Bernat Ferrer | Actualitzat el 31/12/2011 a les 23:59h

El 2012 que ens espera

Sense eleccions a la vista, Catalunya afronta un any tranquil. En aparença.



Per primer cop en força temps, Catalunya -no pas Catalunya Nord- enceta un any en què, a priori, no hi ha programades cap tipus d'eleccions, ni municipals, ni catalanes, ni espanyoles ni europees, si és que la pressió econòmica mundial no en força unes o altres.

Malgrat aquesta calma política aparent, l'espanyolisme ja es prepara per viure un any d'alt voltatge simbòlic, amb la commemoració del bicentenari de les Corts de Cadis i el cinquè centenari de l'annexió de Navarra al regne de Castella, a més a més de l'Eurocopa de futbol i dels Jocs Europeus de Londres 2012, on les seleccions catalanes continuen tenint-hi vetada la participació i els jugadors catalans hauran de competir, un cop més, sota bandera espanyola.

A banda d'aquestes punts d'atenció locals, el 2012 que avui encetem vindrà marcat, internacionalment, pels processos electorals en què es trobaran immersos la República Francesa i els Estats Units, on tant Nicolas Sarkozy com Barack Obama maldaran per aconseguir revalidar el càrrec.

Alguns dels principals esdeveniments previstos per al 2012:
  • 1 de gener: Dinamarca, amb 5.500.000 habitants, passa a ostentar la presidència de torn de la Unió Europea.
  • 1 de gener: Entra en vigor la prohibició de les curses de braus a Catalunya.
  • 1 de gener: Polònia, Bulgària i Letònia adopten l'euro, com a moneda oficial.
  • 3 de gener: Caucus d'Iowa (EUA), que dóna el tret de sortida oficial a la cursa perquè els republicans escullin candidat per enfrontar-se a Barack Obama a les eleccions del novembre.
  • 21 de gener al 12 de febrer: Copa d'Àfrica de les Nacions de futbol. Es disputarà a Gabon i a Guinea Equatorial.
  • 6 de febrer: 60è. aniversari de l'ascenció de la reina Elisabet II als trons del Regne Unit, Canadà, Austràlia i Nova Zelanda.
  • 4 de març: Eleccions presidencials a Rússia.
  • 19 de març: Bicentenari de les Corts de Cadis, que van aprovar la primera Constitució espanyola, coneguda popularment com La Pepa. En el seu discurs d'investidura, el nou president espanyol, Mariano Rajoy, ja va anunciar que aprofitaria l'efemèride per "reforçar el vincle iberoamericà i el paper de la llengua espanyola com a nexe d'unió i instrument econòmic de primer ordre".
  • 22 d'abril: Primera ronda de les eleccions presidencials franceses. Nicolas Sarkozy, a qui les enquestes de moment no li somriuen, mirarà de revalidar el càrrec.
  • 23 d'abril: cinquentenari de la publicació del llibre Nosaltres, els valencians, de Joan Fuster. Precisament amb aquesta obra naixia l'editorial Edicions 62, de la mà d'Eulàlia Duran i dirigida inicialment per Max Cahner i Ramon Bastardas.
  • 6 de maig: Segona ronda de les eleccions presidencials franceses, si a la primera cap candidat no ha aconseguit més del 50% dels vots.
  • 12 de maig al 12 d'agost: Expo 2012 a Yeosu (Korea del Sud).
  • 9 de juny a l'1 de juliol: Campionat d'Europa de futbol, conegut com a Eurocopa. Es disputarà a Polònia i Ucraïna. Un cop més, la selecció catalana no podrà participar-hi.
  • 10 i 17 de juny: Eleccions legislatives a la República francesa.
  • 1 de juliol: Xipre, amb 1.100.000 habitants, passa a ostentar la presidència de torn de la Unió Europea.
  • 10 de juliol: Cinquè centenari de la conquesta de Navarra per part de la Corona de Castella. Les tropes castellanes de Ferran el Catòlic van ocupar Goizueta el 10 de juliol de 1512 i Pamplona es va rendir el 25 de juliol. El govern navarrès ha preparat tot un seguit d'actes commemoratius de l'efemèride.
  • 16 de juliol: Vuitè aniversari de la batalla de Las Navas de Tolosa (Jaén). La victòria de les tropes cristianes contra les sarraïnes va permetre estendre el domini de la corona de Castella cap al sud de la península Ibèrica.
  • 27 de juliol al 12 d'agost: Jocs Olímpics de Londres 2012.
  • 14 d'octubre: eleccions municipals a Bèlgica. L'independentista N-VA mirarà de repetir als municipis flamencs la victòria del juny del 2010.
  • 6 de novembre: Eleccions presidencials als Estats Units. El demòcrata Barack Obama intentarà revalidar el càrrec al capdavant de la primera potència mundial.

