:04
Cal saltar-lo!
+17
-19
La traïció dels líders.
MIK., 26/09/2012 a les 09:07


Aviat llegirem el programa electoral de CiU i podrem comprovar que aquesta coalició egoista tornarà a trair la nació catalana. Canviaran "Pacte fiscal" per "Referèndum" i prou. Potser no seran els únics.

INDEPENDÈNCIA O MORT.

ELS CATALANS NO SOM CASTELLANS. NO ME'N FIO D'EN MAS.

+33
-3
Espanya no decep
Isaiah, 26/09/2012 a les 09:16
El dia de la manifestació jo em preguntava si afluixarien, si hi havia algun nacionalista espanyol intel·ligent. De seguida es va veure que no. Els lemes d'Espanya segueixen sent "Sostenella i no enmendalla" i "Con razón o sin ella, a mi la Legión".

A la futura Catalunya independent hem de tenir una plaça d'Espanya a cada ciutat i poble, en homenatge a la contribució fonamental dels espanyols a la nostra independència. I no ho dic en broma.
+24
-2
Endavant
Ramónh, 26/09/2012 a les 09:17
Molt assenyats els anàlisis precedents.Cal,penso. que aquestes eleccions,no siguin un recolzament complert a Mas,sinó de tots els partits,que s´apuntin a la independència.La falta d´una Llei Electoral en aquest aspecte, és un handicap per la participació
+38
-1
Massa optimisme
Anònim, 26/09/2012 a les 09:44


Tot i que sóc independentista observo, amb no poca preocupació, un excés d'optimisme que em fa pensar en la màgica seqüència del conte de la lletera. Espanya posarà tot el que hagi de posar per evitar la independència i encara no ha fet res. De moment s'han limitat a quatre declaracions però l'aparell de l'estat encara s'ha de posar en marxa. Tampoc està clar el paper que farà Europa i la Merkel en especial. Aquesta gent és demòcrata però com s'ha demostrat en la crisi del deute l'únic que l'interessa de veritat és cobrar els préstecs que en el seu dia van deixar. No els interessa si la gent es mor de gana o es mata pel carrer, volen cobrar la factura i llestos. I aquest condicionant pot arribar a perjudicar la causa dels catalans. També caldrà estar molt atent al que passa a EEUU el novembre ja que una victòria del republicà podria tornar a donar ales a l'Aznar a la Casa Blanca. Per últim, i en clau interna, no cal menystenir el paper dels indignats. Aquest és un gruix social que, en qualsevol instant, es pot mobilitzar i trastocar la situació. El caldo de cultiu hi és i la capacitat d'agitació també.

No penseu que la meva intenció sigui caure en el derrotisme, ans al contrari, però penso que ens caldrà treballar de valent. I tenir en compte que el mmodel de descolonització d'Espanya és sense pactes, a sang i foc. Així són aquesta gent que ens té colonitzats.
+28
-1
Superba
Montserrat, 26/09/2012 a les 11:14
Espanya és superba...i no canviarà....és el seu ADN....
Bé....ara deixem que bramin...i ja s'ho faran....
Els catalans a la nostra....No s'hio val a badar....ara és TOT o RES....la feina a casa nostra.....tots podem fer molt...tots coneixem catalans que dubten i tenen por....CAL convencer...treure pors....i no deixar-nos portar per triumfalismes
+7
-49
Balcans 2
un, 26/09/2012 a les 11:44
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+37
-1
Fora pessisme
Anònim, 26/09/2012 a les 12:00
Ser optimista no vol dir ser ingenu. No vol dir que pensem que serà fàcil. No vol dir que sabem que haurem de fer sacrificis. Però ho farem per dos motius:
1)per dignitat.
2) per un millor futur pels nostres fills i un present just pels nostres avis.
+40
-1
Qualitat de vida
Futur millor, 26/09/2012 a les 12:19
Quan l'enderrocament del mur de Berlin, els alemanys és van saltar dues constitucions i moltes lleis, això va passar a Europa i molts encara ho recordem. Els catalans units som imparables, hem d'estar-hi convenssuts, depend de nosaltres que comencem un camí que ens porti cap un millor futur i millor qualitat de vida per nosaltres i els nostres fills.
+16
-1
Ara ha de respondre el poble
Anònim, 26/09/2012 a les 13:06
Perque clar si a les eleccions , entre Ciu , ERC i SI , aconsegueixen mantenir uns 76 diputats de 135 , tot tira endavant , pero si baixem dels 70 , malament

