Els 25 vídeos en anglès per saber com es prepara la independència (1)

The 25 videos in English essential to know Catalonia and the current process towards independence

| 31/08/2012 a les 09:00h
Arxivat a: Política
Aquesta notícia es va publicar originalment el 31/08/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquí teniu una bona tria de vídeos en anglès sobre Catalunya i el seu procés cap a la independència: història, economia, cultura, institucions, moviments socials...
Here is a
good selection of videos in English that informs of Catalonia and the process towards independence: history, economy, culture, institutions, social movements ...


Podeu reenviar aquesta adreça als vostres contactes d'arreu del món que hi puguin estar interessats
You can forward this address to your contacts around the world who may be interested

.........................................................................................................................



Spain's Secret Conflict
An informative documentary about our relations with the spanish state.



Goodbye Spain
A documentary that compares Catalonia's situation with those of some other nations without a state.



A conference about Catalonia, by Matthew Tree, a British journalist who lives here.



Catalonia 2014
Our hope to be Free by 2014, after 300 years of occupation.



Decolonisation and new states in the world.



ANC: "Let's not tell him tales, Let's build him a Country"



Catalonia is ready for independence
Catalonia lost its sovereignty in 1714 when it was conquered by the Spanish Bourbon Kingdom (with french troops collaboration), since then, Spain has not treated with respect the catalan nation. Now, 300 years after, Catalonia is ready for independence.



The president of Catalonia, Artur Mas, receive participants in the summit of the ECB
(Barcelona, 02/05/2012).



Catalonia: Identity
A film on Catalonia with Prof Michael Keating, European University Institute



What is Catalonia?
Catalan, a business opportunity



Catalonia is not Spain
Catalonia is an oppressed nation... Catalunya lost its national rights in 1714, when it was defeated by the Spanish troops of FelipeV. But three centuries later the Catalans even continue fighting by their rights.



Catalan vote tests region's sense of independence
BBC News (2009) -  Catalan towns and villages are holding an unofficial referendum to test support for breaking away from Spain entirely. In 2006 the region passed a law defining Catalonia as a nation and creating more autonomy, but the Spanish government blocked the ruling. However Catalans say they feel different from the rest of Spain, with their own language and culture - and some say the region's prosperity is subsidising the rest of the country. (Sarah Rainsford reports from Vic in Catalonia).



Why Catalania is not Spain?
Many people of the world think that Catalonia is a part of Spain from nature. And it's not like this. Our lands was stolen of our hands 4 centuries ago, we have not surrendered from then and we, one and another time, have been asking that they gave them back to us, but between wars and dictatorships the one that it was legitimately has always been denied us ours.

Més vídeos en anglès per saber com es prepara la independència (i 2)

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Agraïments
Anònim, 16/08/2012 a les 00:02
+20
-4
Agraïr a tota la gent que inverteix el seu temps personal i amb pocs mitjants per la causa de tots i reflecteix en imatges i en diferents punts de vista el que reclamem.

En els ultims anys fins ara cada cop són millors, es va començar amb diapositives i ultimament ja es comencen a veure videos molt bons.

Video també recomanat en anglès:

When England Betrayed Catalonia




Aprofito per dir que no n'he trobat cap "per la unitat d'Espanya fet desde Catalunya" falta de raons potser?

Anglès macarrònic
Pompeu, 16/08/2012 a les 00:16
+8
-4
No els he vist tots, però el text que he llegit de l'ultim video és impresentable.

Si us plau, no podria algú corregir el vergonyós anglès macarrònic del darrer video de la llista?
El primer vídeo no és el correcte
Anònim, 16/08/2012 a les 00:19
+15
-1
Del documental Spain´s Secret Conflict n'hi ha un amb subtítols en anglès que no és el que teniu penjat, sinó aquest:





Ja que està fet de cara a l'estranger que ho puguin entendre, sinó es perdrien totes les entrevistes.
Problemes
Shaudin Melgar-Foraster, 16/08/2012 a les 02:06
Interessant
+57
-7
Sè molt bé que la crítica és fàcil i l’art (o la feina que fan els altres) difícil; tot i això no em puc estar de criticar diversos punts pel que fa a aquests vídeos. Abans de res, però, vull explicar que resideixo al Canadà on ensenyo en una universitat. Una de les assignatures que imparteixo, des de fa molts anys, és Cultura Catalana (en anglès). Per tant sé molt bé què se sap de Catalunya al Canadà (poc o res) i com es pot aconseguir informar als canadencs de la nostra realitat. També ensenyo llengua catalana. Ara passo als diversos punts de la meva crítica:
—El vídeo “Spain’s Secret Conflict” és molt adient per explicar el que volem explicar a l’estranger. És sens dubte un vídeo molt bo que sempre empro (versió en anglès) a la meva classe de cultura catalana. Res a dir fins aquí. Ara bé: m’agradaria mostrar aquest vídeo a la meva classe de llengua catalana, però no és possible. Per què? Doncs perquè només hi ha subtítols en català a les parts en anglès. No n’hi ha a les parts en castellà. Com ha de comprendre la totalitat del vídeo (versió/subtítols en català) un estudiant de català que no sap castellà? Algú s’ho ha preguntat? Per què s’assumeix que tothom que vegi el vídeo amb subtítols en català entendrà també el castellà?
—Pel que fa als altres vídeos (ja els coneixia), el que comunica millor la realitat de Catalunya als estrangers que saben anglès és el vídeo amb Matthew Tree. L’he mostrat a la classe de cultura catalana amb molt d’èxit. També és molt bo i té molt èxit el vídeo amb Pau Casals. Quant als altres vídeos, alguns poden passar o tenen parts que estan força bé, però en general no es comuniquen prou bé. De vegades el problema rau en que els subtítols en anglès són molt deficients (n’hi ha un que abans tenia un anglès horrorós, però ja l’han corregit) —resulta molt poc professional emprar un anglès deficient i la conseqüència és que l’estranger que el veu no se’n refia. L’altre problema és que la majoria d’aquests vídeos són molt patrioters, per dir-ho d’alguna manera. Als estrangers els cansa tot aquest patrioterisme, parlo per experiència. També els cansa tants castellers, tant Barça i tant folklore (una mica està bé, però se’n fa un abús). La reacció que té l’estranger de tot plegat és més aviat de rebuig. A més, sembla com si a Catalunya només tinguem aquestes coses i quatre edificis de Gaudí. On és, per exemple, tota la nostra literatura? És que tothom se n’ha oblidat? Doncs és ben important, la d’ara i la d’abans.
Cataloniawatch
Candide, 16/08/2012 a les 15:02
+6
-33
02:06

Em sembla molt bé usar aquests vídeos, però com amb qualsevol font, se n'ha de fomentar l'ús crític. Fa temps que he escrit sobre Spain's Secret Conflict a



(És clar, fer ús crític d'aquesta web també.)

L'essència del problema català, però, em sembla ser que a Catalunya es vol una millora, però s'empren recursos (maneres de fer) que, diria jo, són pitjors que els greuges percebuts per alguns catalans. Vegi

i



Espanya és un país que eternament improvitza, i que té una relació bastant anàrquica amb lleis o regles. Tota Espanya. Té els seus avantatges, però és una trampa en el moment en el que vols construir qualsevol cosa basada en principis universals.

En el cas de Catalunya, la construcció nacional no pot obviar els principis fonamentals de tot estat democràtic. La mateixa democràcia, que s'expressa en una actitud i després en unes maneres de fer molt concretes.

Per dir-ho d'una forma anecdòtica, els catalans volen fer un nou estat partint de la mentalitat espanyola més tòpìca. Tindrien exemples millors per escollir.

Però no els usen, el què no augura un bon resultat. El que encara més interessarà els estudiants, com a qualsevol estranger, és que a Catalunya hi ha dos conceptes nacionals que lluiten pel mateix territori.

