Partits de mà llarga

| 13/03/2012 a les 23:59h
Arxivat a: L'article del dia
Aquesta notícia es va publicar originalment el 13/03/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Ahir es va conèixer l'indult que el govern espanyol ha concedit a l'exsecretari general del Departament de Treball, Josep Maria Servitje -condemnat a quatre anys i mig de presó- i, també, a l'empresari amb qui va ordir la trama, Víctor Manuel Lorenzo Acuña, igualment vinculat a Unió i excunyat del diputat Josep Sànchez Llibre. Essencialment, es dedicaven a l'activitat -ja clàssica, entre els homes de partit- de confeccionar d'informes falsos per a l'administració que, després, cobraven a preu d'or. La reacció a l'indult ha estat, per part d'UDC, d'insistir en què el tripartit feia el mateix i, en canvi, no hi ha ningú condemnat.

L'indult equival, en la pràctica, a reconèixer que l'organització comprèn els delictes d'aquestes persones, tal i com ha deixat clar el partit de Duran Lleida. I sí, és cert, el tripartit també explotava la indústria de l'informe i ells també es comprenien a si mateixos, una evidència que no fa més que intensificar l'olor a podrit que desprenen les clavegueres de la política.

Tot plegat, un tristíssim episodi que ha de recordar a aquesta societat que la política no es pot delegar en els polítics. I menys quan el que hi ha en joc és la pròpia supervivència del país.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

En comptes de dimitir
Toni Arregui, 13/03/2012 a les 23:57
+22
-0
Així, per la cara, en comptes de dimitir en bloc diuen que els altres també ho van fer. I nosaltres imbècils -insult, no patologia- votant-los...
Suite hotel Palace
Anònim, 14/03/2012 a les 00:13
+40
-0
Pots estar segur de que la llibertat d'aquestos delincuents sera pagada amb alguna renuncia o favor politic que acabarem pagant entre tots.
Català
Anònim, 14/03/2012 a les 02:02
+12
-1
Ho trobo francamnet fatal i segur que s'haurà pagat algun preu polític per això...anem arreglats amb els de CiU i els sociates...

Simulador politico-militar i econòmic per internet apuntevos-hi per fer creixèr Catalunya i aconseguir la independència!



Els nostres polítics ens roben
Josep-Maria, 14/03/2012 a les 07:28
+17
-1
"Espanya ens roba", sí, però els nostres polítics –els polítics catalans– també. I no els sembla que sigui res que s'hagi de corregir. I molt bona, la imatge que donem als compradors de deute
I d'avui en vuit un sopar de desgreuge per als indultats, amb molts copets a l'esquena.
I en vindran més.
Eudald, 14/03/2012 a les 08:20
+18
-1
Ara indulten el Govern central del PP indulta els d'Unió. Així d'aquí un temps podran indultar els de la Gürtel i CiU no dirà res. Després, i si fós el cas, el Govern Central podrà indultar anys a venir altres possibles i hipotètics condemnats de Convergència (Matas, Solà...) i tonem-hi. Quin fàstic.
a mi m'agrada ser expoliada per un català
Marta Fontal, 14/03/2012 a les 08:48
+4
-19

De aquest espoli no se’n diu res en aquest panflet?












quin plaer, si encara som mes lladres que els espanyols, ahhh que tinc un orgasme.

