SI fa memòria

| 16/01/2012 a les 00:51h
Arxivat a: Política, si, manuel fraga
Aquesta notícia es va publicar originalment el 16/01/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Fraga jura els principis de El Movimiento

A través d'un comunicat la formació independentista Solidaritat Catalana per la Independència ha remès un comunicat en el qual "constata" un catàleg de quatre punts sobre el passat i present de Manuel Fraga, finat aquesta nit.

Tot i que SI adverteix que "no s'alegra de la mort de ningú" aclareix que "Manuel Fraga Iribarne mai va mostrar cap mena de penediment ni va demanar perdó pels assassinats del règim dictatorial i criminal del General Franco, del qual ell en fou Ministre".


Així mateix assegura que "mai ha demanat excuses al poble català per les declaracions que va fer l'any 1968 essent ministre de Franco i en les quals va afirmar:


“¡Hay que decir español y no castellano! El español es la lengua de todos. Se ha transformado ya en la lengua de España (…) Haré todo lo posible para evitar que se destruya la unidad nacional. Porque Cataluña fue ocupada por Felipe IV, fue ocupada por Felipe V, que la venció; fue bombardeada por el general Espartero, que era un general revolucionario; y la ocupamos en 1939 y estamos dispuestos a ocuparla tantas veces como sea necesario y para ello estoy dispuesto a coger el fusil de nuevo. Por consiguiente, ya saben ustedes a qué atenerse, y aquí tengo el mosquetón para volverlo a utilizar”


Per Solidaritat "les limitacions d'una malanomenada 'transició democràtica espanyola' van permetre que els membres del règim dictatorial i criminal del General Franco, entre ells el sr. Manuel Fraga Iribarne, no només quedessin impunes de l'acció de la justícia sinó que a més fossin part activa dels inicis del règim pseudodemocràtic que el va continuar sota el permanent xantatge i tutel·la d'un exèrcit espanyol totalment afecte al règim anterior".

I tanca el comunicat sentenciant que "l'anticatalanisme que professaven alguns dels seus posicionaments polítics també fou exterioritzat durant en periode "democràtic", essent president d'honor del PP, i molt especialment durant tot el procés de reforma de l'Estatut d'autonomia".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Cada dia m'agrada més SI
Ferran2, 16/01/2012 a les 01:01
Interessant
+77
-12
Quan tastes Solidaritat, el sobiranisme col·laboracionista de CiU i Esquerra no et torna a satisfer.
Duran llepant i SI recordant el personatge
Anònim, 16/01/2012 a les 01:06
Interessant
+66
-7
Mentre el secretari general de CiU lloa Fraga, els de SI li repassen la fulla de serveis del personatge amb molta classe, tenint present que estem parlant d'un mort. Encara algú gosa dir "nacionalistes" o "catalanistes" als primers i "frikis" als segons? Qui defensa Catalunya i no s'arronsa mai pel discurs políticament correcte imposat des de la metròpoli amb els seus dinosauris?
Sou collonuts !
Montse, 16/01/2012 a les 01:10
Interessant
+63
-10
Ara ja de debò, no penso votar mai més a CiU, estic dolguda, molt amb ells. Quina diferència quan veig com dieu les coses pel seu nom els de SI. gràcies, vosaltres sí sou patriotes.
Endavant SI
Lluïsa, 16/01/2012 a les 01:15
Interessant
+63
-11
Com diu algú altre. Veient SI, no hi ha dubte, ERC i CIU són col.laboracionistes. Cada dia magra d'en més aquests de Solidaritat
Gràcies SI
Marteta, 16/01/2012 a les 01:20
Interessant
+63
-9
Així m'agrada. SI són els únics que són de fiar, ja tenen el meu vot. deixo de votar Esquerra que l'únic que vol és seguir xuclant la mamella, ara amb els traïdors de CiU
SI
Anònim, 16/01/2012 a les 02:14
+52
-8
No m'agrada l'Uriel Bertran ni la fama d'egocèntric de'n Lopez Tena, però he de reconèixer que cada vegada penso més en SI com una força necessària. És més, amb la que està caient m'estranya i molt que baixi en intenció de vot
Espot dir més alt però no més clar
Anonim, 16/01/2012 a les 08:37
+46
-6
Si els únics no col.laboracionistes!!!
Totalment d'acord.
Anònim, 16/01/2012 a les 08:40
+42
-4
Em sembla perfecte: jo tampoc no m'alegro de la mort de ningú (una vida és una vida, per molt dolenta que fos la persona) però em nego rotundament a acceptar que se li faci cap mena d'homenatge al meu país, ja que aquest home va fer molt de mal tant als PPCC com a altres llocs.
Móns diferents
Laura, 16/01/2012 a les 09:30
+37
-4
Veient aquesta notícia pels mitjans "oficials? venuts? mentiders de mena? col·laboracionistes?" i a ND, m'adono que més que dos nacions diferents som dos móns diferents!

Visca SI per la seva adhesió a la transparència, la veritat i la defensa de Catalunya.
Ja tenim partit transversal català! Ja sabem qui votar!
Gràcies SI, per ser tant clars.
Anònim, 16/01/2012 a les 09:51
+36
-4
Ho feu molt bé,i us segueixo sempre que puc.Salut!!...i peles!!
Memòria
Emprenyat, 16/01/2012 a les 10:10
+28
-3
Veritat, cal fer memòria, semble que els únics que la tenen son els de Solidaritat per l'independència, les demàs forses polítiques l'han perdut. La transició al imperi castellà encara ha de començar. La transició catalana depén del poble català iniciarla cap la llibertat. !!VISCA CATALUNYA LLIURE!!
campanades a morts
Anònim, 16/01/2012 a les 10:19
+29
-1






En record de tres joves assassinats per la policia quan Fraga era ministre de governació.

Lluís Llac en directe a Gasteiz. Presentació i cançó.

Veure-ho m'ha fet plorar d'emoció.
SEGUR
ANTON, 16/01/2012 a les 10:21
+42
-3
Segur que els de Solidaritat no ho fan tot be, tambe es segur que algunes vegades la caguin amb les seves declaracions, tambe que semblin una miqueta xulos pero jo em pregunto.....no es el que ens manque en aquest pais?, no volem gent sense complexos centenaris?, no volem gent que s´enfronti a l´estat espanyol?, no volem gent que lluiti per la llibertat del nostre poble?...doncs de moment i fins que es demostri el contrari la resposta es Solidaritat Catalana per la Independencia i aixo que no m´acaben de fer el pes...jo tambe us votare
Res, no val.
Manolo's soul, 16/01/2012 a les 11:14
+3
-25
Segons l'habitual filosofia política de Lopes Tena, Fraga seria un gran espanyol que va lluitar per la seva nació amb honor, contundència i eficàcia.

Pero com que era vell i ja està mort, es foten amb ell.

Res, res, per creure'ns que no sou uns trapelles hauríeu de dirigir les inventives contra l'Albert o el Francisco, però d'això nasti de plasti. De fet al Francisco se li va posar de genolls assegurant-li que "donaria la vida" perquè podés expressar la seva catalanofòbia, cosa que l'altra li va agrair dient-li ignorant, energumen i insignificant.

Res, res.

¿A moro muerto, gran lanzada, eh, valents?
Desintegració del Independentisme
Anònim, 16/01/2012 a les 11:39
+9
-26
En López Tena ja pot estar content , té a una colla d'incondicionals entabanats que es passen el dia intoxicant els diaris digitals sempre enlairant la figura del Festero i embolicador Alfons LT. El dia que obrin els ulls , se'n adonaran a qui i a que han donat suport: A l'intent de desintegrà el moviment independentista encapçalat per un gran egocèntric, un aprofitat per no perdre el càrrec de diputat i un poca pena capaç d'empassar-se l'ètica per quatre anys al Parlament, i aixi omplir les butxaques que tenia completament buides. Ah! I ara ells, que presumeixen de parlar clar, segur que em censuraran i amagaran el que he escrit perquè em llegeixi la menys gent possible. Ells poden dir-ne però no son capaços de tolerar el que un altre parli clar del que ells estan fent.En realitat, rés pel país i molt per ells mateixos.
No perdem la memòria
Joan Despertaferro, 16/01/2012 a les 11:40
+25
-1
La mal anomenada transició es va dur a terme malgrat la seva voluntat. Hi van "contribuïr" per mantenir-ho sóta el seu control, i per que no podien evitar el gir cap a un estat més "democràtic". D'aquesta manera es garantien també mantenir la impunitat i no ser jutjats, com ho són ara els criminals de la dictadura argentina.

Un altre miserable que evita ser jutjat. Confiem, però, que no puguin descansar i "que en la mort us persegueixin les nostres memòries".
Que podem fer??
Javier G., 16/01/2012 a les 11:56
+19
-1

Tu ho penses, nosaltres ho diem. #espanyaensroba
Cada dia #espanyaensroba 60.000.000€, sumats són 20.000.000.000€ l’any els impostos que paguem i no tornen a Catalunya. El nostre país pateix la xifra d’espoli fiscal més alta d’Europa. Mentre paguem impostos al nivell de Suècia, els serveis que rebem no estan a l’alçada ni dels països mediterranis.

Espanya ens arrossega a la fallida econòmica i tant el PP, com el PSOE i el TC ja han dit no a un pacte fiscal just. A què esperem, doncs, per començar la transició a la independència? L’Estat propi és la única alternativa que ens assegura que Espanya no ens robarà mai més.

Sense l’espoli fiscal, els Pressupostos de l’Estat propi doblaran els de l’autonomia i permetran més sanitat, més educació i més inversió per sortir de la crisi.

Espanya és el problema, la independència la solució.




jo amb ERC
Fede, 16/01/2012 a les 12:10
+10
-10
i com jo a molts mes que com jo varem caure de quatre potes al fangar d'en MAS i DURAN LLEIDA i ara ens donem comte de la gran farsa que es CiU. Junts amb ERC per enfortir el projecte nacional de l'esquerra independentista al qual mai teníem que haver deixat de donar suport, mai.
Prou mentides
Anònim, 16/01/2012 a les 12:18
+23
-3
M'agradaria que els militants d'ERC o CIU, que van passejant per totes les notícies positives que van sortint sobre SI, ens diguessin a tots els catalans quines són les raons per desconfiar d'aquest partit i no de CIU i ERC. Si hi ha partits amb paraules i accions plenes d'incoherències i contradiccions aquests són precisament els vostres grans partits que estan destrossant Catalunya.

Si hi ha un partit que està mostrant una actitud "xulesca" i que està provocant una trencadissa en el món independentista aquest és ERC. Perquè va nèixer SI, Reagrupament, CUP... ?? Sabeu el que són els deliris de persecució compartits?? Feu-vos-ho mirar, nois!
Qui les diu les mentides?
Anònim, 16/01/2012 a les 12:43
+3
-17
Ni que no els hi sembli
Anònim, 16/01/2012 a les 13:12
+7
-18
Ni soc d'ERC ni De CIU ni de cap partit, estic només moviments civils. Puc dir-vos que a SI hi ha molt bona gent i de bona fe, però també confirmo que els seus dirigents fan trampes. Totalment d'acord amb que, ni que no ho sembli, no ens porten en lloc. Ans el contrari, com ha apuntat algun comentari, ens condueixen a la desacreditació i desintegració del independentisme.
Ciao SI
Anònim, 16/01/2012 a les 14:32
+1
-20
Esta banda de carroñeros da sus ultimos estertores y en las proximas elecciones desapareceran del mapa politico por muchos motivos. Aprovechad mientras podais. . . .
Resposta a "desintegració de l'independentisme"
Anònim, 16/01/2012 a les 16:21
+10
-0
"desintegració de l'independentisme": a la vida tot és posible, però el teu comentari i raonament no té cap mena de valor si no dones dades i proves del que dius. Jo també podria pensar que el teu és l'argument que aquells que són plens de merda volen escampar per tal de continuar remenant merda sense ser denunciats.

O amplies la resposta, o calla
Resposta a les 16:21
Anònim, 16/01/2012 a les 17:37
+4
-14
D'entrada et vull dir que a mi no ets tu qui m'ha de fer callar. Tinc tot el dret de pensar el que penso dels tres representats de Solidaritat al parlament, perquè em creguis o no, els conec millor que tu. Oh potser et penses que Solidaritat no ha perdut gent? I espere't veure la que perdrà! Son de poc fiar.
catalunya lliure de trolls
davids, 16/01/2012 a les 17:48
+10
-0
resposta en el de sota,ets un creti esquerdanos,tú si que ets de pot fiar,i això t'ho dic sense coneixet,només pel que escrius i com ho escrius..
nois aquesta nit toca obrir una ampolla de cava catala per celebrar la mort d'aquest assessí farnquista
catalunya lliure de trolls
davids, 16/01/2012 a les 17:51
+13
-0
sempre SI endavant,ensenyeu en aquest esquerdanosos com ho fan els independentistes de veritat
Parlar clar
Joana d'Arc, 16/01/2012 a les 18:04
+25
-1
De tanta rabia, aquest matí en sentir els "opinadors" radiofónics i les noticies dels comentaris dels polítics sobre la mort de Fraga Iribarne, feia plorar; sí, perquè només alguna premsa digital ha recordat que aquest servidor del franquisme mai, mai, s'ha penedit de res i mai, mai,ni tan sols ha demanat perdó del seu passat. I ara, grans honors i capella ardent. No he votat mai Convergència, però em dol que el President del meu país, hagi lloat tan nefast personatge. Rabia i indignació
les coses clares
un senyor antic, 16/01/2012 a les 19:20
+17
-2
Fraga era un fill de puta, anticatala, antidemocrata i amb les mans taquades de sang, va jurar fidelitat al "Movimiento" i despres es va fer pasar per democrate.
Que no descansi amb pau perque no se la mereix.
Demòcrata ?
David, 16/01/2012 a les 22:54
+11
-1
A lo millor el correcte es dir que ningú s'alegra de la mort de cap persona,pero aquest individu ja va viure massa temps i va fer molt de mal al nostre país i gent.Jo si que celebraré que estigui ben enterrat.
Salut i Visca Catalunya Lliure!!!
Veritat
Catedral, 17/01/2012 a les 12:55
+6
-0
SI fa memòria. l'article és perfecte, diu la UNICA VERITAT, veritat com una casa de pagès o com la catedral de Barcelona.