Aviat el món -i moltes persones interessades en particular- necessitaran una orientació sobre allò que els arriba pels telediaris. I la imatge blanc/negre no els faria cap favor.
Idees
Anònim, 16/08/2012 a les 16:47
+12
-3
Entenc que la manifestació d'aquest 11 de setembre a Barcelona implica un sobreesforç per molts dels catalans que són de fora de Barcelona tan pel que fa al desplaçament com també per la cancelació de molts dels actes previstos. Em costaria d'entendre que hi hagués moltes manifestacions i actes convocats per arreu del país. No podem perdre pistonada.
Hem de superar els recels que genera el centralisme de Barcelona de la mateixa manera que haurem de superar el partidisme i l'actual model de partits. A Barcelona només hi hauria d'haver, doncs, una sola manifestació unitària, més aviat amb poca presència dels partits.
Si hem de superar centralisme i partidisme també hauríem de saber superar la desqualificació, el menysteniment i l'insult. Considero l'insult gairebé com un acte de traïció. Per aconseguir l'Estat propi ens cal que tothom hi sigui, inclosos els que s'hagin tret la bena dels ulls del PSC i fins i tot aquells votants del PP que tinguin una visió política encertada i justa amb Catalunya.
El centralisme, el partidisme, la falta de respecte, el frau, els requisits per ser president de la Generalitat, les consultes i els referèndums ... tot plegat, tot allò que ara ens preocupa, ha de quedar reflectit en les properes normes de joc, és a dir, en la propera constitució de la República Catalana o si ho preferiu del proper Estat Català.
Només escoltant la indignació de tothom es podria començar a construir un debat ric i engrescador d'aquest moment pre-constitucional que és de gran trascendència. Qui ha de liderar aquest debat? Quins són els experts del país que ens podrien garantir una constitució modèlica a Europa i el món sencer? Fa falta més generositat política.
Les properes eleccions no es podran anticipar gaire si no tenim els deures fets. Si us plau, que tothom conegui aquest projecte d'una nova constitució feta a mida i compartida per tothom.
Aquesta és una bona forma de combatre el desànim que produeix la crisi. Traiem-nos la son de les orelles i no ho deixem tot només en mans del moviment 15-M que, ara per ara, no s'han caracteritzat per la seva profunda catalanitat.
Els moments pre-constitucionals són de gran interès perquè posen a prova la vàlua humana i la dignitat de cada un de nosaltres. Creieu-me, no en dubteu.
centralisme
Anònim, 16/08/2012 a les 20:55
+6
-8
A Idees: centralisme no és fer la manifestació a la capital del país. Centralisme és una cosa molt diferent.Un exemple molt clarificador del què és el centralisme,és la programació "radial" dels trens.Mentre a Anglaterra,per posar un exemple que conec, es pot anar d'un poblet de Cornualles a Manchester, aquí SEMPRE has d'anar a Barcelona i canviar de tren. No pot ser que no puguem anar de Caldes de Malavella a Amposta sense haver de canviar de tren a Barcelona, o de Figueres a Tarragona sense haver de canviar a Barcelona. Es un sistema ridícul,que posa traves a la mobilitat. El centralisme és això: copiar el model espanyol... També és centralisme,per exemple,que la Generalitat tingui "Delegacions del Govern" a les 4 "províncies" que anomenen demarcacions. Un país petit com el nostre,copiant novament el model espanyol!
Idees
Anònim, 17/08/2012 a les 00:09
+13
-2
Estic plenament d'acord amb el teu comentari. La meva intenció última, però, era intentar donar arguments a favor perquè el dia 11 de setembre vinguin catalans d'arreu i, fins i tot, de la resta dels Països Catalans. Ep! Si pot ser!
Centralisme?
Anònim, 17/08/2012 a les 16:54
+12
-1
centralisme
Anònim, 16/08/2012 a les 20:55
Aquest centralisme al que fas referència es la conseqüència natural del model d'estat que malauradament hem tingut fins ara. No crec que sigui una "actitud" de Barcelona, ha estat la inèrcia, les subvencions, les supervisions, tot un plegat de circumstancies que, res mes amb un estat propi, i amb una constitució feta pel poble de manera assembleària i per tant democràtica es podran canviar.
De totes maneres crec que Catalunya ha d'estar unida i forta i no caure en paranys provinents de partit ecpspañols o pro-ecspañols.
A cYu ja els hi esta be aquest centralisme, i l'autonomisme i tot el que sigui en detriment de la nostra terra.
Per mi es el mateix BCN, la Seu d'Urgell, Amposta, Girona, Perpinyà..., tots es el meu país.