vinga, i ara la colla de caganer a cridar com micos amb el disc gravat, "si son catalans el robatori ja ens está be" .... collons!! quina colla de poca soltes que coren per aquí
Mesures anticrisi
Anònim, 14/03/2012 a les 08:49
+15
-0
Ara sabem per a què li paguem el sou a Duran.
Mas-Duran a la presó!!!
Anònim, 14/03/2012 a les 09:04
+14
-4
Duran, un vivales impresentable, un delinquent comú; paguem lladres que diuen que son politics; Mas, dimissió!!! quina vergonya!! Paguem impostos per alimentar quinquis, xorissos i a la colla d'en Mas i sus 40 ladrones!!!
com s'en pot sortir
Anònim, 14/03/2012 a les 09:13
+13
-1
la societat dels politics, empresaris, banquers, jutges, etc... corruptes?
Duran indultat per delinquent comu de la politica porqueria total
Anònim, 14/03/2012 a les 09:17
+13
-4
Si en Duran mata algú, segur, segur que no entra a la presó; com diu el Borbó, la justicia es igual per tothom menys el Duran-Ladron de Lerida; quina vergonya, quina salvatjada; Pagar impostos per alimentar corruptes com aquest ha d'esser considerat un delicte a la democràcia;
Rajoy, el salva poca-vergonys, lladres i quinquis
Anònim, 14/03/2012 a les 09:20
+17
-4
Rajoy, un delinquent que no respecta les promeses electorals i que nomes serveix per indultar lladres, delinquents i xorissos; el PP NOMES ES UN PARTIT DE DELINQUENTS, LLADRES, BIGOTES I RAJOYS; quina vergonya pagar impostos per alimentar lladres i antdemocrates com el Rajoy-Cara-Duran; cal perseguir la delinquent del Rajoy i aquest indult que demostra que en Rajoy nomes es un delinquent comu!!!
Estan podrits
Anònim, 14/03/2012 a les 10:08
+13
-10
Ara pagarem les autopistes de peatge de Madrid
www.perabonspatricis.blogspot.com
En Benach, amb 51 anys i sense estudis universitaris cobra una jubilació de 10000€ al mes.
Fa pocs dies un polític de CiU m'explicava que la gent continua votant als polítics corruptes perquè creu que la corrupció és consustancial a l'èsser humà. "Si no ens roben aquests ens robaran uns altres". Així continuen votant el PP a València i a CiU aqui. Sembla mentida oi?
Espanya ens roba
Anònim, 14/03/2012 a les 10:09
+16
-5
Amb la col·laboració de CiU.
un incís
Anònim, 14/03/2012 a les 11:13
+11
-0
sobre l'article no se'n pot dir res.
La veritat clama al cel. Ara en català mai direm "olor a" sinó que sempre direm "olor de" per tant a can CiU i fa pudor de podrit per que el podrit en català no fa olor, sinó que fa pudor.
un altre incís
Anònim, 14/03/2012 a les 11:15
+7
-0
error de tipografia meu al comentari anterior. no i fa pudor, si no que "hi" fa pudor
puaf
Marta Fontal, 14/03/2012 a les 11:18
+8
-16
ep.ep, i no oblidem que el nostre honorable president es veneficiari de contes de capital evidit ilegalment. Com seran la resta del govern?

Aquesta gentussa son els que han de lluitar contra la corrupció?

aquest son els que ens alliberaran de ser expoliats?

i espara que ens surtirá mes, el pujolet juniors sembla que ha surtit al pare en això de taparse les vergonyes amn la snyera.
Marta Total =Ciudadanos
Anònim, 14/03/2012 a les 11:29
+8
-7
puaf
Marta Fontal, 14/03/2012 a les 11:18
ep.ep, i no oblidem que el nostre honorable president es veneficiari de contes de capital evidit ilegalment. Com seran la resta del govern?

Aquesta gentussa son els que han de lluitar contra la corrupció?

aquest son els que ens alliberaran de ser expoliats?

i espara que ens surtirá mes, el pujolet juniors sembla que ha surtit al pare en això de taparse les vergonyes amn la snyera.
BOICOT AL GRUP BALAÑÁ
Anònim, 14/03/2012 a les 11:30
+17
-2
ES PROPIETAT D'UN DELS TALIBANS DE CIUDADANOS!
Sr. Cot
Anònim, 14/03/2012 a les 11:32
+19
-2
Us demano un reportatge sobre Grècia, informeu a tots els catalanets de com està Grècia, perquè d'ací a un temps Escanya ens haurà portat pel mateix camí, si no ens espavilem i fotem el camp ben aviat.
Votants de CyU a Grècia es passa gana, no cal anar a l'Àfrica i a aquest pas, arribarem ben aviat a aquesta situació!

JA N'HA PROU, INDEPENDÈNCIA!!!!
S'ha acabat el crèdit
Forro dels Collons, 14/03/2012 a les 11:57
+16
-2
Mare meva en tot aquest temps el que ha aconseguit el govern dels millors és baixar 3 dèncimes el dèficit fiscal escanyant la sanitat, l'educació i anar fent retallades de repercussions brutals! I l'altre èxit haver aconseguit indults pels seus colegues! Passant-se pels ous el Poder judicial, la justicia, i tot el que representa allò que diuen: "cal respectar les decisions judicials". Com tot només funciona quan els interessa.

Passem-nos pel forro dels collons espanya la seva justícia i les seves lleis i DECLAREM LA INDEPENDÈNCIA.
Sistema podrit
Krilin, 14/03/2012 a les 13:14
+2
-0
Per desgràcia els catalans som tant mala gent com els altres pobles del món. Seria estúpid pensar que tothom és corrupte en aquest sistema i els catalans no. L´únic remei a tota aquesta podridura és canviar el sistema, doncs les persones van passant i el seu comportament sempre és el mateix, corrupte. La solució hi és, però només s´esdevindrà si els que estem a baix de la piràmide ens movem decididament per acabar amb els vividors ( un 1% de qualsevol societat). La comprensió i solució de tot això ho trobareu a ZEITGEIST AWAKENING i ZEITGEIST The Movie, Zeitgeist Addendum i Zeitgeist Moving Forward. Salut.
@Estan podrits
Anònim, 14/03/2012 a les 13:17
+8
-2
Per que dispares contra l'Ernest Benach? Que no n'hi ha d'altres que cobren pensions similars? Ah, si, ja ho se. Disparar contra ERC es gratis.
I segons sembla, l'acreditació de capacitat la dona un títol académic. Doncs vaja. Els cretins mes grans que he conegut tots tenen titols universitaris. I les persones mes inteligents i amb mes sentit comú que he conegut no passen d'estudis primaris.
Adelson: un home de futur
Josep-Maria, 14/03/2012 a les 15:12
+5
-2
Un cop instal·lat aquí Adelson, el d'"Eurovegas" –o, vés a saber, potser una mica abans– la majoria dels nostres partits polítics menjaran de la mà d'aquest senyor.
Molt recomanable la lectura del darrer paràgraf de l'article de Carles Boix "Una aposta perillosa (i 2)", al diari Ara, d'avui.
tambe n'hi han mans curtes
Marta Fontal, 14/03/2012 a les 16:48
+1
-21
Dicen que España nos roba, pero los principales carteristas los tenemos en casa: nos engañan agitando la señera y solo piensan en arramblar. [...] El dinero que han recibido [de TV3] diferentes accionistas, columnistas y directores de ‘Ara’ llega a 25 millones de euros.

Salvador Sostres, periodista y empresario, en un artículo publicado este martes en su blog:

‘El diario El País publicaba ayer [por el lunes] las cifras que de TV3 cobra cada productora y mira por dónde que, en un poco más de un año, la suma de dinero que han recibido las empresas de diferentes accionistas, columnistas y directores de Ara llega a 25 millones de euros. Los programas son los que todo el mundo sabe: Polònia, Crackòvia, Alguna pregunta més, El Convidat, El gran dictat, etcétera. Las cifras son hiperbólicas.

Lo que primero nos ha de hacer reflexionar es que se trata de programas y de presentadores que no quiere nadie más, que no están en el mercado, que ninguna cadena importante los reclama. En estas condiciones, y en estas circunstancias, es TV3 quien libremente podría fijar los precios, unos precios a la baja, porque si estos chicos no trabajasen en la televisión nacional de Cataluña, no podrían trabajar en ningún sitio. Por tanto, las astronómicas cifras que todos ellos cobran están claramente fuera de lugar, no están justificadas por el mercado y más bien es que la directora de la casa ha decidido pagarles, porque ella ha querido, una incomprensible cantidad de dinero que no hacía ninguna falta para tenerles trabajando en TV3. Esto, en mi casa, se llama prevaricar.

El segundo motivo de reflexión, siempre en torno a este intencionado despilfarro de dinero público, tiene relación con el precio que puede costar hacer estos programas. La productora de Alguna pregunta més, por ejemplo, propiedad de Antoni Bassas y de Carles Capdevila, se embolsa 3,1 millones de euros al año. Si tenemos en consideración que las imágenes son gratuitas, ¿cuál es el coste real de preparar este programa? Con tres becarios editando imágenes hay bastante. 3,1 millones de euros resultan ser un precio absolutamente desorbitado, muy por encima de lo que cuesta el producto. Como mínimo, el 80% de este dinero va a parar al bolsillo de Capdevila y de Bassas, que si no fuese por TV3 se morirían de hambre y pedirían caridad en las esquinas.

La productora de Toni Soler se lleva casi 13 millones de euros al año por hacer las bromitas de Polònia, un programa pésimo que siempre que ha intentado hacer las Españas ha fracasado estrepitósamente. Toni Soler es otro caso de hombre que no hay que hacer ningún esfuerzo económico para retenerlo porque no le quiere nadie ni ha sido nunca capaz de ganarse la vida sin mamar como un parásito de la teta pública. En Antena 3 fracasó y de Telecinco no le han telefoneado nunca. No sé si los catalanes son conscientes de que cada Polònia cuesta aproximadamente un cuarto de millón de euros. No sé si conociendo esta cifra las bromitas harán a partir de ahora tanta gracia. Lo que sí sé es que quien verdaderamente se hincha a reír con el Polònia es Toni Soler, pensando en la pasta que nos levanta a todos nosotros, tan bobos. Qué hartón de reír debe darse, mientras sus actorcillos hacen el imbécil y hunden todavía más el nivel del debate público catalán.

Cada vez que sientas la tentación de reírle una gracia en el Polònia piensa en Soler y en su tropa partiéndose de ti, riéndose de ti en la cara y levantándote la camisa y la cartera sin ningún escrúpulo mientras tú, que eres un pobre desgraciado, te tragas su papel de estraza.

Pero en el fondo, todavía hay otros que ríen mucho más. ¿Qué tienen en común Bassas, Soler, Carles Capdevila, Albert Om o Xavier Bosch? ¿Qué tienen en común los 25 millones de euros que cada año Mònica Terribas pide prestados a la caja de TV3, que quiere decir de tu bolsillo, para dárselos a las productoras de estos señores?

Lo que tienen en común es que todos ellos son accionistas del diario Ara, y que el ex consejero Tresserras, cuando todavía estaba en el poder, ideó, con la complicidad de Mònica Terribas, esta estrategia para “blanquear” dinero público a fin y efecto de que sus receptores lo utilizasen para invertirlo en un proyecto supuestamente privado: ni Bassas, ni Om, ni Bosch, ni Soler trabajan en ningún otro sitio más que en TV3, y por tanto el dinero que han puesto en Ara los han sacado directamente de nuestros bolsillos. En el fondo, todos somos accionistas de Ara, tú y yo somos accionistas de Ara, porque la exageradísima suma de dinero con que Mònica Terribas ha pagado estos programas es bien nuestra.

El círculo se cierra cuando sabemos que el director Carles Capdevila, marido de Eva Piquer, que juró y perjuró que nunca escribiría en Ara mientras su marido fuese el director y que naturalmente escribe en Ara tanto como quiere, ya sabe que el próximo mes de junio dejará de ser director de Ara, y que en sustitución, y para agradecerle los servicios prestados, pondrán a Mònica Terribas, que ha sido, con nuestro dinero y gracias a nuestra ingenuidad, la principal patrocinadora del diario.

La tomadura de pelo es escandalosa. La pantomima del diario privado es una farsa como pocas hemos visto jamás. Bueno, no llega a ser tan grande como el dinero que el Gobierno [autonómico] de Convergència, directamente e indirectamente, da a La Vanguardia, pero casi. La señora Terribas, que tanto se hace la íntegra, tiene la camisa sucia y está utilizando el dinero de TV3 para satisfacer asuntos personales y para asegurarse un futuro en la dirección de Ara. Yo diría que esto también viene tipificado en el Código Penal.

Personajes como Xavier Bosch, que tan amigos son de dar lecciones, aceptan cobrar 5,2 millones de euros al año por aquel programa de ortografía que presenta Òscar Dalmau y que no digo que sea malo, pero sí que esta bolsa de dinero no los vale. El mismo Xavier Bosch que se cargó el Avui provocando con su capricho que echasen a Vicent Sanchis y que nos dejó en herencia al paquete invertido de Toni Cruanyes. El mismo Bosch que siempre abandona, que no da nunca nada, que todo lo que toca lo ensucia y lo hunde. Bosch, ¡qué cara!

Después dicen que España nos roba, pero los principales carteristas los tenemos en casa: nos engañan agitando la señera y solo piensan en arramblar. La próxima vez que les veas piensa en lo que cada mes nos están levantando. Si todavía te quedan ganas de reír es que eres un bromista, chaval’.

Calla Tontal=CIUDADANOS = NEOFALANGISME
Anònim, 14/03/2012 a les 16:58
+6
-1
tambe n'hi han mans curtes
Marta Fontal, 14/03/2012 a les 16:48

BOICOT AL GRUP BALAÑÁ
Anònim, 14/03/2012 a les 17:00
+10
-1
BOICOT AL GRUP BALAÑÁ ÉS DE CIUDADANOS!!! ENFONSEM EL GRUP BALAÑA!!
Podem trucar a la Marta Tontal
Anònim, 14/03/2012 a les 17:03
+4
-2
Podeu trucar a la Marta Tontal a:

Marta Fontal Maestre
Masters

Estudi exhaustiu de la fracció orgànica dels aerosols atmosfèrics en zones urbanes contaminades

Facultat de Química (UB) Aula 307

2 de febrer 2012, a les 17:30 h



%3Amarta-fontal-maestre&catid=37%3Amasters&Itemid=59&lang=es
Desde UDC a IC-IU
Anònim, 14/03/2012 a les 17:44
+7
-0
Desde la dreta cristiana als pijo-comunistes , tots tenen comportaments poc etics . Recentement el cas Treball i l´escandol Agbar d´IC . Aixo fa que la gent perdi la fe en la politica i digui allo tant suat de ''tots son iguals ''
Dimissio
Anònim, 14/03/2012 a les 20:14
+3
-0
Duran ha de dimitir
JO ERC
JO ERC, 14/03/2012 a les 20:20
+3
-1
Intentar comparar el cas de 2 persones de CIU condemnades a més de 4 anys de presò amb el cas dels informes del tripartit que no van ser ni jutjats és un escàndol.

No hi ha pà per tan Duran
Anònim, 14/03/2012 a les 20:36
+3
-1




DURAN I LLEIDA DIMISSIÓ PER CORRUPTE,COMISSIONISTA I VIVIDOR
Caballers,aquesta foto és un escàndol
Anònim, 14/03/2012 a les 20:46
+4
-1
Cal llistes obertes
Anònim, 14/03/2012 a les 22:27
+2
-0
perqué els partits no siguin cova de reptils
Inaudit
Anònim, 14/03/2012 a les 23:04
+0
-0
Jo el que no entenc és l'indult. No és independent la justícia? Per què els polítics hi interfereixen d'aquesta manera tan descarada???
Els polítics a fer política i els jutges a fer justícia.
Que això pugui passar és un símptoma de la feblesa de la nostra democràcia.