COMENTARIS

+10
-1
Bon any!
Anònim, 01/01/2012 a les 14:51
Acabo de seure'm davant l'ordinador i, en mirar-me els comentaris, comprovo alleugerit el trist destí dels pañolos que tenen com a única raó de ser la d'anar escrivint un cop darrera l'altre a la premsa catalana, fins i tot afanyant-se després dels dotze colpiments de la campana, amb l'intenció que tan sols ells comprenen, en lloc de ser celebrant l'arribada d'un nou any com hem fet nosaltres. Que llastimosos!. Esteu tranquils, home, esteu tranquils. Que els catalans ja en sabem molt d'això de resistir i per això celebrem el nou any com a un any menys per a assolir la nostra llibertat. Per cert, fins quan aguantarà la vostra "Patria" sense els calés que ens veniu robant als catalans, si nosaltres cada cop venim contribuint menys?. Tic-tac, tic-tac.... Jo, els meus fora del banc i consum, el menys possible. Ja tinc tot el que menester i, si per cas, sempre productes catalans. Apa pañolos, bon any 2012 que la "locomotora" se'n a fartat dels vostres assaltaments i, ara, és en reserva per a tornar a engegar amb millor destí per a nosaltres. Tic-tac, tic-tac...
+10
-1
són de por
pepet grill, 01/01/2012 a les 13:40
Aquests espanyols... vénen al ND i foten a parir tot el que diem els catalans. Ara, quan ells escriuen les barbaritats que escriuen i els lectors els voten negativament es queixen de que els puntuen negativament...

Potser que s'ho facin mirar, oi? No hi ha incoherència més gran que ser espanyol-espanyolista i venir a ND a vomitar, quedar-se tan ample i esperar que et votin positivament el comentari...

I mira que en tenen de diaris de la seva ideologia...
El que més em sorprèn es que pocs dónen dades. Simple i pura opinió.
Potser si argumentessin les seves opinions amb dades... els lectors no els votarien tan negativament.

Amb les opinions s'hi està d'acord o no, les dades són les que són.
Opinar és molt fàcil, argumentar ja no tant.

Bon any 2012 a tots.
+4
-0
Bon any 2012 per a tothom !
Anònim, 01/01/2012 a les 12:07
+7
-2
qui presidirà la unió europea?
Anònim, 01/01/2012 a les 12:03
sorpresa, doncs dos estats més petits que Catalunya, primer Dinamarca, 5,5 milions de danesos, i després Xipre amb 1,1 milions de xipriotes.

Perquè els catalans no podrem presidir mai la UE, doncs perquè no tenim polítics valents i decidits que declarin la independència del nostre país.

Una llàstima.
+7
-0
Que no féu cas
Anònim, 01/01/2012 a les 11:31
de lo que puntuïn.Digueu el que cregueu héu de dir amb sinceritat i respecte.I dels demés no en féu cas,sabem que sempre hi haurà grillats i gent que mai entra en raó.Per sort la majoria no és així i ells jutjaran els vostres comentaris,puntuïn o no
+4
-6
¡Feliz 2012!
Eduardo González Palomar (Manlleu), 01/01/2012 a les 11:28
Caramba, si te pones a ver compruebas que los augurios para este próximo año no tienen nombre. Aunque, si acaricias cualquier propicia ocasión en que los agoreros no te desintegren el ánimo, puedes incluso formar corro aparte y no permitir que nadie te impregne de desaliento antes de que tú y tu particular coyuntura empecéis a determinar el verdadero destino para el 2012. Y ni que decir tiene que si además desarrugas el ceño y te liberas de la condicionante y malsana desconfianza lo mismo con más razón estará por ver qué año nuevo te espera. ¡A todo esto yo ni quito ni pongo!
+2
-8
Para el Jordi Benplantat de las 11
Anònim, 01/01/2012 a les 11:19
Soy el del anonimo de la 1:04

No ha habido censura de nadie, solo de un TONTORRON con un programita que cambia su IP para poder votar varias veces.