INDEPENDENCIA||*||
Candide, pren-te unes vacances, buf...
Anònim, 17/08/2012 a les 17:19
+13
-2
Cataloniawatch
Candide, 16/08/2012 a les 15:02

L'ego et matarà! De debò creus que cap persona critica, intel.ligent i digna, entrarà al teu blog?
Ves al psiquiatra o millor pren-te unes vacances i deixens descasar, coi.
Catalans negatius
magrab, 17/08/2012 a les 19:32
+16
-4
Cataloniawatch - ho sento, però el teu comentari és elitista i negatiu. Hi ha lloc per tothom, el nivell d'anglés no és el factor més important.
El rassó catalanista a Europa
Anònim, 18/08/2012 a les 16:37
+33
-4
És fonamental que Europa conegui la realitat del nostre país, perquè vindrà un moment que haurà de posicionar-se a favor o en contre de l'estat català, a favor dels catalans o de la resta d'Espanya.
Soriano con Catalunya
Anònim, 19/08/2012 a les 11:02
Molt interessant
+165
-6
Nací en Almazán(Soria) llegué a Barcelona a la edad de 18 años,dentro de pocos dias cumpliré 72,desde el principio de mi llegada me interesé por el idioma Catalán que hablo y me expreso al igual que con el castellano.
En ningún momento me sentí discriminado ni tube ningún problema con el idioma ya que al hablar en Castellano me contestaban en Castellano,es una de las ventajas que tiene el bilinguismo.
Por ignorancia en el resto de España se habla mucho y mal de Catalunya, esto es porque no conocen Catalunya ni a los Catalanes que considero sumamente acogedores.
Creo que el odio que el resto de España tiene hacia Catalunya viene dado por los Políticos de todos tiempos desde tiempos inmemoriales.
No es justo, no es ético, no es moral y no es humano el trato que están dando a Catalunya, por eso no es de extrañar que Catalunya quiera la independencia.
Como digo al principio soy Soriano y no renuncio a mis origenes pero ante la injusticia social hacia Catalunya hace que me considere Catalán de adopción, Catalanista por convicción y como yo supongo que muchos más procedentes de otras Autonomias.
Por los motivos que alego quiero decir que el dia que Catalunya convoque un referéndun para pedir su independencia votaré en favor de esa independencia.
Visca Catalunya.

Visca Catalunya, soriano!
Anònim, 20/08/2012 a les 23:26
+25
-0
Entre tots ho aconseguirem!.
somos miles como tu soriano
jose soler fernandez , 23/08/2012 a les 15:01
+24
-2
no se cuando pero lo seremos visca catalunya indepent
LA merecen
Afelipe jose, 27/08/2012 a les 17:31
+34
-1
Este es un pueblo que ha luchado y trabajado bastante,y ha
entregado su sudor a otros que no lo han sabido valorar.
ES hora ya de que los catalanes sean libres he independientes
para que ellos puedan disfrutar de lo que ellos trabajan.
ES hora ya que las grandes naciones dejen libres aquellos pueblos que han crecido con el sudor de su frente,y que ellos mismos trillen su propio destino.
EN HORA BUENA
Catalunya Universal
Anònim, 28/08/2012 a les 17:23
+3
-16
La passió que empeny a una persona del Senegal a jugar-se la vida per sortir del seu país, travessar un desert, embarcar-se en una pastera, recórrer l'oceà, desafiant corrents, tempestes, pirates i agents fronterers, és arribar a Catalunya per poder, per fi, aprendre català. És admirable la vocació catalanista d'aquests fills de la necessitat, que acudeixen a la trobada dels seus orígens i són adoptats per la Generalitat com dignes compatriotes de Companys. És molt important que els Mobutus d'avui, dignes pares demà de Jordis i Oriols, no siguin contaminats pel perniciós espanyolisme. Cal acollir-los a temps i descobrir les profundes arrels d'unió entre els pobles islàmics i Catalunya. De fet la greu opressió que sempre ha exercit Espanya sobre Catalunya ha transformat la història secular per ocultar la veritable importància de Catalunya en l'Univers. Només cal recordar com a exemple la cèlebre frase "si Mahoma no va a la muntanya, la muntanya anirà a Mahoma", una trasfiguración espanyolista de l'original català "si Mahoma no va a Montserrat, Montserrat anirà a Mahoma". A veure, si no, per què la patrona de Catalunya tindria la pell fosca. Encara sort que erudits filàntrops com Carod-Rovira són ungits per la Divinitat per restablir l'honor català davant d'aquesta Espanya que només vol trepitjar a Catalunya. Josep Lluís es declara agnòstic, però només perquè la seva humilitat li impedeix fardar d'amistats. L'espanyolisme salvatge ha transformat el missatge de les religions des de fa segles, ocultant, per exemple, que Judes era espanyol i anticatalanista, i li tenia ganes a Déu per ser soci del Barça. La Generalitat gràcies a Carod-Rovira va editar 3000 exemplars de Salam al català, que es van repartir per tot Catalunya en els centres de culte musulmans, ajuntaments i altres entitats. Mentre Montilla se sotmet a una cura de desintoxicació de catalanisme en el seu Còrdova natal, el català de Terol Carod-Rovira amb guïonets, de solter Jose Luis Pérez, està amagat després de conquerir l'univers, ja que en l'origen va ser català tot ell, al crit de catalans del món reagrupament!. Esperem amb ànsia l'aparició dels nous exemplars: "De Reus al Tibet", "La sardana origen del budisme transcendental" i "Confuci, un noi de l'Hospitalet".
volem un mon millor
Anònim jesús, 03/09/2012 a les 12:18
+8
-0
Bé el motiu del meu escrit, es de veure com esdeteriora aquest pais tan bonic que es catalunya.
Jo si DÉU VOL el dia 11 de setembre, sere a la manifestació de Barcelona per solidaritsarme amb els companys que tenen menys que jo i tenen dret a menjar i dormir com tothom ames el meu eslogan sèrà en primer lloc per increpa a la banca
al gobern de l'estat i com no per la independencia de catalunya per apartarnos de qui no ens vol a espanya i ens està ruban amb els seua impostos diferents total ment al reste de l'estat, i desde aqui vull donar anims a que sapiguem que com més serem millor i que entenguin duna vegada els castellans que tenim a catalunya i altres llenguas que san d'apuntar a la manifestació que també va per ells com aciutadans de catalunya no poden permetre que sels robi res totas las comunitats tenim que ser iguals i viure units fora de la mentida dels politics del reste de espanya...........visca catalunya. tinc 62 anys i vii lo millor per a tothom.
Patria, Dignitat i Valentia
Carles Camins, 11/09/2012 a les 05:49
+23
-1
Des de Costa Rica estant, en record a tots els que en moments no gens fàcils van arriscar o donar les seves vides per la Independència que ben aviat proclamarem amb tota la diginitat que es mereix.
En memòria seva.
Coronel Francesc Macià, Antoni Gaudí, Pau Clarís, Josep Trueta, Esteve Albert, Dr. Batista i Roca, Carles M. Espinalt, Joan Lucas i Masjoan, Germans Badia (Miquel i Josep), Joan Cendrós, Manuel Viusà, Josep Dencàs, Daniel Cardona, Manuel Carrasco i Formiguera, Lluis Companys, Manuel Massó, Joan Fuster, Marti Marcó, Pere Joan Barceló-Carrasclet, Manuel de Pedrolo, Salvador Seguí, Andreu Xandri, Joan Ballester, Francesc Maciài-Bac de Roda, Joan Josep Ferrer, ....
Catalans.. En aquests moments decisius que venen, estiguem a la seva alçada. Patria, Dignitat, i Valentia.
Endavant!!!!
PARLA QUI NO DEURIA
Anònim, 12/10/2012 a les 23:20
+5
-25
Primer de tot: els estrangers que callen(el xaval aquest de Costa Rica que calle, que no sap de que va, ni sap història de res...no sap que en ningun moment Catalunya va ser independent en el passat...perquè ho te que ser ara?)

Segon: Com han pagat tot aço¿? en els diners dels espanyols (incluint als catalans)
infantesa
Edus, 27/10/2012 a les 12:13
+5
-0
Tot infant, abans d'aprendre a construir en la vida, només sap fer el contrari, destruir i com aquests, hi ha societats, que es comporten d'aquesta manera. No han superat la etapa primària bàsica(EX:Aznar i companyia). Amb aquest tipus de societats, la capacitat per raonar de forma adulta és nul·la, i només se'ls pot tractar com el que són. La manera de sortir-se'n amb aquesta gent és amb seny, demostrant la capacitat adulta i madura, assenyada. L'orgull català és aquest, el seny. D'aquí que la nostra bandera particularment l'anomenem senyera, que per mi,és la que ens mostra el camí. Molts espanyols ho saben, i probablement voldrien emmirallar-se, però no saben com fer-ho. D'altres, viuen a Catalunya, ja ho fan, i veuen la nostra veritat com la seva també, i el que és més, la potencien. Els ho agraeixo, doncs són els que em recorden que el castellà també és una llengua a respectar, perquè els que actuen amb destrucció només provoquen destrucció.
M'és igual parlis el que parlis. Qui visqui, treballi, i em respecti Catalunya, per mi, sèrà català també, una manera de dir...sigues benvingut.