Quico Sallés/Parlament | Actualitzat el 20/12/2011 a les 16:23h

Malalts i pagar la recepta

El Govern proposa als pressupostos un euro per receptar medicaments i fins a tres euros al dia per fer el turista

La Generalitat recaptarà un euro per cada recepta Foto: Adrià Costa

Nou paradigma econòmic a Catalunya: cobrar per receptar i pagar impostos per fer el turista. Aquesta són dues de les noves mesures per augmentar les famèliques arques de la Generalitat de cara el 2012. Així ho ha exposat aquest matí al Parlament de Catalunya, el conseller d'Economia de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, en la presentació dels comptes públics de la Generalitat.

Un euro per recepta

Si la dita mana que qui és cornut, paga el beure; ara els ciutadans de Catalunya podran modificar-la. Malalts i pagar la recepta. Així ho prescriu la Llei de mesures fiscals i financeres de 2012 inclou, tal com s'havia avançat, la creació d'un "tiquet moderador" que gravarà els actes "preparatoris, accessoris i de millora de la informació" que permeten l'expedició de medicaments i productes sanitaris.

Segons la norma que regula aquesta nova taxa, els titulars de la tarja sanitària hauran de pagar un euro per cada medicament prescrit. Serà una taxa universal, tot i que el Govern afirma que començarà a treballar perquè hi hagi exempcions. Aquesta mesura tindrà impacte recaptatòri, previst inicialment en 102 milions d'euros. A més, defensa que servirà per posar "barreres" al sobreús i a l'abús en l'àmbit de la prescripció farmacèutica.

El conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, ha explicat que han optat per una opció "simple" pel que fa a aquesta mesura. El condicionament per nivell de renda, ha assegurat, presenta "dificultats d'implementació" i, per això, el Govern ha preferit començar implementant una taxa universal "molt baixa" i treballar després les exempcions.

Segons el responsable d'economia de l'executiu català, el tribut es recaptarà a través de les farmàcies. El procediment, gràcies a la factura electrònica, és fàcil de fer, ha afegit. No obstant això, Mas-Colell ha explicat que la recaptació generarà un cost a les farmàcies pel qual aquestes seran compensades.

Turistes i contribuents

Entre les mesures recaptadores previstes pels pressupostos 2012 s'inclou convertir els turistes en contribuents. D'aquesta manera els turistes que pernoctin a establiments catalans hauran de pagar entre un i tres euros, en funció de la categoria de l'establiment. Aquest nou tribut s'aplicarà a totes les persones que passin una nit en hotels, apartaments, càmpings, cases rurals o creuers.

La quota més alta, de tres euros, l'hauran d'abonar els clients dels hotels de cinc estrelles i creuers, mentre que els pernoctin a hotels de quatre estrelles hauran de pagar dos euros, i a la resta d'establiments, un euro. Cada persona haurà d'abonar una quota que resultarà de multiplicar aquest gravamen pel número de pernoctacions, amb un màxim de 10 nits. La llei contempla exempcions per als menors de 12 anys i les persones que gaudeixin d'estades subvencionades per programes socials d'alguna administració pública de la UE, com ara l'IMSERSO. Mas-Colell ha explicat que s'espera una recaptació gràcies a aquesta taxa de 100 MEUR.

Navega per les etiquetes

pressupostos 2012recpetatiquet moderador

COMENTARIS

+3
-0
Recordem...
Anònim, 27/12/2011 a les 12:24
Que Europa começe als pirineus, es a dir d´Andorra capa munt, tot el altre es AFRICA KORPS, O APRICA REMEMBER... petits estats que tots volen manar, no es posen d´acord ni per anar al Water, i que gasten a Rauxa, pero quan venen eleccions... tots paren la ma...
+3
-0
Seguim Vomitant
Anònim, 27/12/2011 a les 12:16
Però, per mantindre tot el putam de bcn, s´ha de paga per tot, sino com es mantindrien, primer eren els del Tripartit, que ere tot mutiplicat per tres, ara es un, pero retallades per tots... bueno per tots no les embaixades son mes de 240 millons de euros l´any... aicó no cuadre...
+1
-0
Mentalitat oberta
Anònim, 21/12/2011 a les 17:07
Manel de St Antoni: els Països Catalans és amb el món que volem competir, no pas amb Espanya.

Més enllà d'Espanya hi ha tot un món! Els 300 anys de colonització ens han empetitit, empobrit econòmicament, cutural... i suportem al damunt un autoodi que ens cal superar-lo per a seguir poder tirar endavant.

Pel que fa al "turisme" hi ha aspectes amb els que no podem competir amb l'estat espanyol, un exemple: Les "espanyolíssimes" illes Canaries són situades a l'Àfrica, allà gaudeixen d'un clima que permet fer turisme de sol i platja tot l'any i des de la Mediterrània com hi hem de competir?.

Els nostres competidors turístics en tot cas són i han d'ésser els països de la riba mediterrània: Occitània, Còrsega, Sardenya, el Magrib, Itàlia... més que no pas altres països ibèrics com Portugalícia o Euskal Herria... i l'Espanya meridional mediterrània n'és un competidor més!

Ens hem de començar a despanyolitzar mentalment d'una vegada.
+3
-0
El cost d'ésser castellanoespanyols des de fa 300 anys
Anònim, 21/12/2011 a les 13:43
Per als que us fot que altres "comunitats" espanyoles tinguin diferents taxes i serveis, per què no us compareu amb la Catalunya del Nord o Andorra?

Potser desconeixeu les prestacions, impostos, taxes i contribucions d'aquests territoris tant propers físicament, culturalment i per història... però, que Espanya ens els allunya i ens els fa més distants, al capdavall us preocupen més territoris com ara Extremadura, Ceuta o les illes Canàries... és clar els darrers són territoris "espanyols", és claríssim.

Em temo que hi ha molts independentistes de pa sucat amb oli que tothora es volen comparar amb Espanya... en el fons sou uns espanyolistes amb una sindrome d'Estocolm com un cabàs!

I pel que fa a la taxa turística o ecotaxa, és necessària encara que solament sigui per a ajudar a mantenir el sobrecost de les infraestructures necessàries per a mantenir els horrorosos hotels de la costa mediterrània com ara depuradores per a netejar totes les aigües que generen els que sojornen al nostre país, per posar un exemple.

A París ja fa molts anys que apliquen la taxa als turistes i no per això hom deixa d'anar a la ciutat de París. Si hom deixa de visitar els Paísos Catalans és per què es cansa de tant de turisme de borratxera i de balconing.
+4
-4
Tothom?
Anònim, 21/12/2011 a les 11:02
L'euro l'ha de pagar tothom o només els catòlics europeus i els agnòstics? Els musulmans i els sudamericans també?
+0
-2
El cost del benestar
Anònim, 21/12/2011 a les 09:45
i benestar són desde les pensions fins a l´educació i sanitat,no són drets baixats del cel i això s´ho creuen molts.Ara,el repartiment dels impostos ha de ser exemplar i "el café para todos" que proposa la Generalitat no és una fórmula vàlida
+4
-0
Correcció política = infern
Anònim, 21/12/2011 a les 08:50
Tanta correcció política aplicada sempre a la pobre i soferta Catalunya, l'ase de tots els cops pel que es veu, està convertint la societat no ja en un purgatori sinó gairebé en un infern.
Aquí treballem, paguem i a sobre fan amb nosaltres els experiments ideològics que no s'atreveixen a fer a altres llocs: sanitat, educació, turisme, jubilats...
Quan algú es decidirà de veritat a trencar aquesta dinàmica perversa?
+6
-7
meter miedo
rius, 21/12/2011 a les 01:18
La estrategia del govern es meter miedo a la gente con la finalidad de poder recortar en todo lo que le plazca aludiendo a lo mal que estan las cosas. La otra finalidad es la de siempre, echar la culpa a otros de los desfalcos y del despilfarro que los propios politicos han perpetrado desde hace decadas y que aun permiten perpetrar.
Asi desvian la atencion para poder despilfarrar dinero en lo que a ellos le parece bien, y seguir robandolo, repartiendolo entre amigotes y enchufados.

Si ademas hay gente que les vota pues tienen la coartada perfecta.
+10
-6
Si ets català, sí
Anònim, 20/12/2011 a les 23:43
Els jubilats també?
Jubilat, 20/12/2011 a les 23:20

Doncs molt em temo que sí. Si vius a Catalunya, a pagar. Com sempre.

Si vols estalviar-te el copagament, ves a viure a Andalusia, o a Aragó, o a Lleó... a qualsevol lloc d'Espanya llevat de Catalunya: allà no existeix el copagament.

No deia la Constitució espanyola que tots els espanyols som iguals?

Quin català vol seguir sent "espanyol", en aquestes condicions?
+7
-2
Els jubilats també?
Jubilat, 20/12/2011 a les 23:20
No acabo d'entendre això del euro per recepta. Tinc una edat bastant avançada i, per tant, estic ple de nafres. Totes elles necessiten medicació.A part del colesterol, la hipertensió, la pròstata, l'osteoporosi i una malaltia nerviosa de fa molts anys, tinc també altres molèsties pròpies de l'edat.
Només diré que cada dia em prenc 10 pastilles diferents. Tot el que tinc són enfermetats cròniques, tal com està aclarit a la recepta electrònica. Hauré de pagar cada cop que vagi a la farmacia a "repostar"?
I no parlo del què cobro de pensió, perquè no vull fer pena.
+4
-2
Els jubilats també?
Jubilat, 20/12/2011 a les 23:17
No acabo d'entendre això del euro per recepta. Tinc una edat bastant avançada i, per tant, estic ple de nafres. Totes elles necessiten medicació.A part del colesterol, la hipertensió, la pròstata, l'osteoporosi i una malaltia nerviosa de fa molts anys, tinc també altres molèsties pròpies de l'edat.
Només diré que cada dia em prenc 10 pastilles diferents. Tot el que tinc són enfermetats cròniques, tal com està aclarit a la recepta electrònica. Hauré de pagar cada cop que vagi a la farmacia a "repostar"?
I no parlo del què cobro de pensió, perquè no vull fer pena.
+4
-3
ERC també
Anònim, 20/12/2011 a les 23:15
Per cert, Si CiU és un engany, una manipulació, ERC també, no en tingueu cap dubte. Només els interessa la poltrona. Són uns llepaculs del poder establert (CiU del PP -poder establert a Espanya- i ERC de CiU -poder establert a Catalunya).
+3
-3
tu també?
Anònim, 20/12/2011 a les 23:13
Me tomas por tonto?
Anònim, 20/12/2011 a les 22:36

Com pots veure no tinc cap problema a reconèixer si m'equivoco o no. Ara, si ets una persona de ment oberta, tu tampoc tindràs cap problema a reconèixer que l'enllaç de la vozbcn és una notícia totalment tendenciosa o manipuladora, que aprofita aquesta barbaritat que fa la Generalitat i CiU de regalar subvencions (i després fent retallades socials) per atacar el nacionalisme i identitats catalanes, quan de fet només són subvencions als mitjans que defensen els interessos de CiU (com ho són l'Ara, l'Avui i La Vanguardia). I tots sabem que CiU és tant o més espanyolista que el PP, tot i que van disfressats de catalanistes.
Saps perfectament que vozbcn aprofita això de les subvencions per atacar el catalanisme o nacionalisme català, quan el que hauria d'atacar és a CiU (que no és el mateix). CiU és un engany, una manipulació.
+1
-0
Doncs sí
Anònim, 20/12/2011 a les 22:59
Me tomas por tonto?
Anònim, 20/12/2011 a les 22:36
Eso es loq ue has escrito tú en el anterior post:

"però aquesta notícia que tu dones és pura manipulació, ja que només es menciona les subvencions a determinats mitjans (anomenats "nacionalistes") però no s'expliquen altres subvencions, com la que es fa ver (de 2 milions d'€) al grup Godó, grup empresarial de premsa declaradament "espanyolista"."

Dices que no se explican "altres subvencions" cuando el artículo de la VozBcn empieza precisamente por los 2 Millones de Euros del Grupo Godó.

Tens raó en això que dius. Abans m'he precipitat i m'he basat només en la lectura del titular i el subtitular. Però això no treu que la notícia en sí sigui la manipulació que ja t'he explicat. Espero que siguis capaç de veure-ho.
+2
-1
Me tomas por tonto?
Anònim, 20/12/2011 a les 22:36
Eso es loq ue has escrito tú en el anterior post:

"però aquesta notícia que tu dones és pura manipulació, ja que només es menciona les subvencions a determinats mitjans (anomenats "nacionalistes") però no s'expliquen altres subvencions, com la que es fa ver (de 2 milions d'€) al grup Godó, grup empresarial de premsa declaradament "espanyolista"."

Dices que no se explican "altres subvencions" cuando el artículo de la VozBcn empieza precisamente por los 2 Millones de Euros del Grupo Godó.

Por cierto estoy buscando la tirada que tiene la edición impresa de La Vanguardia en catalán, y te explico pq.

Cuando el Periodico de Catalunya empezo a hacer la edición en catalan , en poco tiempo tiraba mas ejemplares que culaquier otro diario en catalán. Eso demostraba que el problema de la poca venta de diarios en catalán no era el idioma. Y que no necesitava que la Generalitat le comprara toda la titada como pasava con el AVUI que encima al final ha quedao absorvido o unificado con El Punt.

¿El problema del deficit de los diarios en catalan no será su linea editorial?
+8
-2
A CiU, ERC, PSC i Cia.
Anònim, 20/12/2011 a les 22:33
A LA MERDA TOTS !! Com molt bé va dir el diputat aragonès senyor Labordeta. No teniu pebrots ni ganes ni us interessa acabar amb l'expoli que patim per part dels veins. És millor anar xupant de la mamella. BOTIFLERS !!!
+4
-0
T'equivoques
Anònim, 20/12/2011 a les 22:20
Tu solamente lees lo que quieres?
Anònim, 20/12/2011 a les 22:11

T'equivoques. Jo només llegeixo el que la gran majoria de gent fa: llegir el titular. El titular de l'enllaç que has donat és pura manipulació, ja que el grup Godó, de nacionalista catalanista no en té res de res, sinó tot el contrari, ja que són declaradament nacionalistes, però espanyolistes.

El titular correcte seria: "Mas otorga otros 700.000 euros a los medios de comunicación". En afegir "nacionalistas" estan manipulant clarament el sentit de la notícia, independentment del què expliquin en el texte. Saben que la gran majoria de la gent només veu el titular.

Que no te n'adones que t'estan manipulant, noi?

Obre la ment !!!

Per cert, t'has mirat aquest enllaç que he posat abans:


http://www.burbuja.info/inmobiliaria/burbuja-inmobiliaria/115742-la-burbuja-de-la-financiacion-autonomica.html


O em diràs ara que aquests són de la "crosta nacionalista" també ????
+1
-5
Tu solamente lees lo que quieres?
Anònim, 20/12/2011 a les 22:11
"Unas semanas después de conocerse la adjudicación de un contrato de dos millones de euros para la ‘inserción de cápsulas y microespacios divulgativos de contenido informativo de interés general para la ciudadanía’ en tres emisoras de radio y televisión del Grupo Godó,...."

Eso es lo primero que sale en enlace que he puesto


http://www.vozbcn.com/2011/12/19/96532/subvencion-generalidad-700000-medios/


O sea que el MANIPULADOR ERES TU
+3
-0
Manipulació
Anònim, 20/12/2011 a les 21:56
Y Nació Digital no ha pillado nada?
Anònim, 20/12/2011 a les 21:48

Noi, estem d'acord en què la Generalitat no hauria de tenir aquestes despeses en forma de subvencions, i que té collons fer-les i després fer les retallades que fan... però aquesta notícia que tu dones és pura manipulació, ja que només es menciona les subvencions a determinats mitjans (anomenats "nacionalistes") però no s'expliquen altres subvencions, com la que es fa ver (de 2 milions d'€) al grup Godó, grup empresarial de premsa declaradament "espanyolista".

http://www.eldebat.cat/cat/viewer.php?IDN=92799


Per tant, es tracta d'una notícia totalment manipuladora, ja que s'aprofita d'una realitat (les subvencions de la Generalitat) per a criticar el suposat "nacionalisme català" de Catalunya. Em fas pena si no saps adonar-te'n. I pel que sembla és així. Encara que també hi ha una altra opció: que en siguis conscient, d'aquesta manipulació, però li segueixis la corrent. En aquest darrer cas se't podria qualificar com a feixista.
+3
-0
Banejat
Anònim, 20/12/2011 a les 21:48
Per cert, aquest enllaç:

http://www.burbuja.info/inmobiliaria/burbuja-inmobiliaria/115742-la-burbuja-de-la-financiacion-autonomica.html


me l'han banejat sempre que l'he intentat publicar a mitjans "espanyolistes" com El Mundo, l'ABC, etc. Per què serà?
+1
-8
Y Nació Digital no ha pillado nada?
Anònim, 20/12/2011 a les 21:48
Uys, Sr. Cot ¿que le ha hecho usted al Sr. Mas?


http://www.vozbcn.com/2011/12/19/96532/subvencion-generalidad-700000-medios/


y después nos cobran 1 € por receta, juas.
+7
-5
Anònim de les 20,27
Manel de Sant Antoni, 20/12/2011 a les 21:47
Molt bona idea la teva! Introduir la taxa al llarg dels Països Catalans i així deixar a la nostra indústria turística en inferioritat de condiciones per competir amb la de la resta de l’Estat espanyol. Segur que molts dies has tingut idees millors. Si no es així, malament rai!
+0
-0
llengües
Anònim, 20/12/2011 a les 21:45
+4
-0
Potser tu?
Anònim, 20/12/2011 a les 21:41
Iluso yo?
Anònim, 20/12/2011 a les 21:34

Potser sí. La veritat és que miro de ser tant objectiu com puc i informar-me de diferents fonts. Ho fas tu? O només mires les fonts que més t'interessen (com aquesta de El Mundo) i passes de les altres? O t'has plantejat que potser ets tu qui es deixa enganyar per aquesta "costra nacionalista (espanyolista)" ???

Has vist aquest video i has reflexionat sobre el seu contingut ? O directament o consideres una "menjada de tarro de la crosta nacionalista" ?


http://www.zeniting.com/player.php?id=228&app=1


I saps perfectament que tinc raó: el dèficit fiscal de Madrid és totalment fictici, ja que no inclou el flux monetari que entra a aquesta comunitat en concepte de Capital de l'Estat. No ho dic jo, està dit per economistes independents.

Obre la ment !!!
+2
-0
Debat
Anònim, 20/12/2011 a les 21:35
+0
-6
Iluso yo?
Anònim, 20/12/2011 a les 21:34
Igual eres tu el que se deja engañar por la "costra nacionalista"
+5
-0
Pobre ilús
Anònim, 20/12/2011 a les 21:27
Para el naturalment de las 19:57
Anònim, 20/12/2011 a les 20:22

Pobre ilús si et creus que madrid és la comunitat amb més dèficit fiscal. El dèficit fiscal s'ha de mesurar per fluxos monetaris, no com està publicat a l'enllaç que dones, i això fa que Madrid percebi en concepte de Capital de l'Estat un munt, un munt immens, de diners que no estan contemplats en aquest informe, ja que no compten en no entrar, aquests diners, a Madrid, en concepte de Comunidad Autónoma.
No tens ni puta idea del que estas parlant, i et deixes enganyar per la pandereta mediàtica espanyolista.
+6
-4
Illes Balears
Anònim, 20/12/2011 a les 20:37
L'ecotaxa balear no era dolenta, però, el PP i els hotelers dels PP no la volien, com que no se`ls havia acudit a ells... I n´Aznar hi va posar tos els entrebancs que pogué, però, a la llarga es demostrà que era una molt bona idea.

L'haurien d'introduir a tots els Països Catalans per a evitar greuges "comparatius"... dins la nostra nació.



+5
-3
A l'anònim de les 18:56
Dani, 20/12/2011 a les 20:35
A veure, company, si entenc el que dius...

A part de pagar un 18% d'IRPF, un 18% d'IVA, l'IVI... La taxa de la llum, del gas, l'impost del tabac, la gasolina... Hem de pagar encara més a canvi de menys? Per què? Per tenir rei? Perquè l'església s'endugui 10.000 milions d'Euros anuals en subvencions? Perquè el senyor Garcia Albiol cobri 150.000 euros anuals? Pel xofer de'n Mas? Per mantenir generals i armar exèrcits? Per finançar una màfia anomenada Estat (ja sia Català o Espanyol, ep!) que té el monopoli de la força?

A prendre pel sac, aquests energúmens, home!

Que bombin espanya, catalunya i la p**a mare que va parir a tots aquests buròcrates que únicament miren per sa cartera i per com s'ho faran perquè una colla de borregos els votin cada 4 anys (bé, ara cada any, perquè amb el piló d'enxufats que hi ha les eleccions són pràcticament anuals...)

Salut!
+0
-12
Para el naturalment de las 19:57
Anònim, 20/12/2011 a les 20:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+6
-6
Per l'anònim de les 19.4
Manel de Sant Antoni, 20/12/2011 a les 20:19

A ses Illes Balears varen introduir una taxa similar només durant un any. Pregunta als mallorquins si els turistes hi varen deixar d’anar o no.
+9
-0
Som part d'Espanya i alhora una nosa per a Espanya i greuges comaparatius
Anònim, 20/12/2011 a les 20:17
Greuge comaparatiu?

Menetre siguem "part" d'Espanya, anònim de les 20:03, hem de deixar d'utilitzar el català, hem de renunciar al dies festius deiferents dels espanyols, hem de renunciar al dret civil català... fins que siguem fora d'Espanya? Per a no crear "greuges" comparatius amb les comunitats de matriu no catalana? (???????????????????????????????????????)

Pel bé del nostre país millor començar a comparar-nos amb la resta de països europeus, i Euskal Herria amb règims forals inclosos, així quan siguem independents no ens costarà tant d'assolir el seu nivell, amb unes prestacions com a país i una gestió pressupostos similar.

+6
-6
Som part d'Espanya
Anònim, 20/12/2011 a les 20:03
Per als que comparen la nostra autonomia de fireta amb "altres" comunitats
Anònim, 20/12/2011 a les 19:56

Ens comparem amb les altres comunitats perquè som (oficialment) espanyols, els catalans. El dia que siguem només catalans i europeus (no espanyols) ens compararem amb els països que tu dius. El greuje comparatiu entre els catalans i els espanyols (no catalans) és de llibre, però no tan sols amb el copagament sanitari, sinó en MOLTES coses que desconeixeu, i que de conèixer's provocaria una autèntica revolució. Però els mitjans de premsa, llepaculs del poder establert, ja s'encarreguen de sedar la població amb la contínua manipulació mediàtica.
+9
-0
..
., 20/12/2011 a les 20:02
E.Gonzales Palomar d'Osona = Cínic
+9
-0
Naturalment
Anònim, 20/12/2011 a les 19:57
No estem sols!
Anònim, 20/12/2011 a les 19:45

És clar, el País Valencià, la tercera comunitat autònoma més espoliada fiscalment per l'Estat espanyol, després de Balears (la primera) i Catalunya (la segona). Quina casualitat: el països catalans !!! Però a les comunitats que formen part de la nació espanyola (on l'idioma propi és el castellà) res de res: a viure del "cuento" (el "cuento" de l'espoli, és clar).
+8
-5
Per als que comparen la nostra autonomia de fireta amb "altres" comunitats
Anònim, 20/12/2011 a les 19:56
La crisi obliga a inevitables retallades en la despesa pública i l’opció del copagament sanitari es revifa. Hi arribem tard, com sempre, vaja. A la majoria dels estats de la Unió Europea, tret del Regne d'Espanya i del Regne Unit de la Gran Bretanya i Irlanda del Nord, l'usuari paga quelcom quan fa servir la sanitat pública. A Suècia, paradigma de l'Estat del Benestar, paguen fins i tot per dia d'hospitalització. Són quantitats simbòliques perquè no es tracta de recaptar grans quantitats de diners, sinó de fer veure a les persones usuaries que la sanitat no és de franc i motivar-les a fer-ne un ús més raonable.

+2
-11
Qué pasada
Eduardo González Palomar (Manlleu), 20/12/2011 a les 19:55
¡El Govern de Catalunya parece que le ha cogido gusto a implementar tasas indiscriminadas, repartir subvenciones a allegados ideológicos y para colmo de males en poner al Estado el disparadero!
+7
-1
No estem sols!
Anònim, 20/12/2011 a les 19:45
La Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana està adoptant també mesures per a reduir encara més la despesa en aquesta partida, amb mesures com el control del consum de productes farmacèutics d'ús freqüent en grups de pacients, entre unes altres.
+5
-1
Mobilització ja!
Anònim, 20/12/2011 a les 19:43
Deixem de fer capelletes

És el moment d'estar tots units i començar a mouren's, però de debó aquest 2012.
Demanem a Òmnium, que coordini tot el moviment, aliem-nos tots, és el moment!
CyU no farà res per nosaltres, és la societat civil la que cal que defensi els seus
drets. No ho deixem amb paraules, passem als fets!
Independència, ja!