En menos de 15 minutos marcó exactamente con 30 negativos todos los post y a él se votó con 20 positivos, jeje.

Es el anonim de la 1:23.

Por cierto, yo no tengo nada que ver con los 3 primeros posts.
+0
-5
CRISSIS
Anònim, 01/01/2012 a les 11:09
Mireu el que ens espera....de moment estic CENSURAT no puc entrar a la meva pàgina...i les dereces de memòria em son difícil!!!.

CRISSIS........

Aquesta CRISSIS que la van escomençar i que també es pot acabar de 48 hores els GADAFIS de TOT EL MON que en volen més...més....més....NO LA GUANYARAN AMB VIOLENCIA NI AMB CENSURES....contra l´amic ATLASAC o altres de més Pobre Esperit !!,que aquests últims escomencen a obrir els ulls em pensava que seria IMPOSSIBLE però ja va en serio com ara el PROGRAMA que presenta un tal CARLOS, CURETA en METROLOGIA (tindrem UN NOU XIRINACS?) RICS pareu aquesta CRISSIS ràpidament sino els GADAFIS coneixiran UNA NOVA REVOLUCIO POLITICA que les GUILLOTINES funcionaran a PREU FET NOOOO NOOOO obligueu que aquesta vingui, perque NO tindreu ni un LLOC per a poder-vos anar....deixeu la VOSTRA AMBICIO AL CALAIX ....i recordeu que els TANCS també els condueixen els POBRES!!!.
+4
-3
primera constitució
Jordi Benplantat, 01/01/2012 a les 11:02
Per altra part, la primera constitució "espanyola" no va ser la de Cadis, sinó la de Baiona de Napoleó Bonapart, REI LEGAL D'ESPANYA per abdicació del rei Carles i del seu fill Ferran.
+4
-3
Cot, aquest home te raó.
Jordi Benplantat, 01/01/2012 a les 11:00
No entenc perquè a l'anònim de les 1:04 se li censura el missatge, perquè te tota la raó del món. De tropes CASTELLANES, res de res. CATALANES i ben catalanes. Els castellans se l'annexionaren per la cara i per conveniències polítiques d'en Ferran, igual com feu amb Canàries, Granada i Amèrica, per la cara total.
+5
-6
Un clásico
Anònim, 01/01/2012 a les 10:18
Ladran, luego cabalgamos.
+3
-11
PP=feixistes,nazis i lladres
ha, ha, ha, 01/01/2012 a les 09:39
Joder, vaya manera de empezar el año, jeje

Anònim, 01/01/2012 a les 01:36
Ostras, anonim de las 1:23, vaya manera de empezar el año, juas

Te ha sentado mal el cava y te has propuesto llegar a 30 votos negativos en todos los posts? jiji
+11
-4
En plena forma!
Escanyafeixistes, 01/01/2012 a les 09:35
Jo m'he llevat en plena forma!

Aquests dies he aconseguit, que molta gent, que tenia un compte obert al Santander del lladre del Botín hagi tret tots els diners i els ha dipositat en un altre banc!

Boicot total als cinemes Balañà, impedint, que la meva família vagi a aquests cinemes!

A la meva taula de Nadal, hi havia productes catalans i prou!

Continuarà!
+5
-2
Que tinguem sort
Anònim, 01/01/2012 a les 05:22
Molt em temo que serà de tot menys tranquil, l'any entrant. Només puc dir: que tinguem sort, com expresso en l'última entrada de 2011
http://superviventcatala.blogspot.com/2011/12/2012-que-tinguem-sort.html
+13
-3
Pepitos e IPs
Serenor, 01/01/2012 a les 03:38
Si posen un sistema de registre seriós a tu i als altres 4 "capitàns enciam" se us acaba venir a escriure pallasades. Banned!
+4
-25
Joder, vaya manera de empezar el año, jeje
Anònim, 01/01/2012 a les 01:36
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+4
-35
Ya sabemos quien es, jjee
Anònim, 01/01/2012 a les 01:31
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+4
-56
Uys, no han pasado ni 15 minutos.
Anònim, 01/01/2012 a les 01:23
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+6
-57
Al reino de Castilla?
Anònim, 01/01/2012 a les 01:04
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+8
-56
espanya cada cop mes forta
catala, 01/01/2012 a les 00:25
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: