Els polítics ens arruïnen

| 14/06/2012 a les 23:59h
Arxivat a: L'article del dia
Aquesta notícia es va publicar originalment el 14/06/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La crisi gravíssima en què ha caigut l'estat espanyol té un origen indiscutible: la baixíssima qualitat de la política espanyola. Els partits espanyols -i, en la mesura proporcional, els catalans- es van creure dipositaris exclusius dels mecanismes de poder derivats de la transició espanyola. El mateix cinisme de mantenir intactes les estructures de la dictadura va generar una democràcia de molt poca profunditat. No importaven els mitjans, sinó la finalitat. Si calia respectar lladres i torturadors, es feia. Si era necessari compartir el poder amb gent amb les mans tacades de sang, no importava... Un sistema ideal per prescindir dels ciutadans i deixar la democràcia al ralentí.

Aquest era el context perfecte per crear i inflar una bombolla immobiliària de dimensions planetàries. Una martingala ideal per omplir les butxaques de banquers afeccionats i polítics sense escrúpols. Un invent extraordinari per finançar els partits i enriquir tota mena d'intermediaris delinqüencials. Un sistema ràpid per poder invertir en tancs i soldats per tal de col·locar el senyor de La Moncloa a les Açores.

Una democràcia on els partits s'encarregaven de què hi hagués pocs controls. Amb límits boirosos entre les empreses i l'administració, amb una confusió permanent i volguda entre la política i les finances.

Ara, només queda reaccionar. I això s'haurà de fer, justament, des de la política. A Madrid no hi ha acús de rebut i Rajoy s'exhibeix al món des de la llotja de la Roja. Només queda per veure si al palau de la Generalitat hi ha senyals de vida intel·ligent.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Ben explicat
Anònim, 15/06/2012 a les 00:48
+44
-17




He trobat aquest article que explica molt clarament la ruïna en que ens han ficat i estan ficats els polítics espanyols.
marxar i regenerar
pepet grill, 15/06/2012 a les 01:05
+40
-27
Ben assenyalat Cot que els partits catalans han copiat o importat, ni que sigui a la seva manera, els vicis dels partits espanyols dels que només se'n salva un que és Solidaritat.

El tema és que, quan esdevinguem independents, que ho serem, haurem de portar a terme un programa de regeneració democràtica tan radical, tan profund i de tan abast que molt pocs líders polítics podran sobreviure en el nou sistema democràtic català.

El doctor Carretero i Solidaritat es van presentar a les passades eleccions al Parlament de la Nació amb un programa regenerador molt ben pensat. Caldria posar-lo en pràctica.

Si no portem a terme la regeneració democràtica, la independència ens farà lliures, però no ens haurem lliurat dels vicis heretats.

Hem de marxar per regenerar.
Defensem la responsabilitat i no pas la demagògia
Milletopoulos, 15/06/2012 a les 01:45
+43
-30
Si, els polítics tenen molta responsabilitat, com els bancs, els mateixos ciutadans i naturalment també, els periodistes. A tot arreu hi ha hagut comportaments poc seriosos i molt tramposos.

El senyor Cot no està fent res més que una cosa molt espanyola, tirar la merda als del costat i demanar puresa infinita. I això de la demagògia, a Catalunya, no hauria de ser la tònica, que no ens porta a la llibertat i la responsabilitat sinó a la submissió i a Espanya.

Toca reaccionar, segur, però no només des de la política professional, sinó des de tots els àmbits, fins i tot des de tots els ciutadans, cada persona. I també des de la política que es fa des del periodisme.

Així, no és de rebut que el Sr. Cot vulgui rebaixar el finançament irregular de CIU perquè tots o molts ho fan. No Sr. Cot, qui la fa l'ha de pagar, ho facin o no ho facin els altres quan a més, tothom sap que ho ha fet perquè em llegit notes i correus que així ho indiquen. El que no es pot fer és passar-hi de puntetes.

Seria l'hòstia deixar de castigar un episodi de corrupció tan greu com el del Palau de la Música perquè altres ho fan. Com seria l'hòstia perdonar un assassí perquè hi ha més assassins. O deixar de castigar aquests delictes fins que la societat no fos perfecta i sense delictes.

I si algun periodista, o polític, o ciutadà, té informació d'algun delicte de corrupció que vagi als jutjats.

Si volem ser un país responsable, cadascú ha d'agafar la seva responsabilitat. Començant pels polítics, potser sí, però tots i tothom també. També els periodistes, per molt que siguin periodistes de partit o periodistes polítititzats.

Primer cal ser ciutadans responsables d'un país que vol ser lliure, però només ens hi atansarem si posem el partidisme darrera de la justícia.

Pel bé de cadascú, defensem el bé del país que és el de tots.
Mediocres al poder
Observant, 15/06/2012 a les 04:02
+29
-25
Abans amb una campanya electoral plena de mentides es podía dissimular el que ara ja és indissimulable, i és que la mediocritat, la incompetència, l'estultíssia i la corruptabilitat dels servidors públics está fora d'escala.
Un suggeriment de correcció
Josep-Maria, 15/06/2012 a les 07:25
+34
-1
"Acús de rebut" (penúltima línia del darrer paràgraf) no; "justificant de recepció". Ho podeu trobar al DIEC2, a l'entrada "justificant".
Si clico al llapis de fer correccions em surt el "facebook". I llavors no us trobo. He de dir que no hi tinc compte.
Ep!
Anònimus, 15/06/2012 a les 07:56
+18
-1
Cot, "acuse de recibo" si no vaig errat en català cal dir: justificant de recepció
vaja
Anònim, 15/06/2012 a les 08:12
+33
-54
només el polítics Cot?
quan reb el seu "diari" en subvencinons per cridar cada matí "puta espanya"?
No tot s'hi hauria de valer
Reagrupat, 15/06/2012 a les 08:13
+7
-20
Us oblideu de dir - els Re agrupament ho sabem prou bé - que si algú resulta un perill per l'estatus d'aquesta mena de funcionaris de la política i dels poders medi àtics, els escombraven a "les males" inventant calúmnies, in fundis i mentides. Tos s'hi valia per conservar el sistema que els duia els cigrons. Es clar que la gent d'aquesta terra que tendeix a la lapidació i l'enveja , s'hi donava aire
llei electoral
Anònim, 15/06/2012 a les 08:36
+40
-2
Per començar, cal enllestir d'un cop la llei electoral catalana, i fer-la be.
.
Anònim, 15/06/2012 a les 08:36
+35
-21
Our society is living a very important moment, especially in Catalonia, where a majority of the population is willing to establish a republic of our own. We are aware that our future depends only on ourselves, and we are willing to decide which. But today I’d like to ask you not to miss their behaviour, as I’m quite sure this will help you to understand our drive not to remain subject to them any longer. Further, please don’t mistake us for them, for we are not them
I VOSALTRES ENCARA MÉS.
Anònim, 15/06/2012 a les 08:43
+37
-41
I ELS PERIODISTES QUE FA TEMPS QUE HEU PERDUT ELS MÍNIMS DEL CODOI DEONTOLÒGIC SOU LA MÀ EXCUTORA.
Cot, Mande Firmes! Viva España!
Timbaler, 15/06/2012 a les 08:45
+34
-45
Benvolguts Cot i Parròquia, em vull cruspir un bon cheese cake, on puc trobar el millor per aquestes contrades?
08:36 bullshit
Anònim, 15/06/2012 a les 09:04
+21
-40
There is not any solid data that "a majority of the population is willing to establish a republic of our own". Statements like these are the usual crap used by shameless independentists.
Infladors de crisi
Anònim, 15/06/2012 a les 09:29
+12
-9
Van inflar una bombolla immobiliària, van permetre que la introducció de l'euro inflés els preus de tot, van inflar els immigrants permetent l'entrada de tot Déu (menys els que venien jugant-se la vida en una patera, a aquests els retornàven) qui volgués venir a espanya a viure de la subvenció i així a la vegada van inflar les cues de l'atur fins a l'infinit, es van inflar de dir mentides, d'insultar a tot català que es mogués i d'omplir-se les seves butxaques ... per Sant Joan els hauriem de fotre a la foguera!
Els millors
Rural, 15/06/2012 a les 10:03
+13
-11
Dia si i dia tambe els salva patries del de SI,son els unics bons,inteligens honrrats i la gran esperanza que seran els unics de portarnos a la independencia.
Deueser mol bo aprofitar cualsevol opinio,bona o no tan bona,per fer autobombo.
Putze una mica ce modestia no esteria per demes.
Sa de ser molt optimista per pensar que sols ans portareu a la indpendencia,amb el cas ipotetic que fos aigi jo sere el primer de felicitaros i aplaudiuros i estere eternament agrait.
espanya?
Anònim, 15/06/2012 a les 10:57
+8
-45
però no era Espanya qui ens arruinava?
DIGUEU FORA INVASORS i BOTIFLERS!!!
Anònim, 15/06/2012 a les 11:05
+1
-22
EM PENSAVA.....

Que aquests de la "TRIBU" em volien trepitjar la guitarra....perque jo estava dient......Es que esteu empenyats en que el desert del SAJARA ens tregui la SED que estem patint? NO, NO, NO, per molt que us empenyeu ....el SAJARA NO ENS TRAURA LA SED....tant anar a la Universitat i tantes carreres Universitàries per a què? m´ho dieu? per a que us empenyeu en que els PIDOLAIRES us donen els diners necessaris per acabar amb aquesta CRISSIS? quan, quan, quan deixareu de fer el RIDICUL?!!, tanta insistència de que el SAJARA us fatja apagar la sed....i tants ESTUDIS per a NO SABER si m´equivoco d´una coma que JA NO SABEU EL QUE ESTIC DIENT?, podeu descifrar els JEROGLIFICS EGIPCIS i...una coma US ATABALA? VINGA JA!!!, ...aquesta gent em voldrà CREMAR VIU.....!!! continua...continua....continua la mania de que els PIDOLAIRES PAGUEN, PAGUEN...PAGUEN pobres burros que cobrem menys de 1000 Euros..... el cas és que de RAMONCINS.....en son tant pocs......encara que crec que els que ens PASSA als POBRES és poc, ens ho mereixem això i molt més ! ! ! !.
Escapolint-se de les corresponsabilitats per inacció,desídia o friquisme
AndreuSerra, 15/06/2012 a les 11:11
+22
-18
Si, es cert, la mediocritat galopant de bona part de la classe politica ha tingut responsabilitat Però no es objectiu tirar la fletxa a un unic segment. Els mèdia, els periodistes, per exemple, i també en genèric (amb molt escases excepcions), que deien i escrivien el 2003, 2004,2005, 2006? Res contrari a la bombolla. Res de res. Alguns, a nivell individual, aprofitaren les "relacions" amb constructors, promotors...per a canviar de pis o assolir una segona residència a molt bones condicions..Algu recorda d'aquells anys alguna critica negativa per a bancs, caixes, banquers, caixaris a la premsa del pais? No, perque era pur pessebrisme i gens professionalisme. I alcaldes i municpis? Be donaven permisos, signaven permutes,..i cobraven taxes i impostos.I l'anomenada societat civil...callada, com a morts, i aprofitant el que podia.
No han estat nomès els polítics, no, molts altres sectors socials en son igual de corresponsables. Ara, si ens volem autoenganyar farisaicament...doncs au, a seguir tirant fletxes a uns sols destinataris.
L'ESTAT CASTELLÀ ÉS CAN PIXA.
Anònim, 15/06/2012 a les 11:30
+56
-11


ELS CATALANS NO SOM CASTELLANS.

Those who are not willing should be tarred and feathered
Anònim, 15/06/2012 a les 11:36
+13
-1
That's all. This has been a usual punishment for those who defy society and its most beloved and shared beliefs.
Política és tot i tots som polítics
Anònim, 15/06/2012 a les 12:06
+12
-2
El descrèdit de la política i dels polítics interessa només a un altre grup dels poderosos: el grup del sector bancari i de les grans empreses, tans financeres com multinacionals.

Quan els polítics no fan cas ni obeeixen el poder econòmic, són un obstacle a eliminar. Però els nostres polítics (que són en la seva majoria FUNCIONARIS i obedients) no s'han imposat com a poder polític, ans al contrari, s'han venut al poder econòmico-financer, i han actuat sense cap criteri independent i propi.

En tot cas, els periodistes dels mitjans de comunicació independents cal que investiguin i facin la distintició entre els uns i els altres. També seria molt útil i positiu ser conscients que sense la classe política (per molt dolenta o incompetent que sigui en representació de la seva pròpia població) no n'hi ha la democràcia sinó només una nova DICTADURA FEIXISTA.
On anem?
Anònim, 15/06/2012 a les 12:07
+8
-9
Cada vegada veig més comentaris escrits en anglès. Com si no n'hi hagués prou dels comentaris en castellà. Home!,som catalans i a ND hauríen de ser tots en català. Defensem la llengua, defensem el que és nostre.
L'ESTAT CASTELLÀ ÉS CAN PIXA.
Capità Nemo., 15/06/2012 a les 12:14
Interessant
+66
-10


La mentalitat econòmica dels castellans és sustenta històricament sobre dos pilars: l'espoli de les colònies i la picaresca especulativa.

La història de Castella és la història d'un fracàs. Els catalans encara existim i ens alliberarem de vosaltres.

INDEPENDÈNCIA O MORT. CATALÀ SEMPRE. CATALÀ A L'ATAC.

Protegir 100.000 vots
Anònim, 15/06/2012 a les 13:02
+2
-1
Aquesta és la xifra, aquests vots van ser robats per un "fenomen nou" que es presentava a la política i emprats per crear un búmerang, els que realment estan interessats a protegir Catalunya i són independentistes, sobiranistes, catalanistes, nacionalistes, etc. haurien de tenir, com a prioritat, que tornin aixecar la camisa a aquests 100.000.
expulsats !!! de politics
indepe...., 15/06/2012 a les 14:00
+6
-3
palant en simils futbolistics.
reiteració de faltes politicas ( 4-5) i faltas greus"TARJETA GROGA" dues tarjes = EXPULSIÓ
mentides en campanya electoral,soborns bancaris,soborns judicials,col.locació d´amics i familiars a carrecs publics" TARJETA VERMELLA"= EXPULSIO.
La política i el tantmefotisme
Anònim, 15/06/2012 a les 14:19
+21
-0
Sí la casta de polítics/banquers són culpables, però nosaltres també per votar-los cegament i no exigir-los cap responsabilitat.
Bon article
Anònim, 15/06/2012 a les 16:11
+11
-1
Nosaltres no som ells (Carta als amic europeus)



i la versió en anglès



We are not them (Letter to our European friends)
I teniu tot de publicitat de l'Ajuntament
Anònim, 15/06/2012 a les 17:07
+6
-1
...
Bon article
Tibet, 15/06/2012 a les 18:04
+13
-4
Enhorabona pel article Senyor Cot. Veritat rera veritat.
Més democràcia!
Anònim, 15/06/2012 a les 18:27
+9
-0
Cal fer llistes obertes, diputats de proximitat... i acabar amb la dictadura de l'aparell del partit que només aporta amiguisme i corrupció. Aquest és el moll de l'os al qual cal fer front.
El PP de les Balears per exemple expulsa un dissident i la gent no té cap oportunitat de dir res. A França els dissidents es presenten a les eleccions i a vegades són més votats que no pas els del partit. Si no canviem aquesta democràcia que tenim no avançarem gens.
PUES SI...
XxX, 15/06/2012 a les 18:34
+5
-0
El nivel de los politicos en España...es lamentable...

Pero no desde la transición...

Este mal dura ya siglos...

Y me temo que no tenga nunca remedio...
Les normes del tauler
Anònim, 15/06/2012 a les 18:55
+11
-1
Cot, no oblidem que darrere els polítics i els partits hi ha el veritable poder que decideix quins partits i quins polítics poden jugar i quins no. Quan ERC va assolir un cert grau de representació, el nervis es van apoderar del terreny de joc i de seguida van intervenir els àrbitres encarregats de repartir targetes vermelles. El linxament a què van ser sotmesos els representants d'ERC mai no m'han patit els representants de partits com PSC o CiU o ICV. Preguntem-nos per què...
...
Anònim, 15/06/2012 a les 18:59
+10
-1
Al poder ja li va bé el sistema de posar en els llocs clau polítics que baix nivell que cas que vagin mal dades no puguin refugiar-se en una càtedra o un lloc de treball qualificat i ben pagat. És molt dur deixar un escó per haver de retonar a la línia de la Seat...El poder i els seus servidors mediàtics sempre faran campanya a favor e polítics mediocres, doncs aquests representen la millor garantia per a ells.
una colla de lladres
Anònim, 15/06/2012 a les 23:02
+2
-0
Els politics que han manat dels ultims 7 anys tots fusellats, tant els catalans com els espanyols.

TOTS SON IGUALS

Tots son una colla de roxos, que només han procurat omplr-se les butxaques i han arruinat al pais.