Ara es quan el poble ha de demostrar que no es mesell
+13
-5
Espana sense Catalunya
Anònim, 26/09/2012 a les 14:32
pitjor que Turquia...que va, pitjor que Mali...
+20
-1
REFERÈNDUM
Anònim, 26/09/2012 a les 15:06
Hauriem de fer el referèndum el mateix dia que Escòcia. D´aquesta manera tindria molt més ressò internacional.
+20
-1
Siusplau, politics...
Anònim, 26/09/2012 a les 15:32
... ara no és l'hora de barallar-nos entre catalans, primer hem d'aconsseguir el que volem, tots a una (pp a part), és igual qui hi hagi al govern català, si en Mas o qui sigui. Li ha tocat en ell, doncs bé, que ens porti cap a la INDEPENDÈNCIA. Després, quan siguem un estat, ja votarem qui volem al parlament... Ara tots en la mateixa direcció SIUSPLAU!!!!!!!!
+20
-1
NL es va independitzar també d'Espanya
Països Baixos 2, 26/09/2012 a les 16:40
Un altre Països Baixos, es el que aconseguireu.
+5
-13
El president d'Extremadura diu que Cat. va robar 150.000 extremenys
Gerard (Ciutat Meridiana-Independència), 26/09/2012 a les 16:43

http://www.elcuadernodeguillermo.com/
#comment-9000

Sé que no es hora de salidas de pata de banco. Ni de regates en corto. Pero las palabras hoy del Presidente de la Generalitat, sus decisiones y las consecuencias de las mismas, no me permiten cruzarme de brazos, nos nos permiten cruzarnos de brazos. Mañana tendré la oportunidad de valorar en rueda de prensa la situación, pero quiero decir algo que no admite demoras. No sé que pasará, creo que ni el lo sabe, y bien grave que es someter en plena crisis a Cataluña y al resto de España, a unas elecciones con un programa electoral basado en la independencia, y no en el empleo, las empresas, la educación o la sanidad. Pero si algún día logrará su objetivo, el President debería devolver antes lo que se llevaron hace ahora treinta o cuarenta años. No me refiero a riquezas materiales sino a seres humanos. 150.000 personas que nos fueros sustraidas, más sus hijos y sus nietos. No digo más. Nacieron en España, en una parte de la misma llamada Extremadura, que no les podía dar de comer porque alguien así lo decidió. Y se fueron a otra parte de España, Cataluña, porque el mismo así lo decidió. Llegado el momento, por favor que antes nos los devuelvan.
+9
-30
Fins els collons de la independencia
Jabo, 26/09/2012 a les 16:59
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+22
-2
pel Jabo, 26/09/2012 a les 16:59
Soziale Marktwirtschaft, 26/09/2012 a les 17:02
"Com que la independencia et treurá de la crisis, que inocents que sous....."

Precisament amb la independència sortirem d'Espanya, és a dir, d'allò que ha generat la crisi.
+3
-9
Corrupció a tots els llocs
Jabo, 26/09/2012 a les 17:17
Segur? Jo crec que a tot el pais, aqui també hi ha gent corrupta....
+29
-3
Afortunadament, Espanya és impossible
Jordi M, 26/09/2012 a les 17:30
La catalanofòbia és el nostre gran aliat i la nostra gran sort és que afecta a absolutament tots els catalans: fins i tot l'Aleix Vidal-Quadras va haver de sortir l'altre dia al pas d'un contertulià d'Intereconomia que es ficava amb qui parla castellà amb deix català. Ja heu vist de què li ha servit a l'Anna Tarrés tanta coreografia aflamencada i tant evitar res que no soni a hispà. Ja ho heu vist de què li ha servit. Segur que els espanyols no l'han sentida dir ni una sola paraula en català. Tant hi fa: l'estan tractant amb una crueltat que només es ret a un estranger. A un enemic. I encara sort que els ha pujar al pòdium i fet hissar la seva puta bandera de merda 55 vegades, que, si no, igual la porten als tribunals.
+13
-0
No tinc cap mena de dubte
FART D'ESCANYA, 26/09/2012 a les 19:31
Si quelcom coneix el nostre President, són els escanyols. I no dubto pas que a hores d'ara ja li fan tant fàstic que no recularà de cap manera i fins a les últimes conseqüències. Som molts que, si cal, donem la nostra vida per a la llibertat dels nostres fills...
+2
-4
SERBIA
Anònim, 26/09/2012 a les 23:09
En efecto, nos interesa la historia de los Balcanes. Millones de desplazados, miles de muertos, pobreza, destrucción y odio. Esas son las consecuencias del nacionalismo. Eso si, ahora son libres, no se sabe bien de quién pero libres, especialmente os políticos (excepto los muertos)
+2
-5
SERBIA
Anònim, 26/09/2012 a les 23:10
En efecto, nos interesa la historia de los Balcanes. Millones de desplazados, miles de muertos, pobreza, destrucción y odio. Esas son las consecuencias del nacionalismo. Eso si, ahora son libres, no se sabe bien de quién pero libres, especialmente os políticos (excepto los muertos)