+3
-4
L'Euro per cada medicament
Emili BCN, 20/12/2011 a les 19:39
I 1 Euro més per cada vista.
Això sí, només pels que vénen de fora de Catalunya i no es visiten a la seva comunitat...
+6
-0
No és només això !!!
Anònim, 20/12/2011 a les 19:39
No és només que els catalans hem de pagar el nostre copagament i el de la resta d'espanyols (si si, gràcies al dèficit fiscal català, principalment, els espanyols no tenen cap necessitat de copagament) sinó que hi ha més coses, també.
Per exemple, recordeu que en Mas va dir que la Generalitat anul·lava totes les oposicions pel 2012 ??? Doncs bé, a Andalusia s'acaba d'enunciar la convocatòria, pel 2012, de 2.389 noves places de docents públics !!!! (només cos de docents).

Catalunya = la rialla dels historiadors del futur.
+15
-0
Ja som grandets! No enboliqueu més la troca si us plau
Anònim, 20/12/2011 a les 19:25
Podeu fer tots els comentaris que vullgueu que si el govern actual, que si el tripartit, que si l'expoli fiscal espanyol, que si comparances amb territoris autònoms espanyols...

Un país és difícil d'administrar i gestionar, però, un país ocupat com el nostre encara ho és més, no ho enteneu això?

I N D E P E N D È N C I A! ...i sentit comú vet ací el que manca!
+1
-16
Para el anonim de las 18:57
Anònim, 20/12/2011 a les 19:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+1
-1
L'engany de CiU
Anònim, 20/12/2011 a les 19:20
+4
-15
Sorry, Millet
Anònim, 20/12/2011 a les 19:15
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+19
-7
Sr Manel de Sant Antoni
Anònim, 20/12/2011 a les 19:08
Cada turista que compra un barret "mexicà" o un vestit de sevillana a la Rambla de Barcelona o a Lloret de Mar hauria de pagar una taxa de 10000 euros, per despistat i desorientat.
+11
-14
no ho entenc
un senyor antic, 20/12/2011 a les 19:08
No entenc la finalitat moderadora, no es el pacient que recpta sino el metge, i s'enten que aquest recepta lo que es necessita, segons criteri medic, llavors no disimulem , no es un tiquet moderador, es una impost directa sobre una transaccio comercial, la compra d'un medicament, les coses clares, clar i catala.
+17
-0
Algú m'ho pot explicar?
Anònim, 20/12/2011 a les 19:05
Algú em pot explicar per què els catalans hem de pagar el copagamanent sanitari i la resta d'espanyols no, essent que tenim un dèficit fiscal de 60 milions d'€ CADA DIA amb Espanya ?

No ho entenc, o sóm els catalans el poble més imbècil del món o se m'escapa alguna cosa...
+16
-5
A Manel de Sant Antoni
Anònim, 20/12/2011 a les 19:04
Estàs com un llum, però, si no saps ni el que dius. Per 1€ deixaran de venir turistes? Au! Va no ens enredis!

A més a més un país que té com a "primera" industria el "turisme" és un país lamentable i patètic, per a no dir prostituït, que és capaç de malmetre el seu patrimoni natural i cultural i tot ho fa cara als "turistes" de sabata i espardenya, sovint sense tenir en compte els habitants del país que hi viuen tot l'any!
+16
-0
A l'anònim desinformat de les 18:30 hores
Anònim, 20/12/2011 a les 18:57
El que està regulat per llei és el PVP dels medicaments, si tu vols pagar el cos real dels medicaments solament n'has de parlar amb amb el farmaceutic i amablement et cobrarà el PVP, ço és el preu "regulat" al que et refereixes, si tanta il·lusió et fa pagar el preu "regulat", alhora contribuiràs a mantenir el nostre sistema sanitari.
+13
-0
Ep!
Anònim, 20/12/2011 a les 18:51
Abans de fer i escriure comentaris assabenteu-vos i informeu-vos millor, fins ara hom ha escrit algunes bajanades molt sonades.

+9
-20
LA TAXA TURÍSTICA, UN ATAC A LA PRIMERA INDUSTRIA DE CATALUNYA
Manel de Sant Antoni, 20/12/2011 a les 18:48
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+6
-16
una nació
Anònim, 20/12/2011 a les 18:35
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+0
-21
Eso no es fraude de ley?
Anònim, 20/12/2011 a les 18:30
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+0
-19
 
Anònim, 20/12/2011 a les 18:30
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+5
-2
tots a menjar all i ceba
Anònim, 20/12/2011 a les 18:25
a mi em sembla una bona mesura , així no estarà colapsada la seguretat social per gent que ja sabem qui són i que van al metge per que és gratuït encara que sigui per un costipat. I per no haver de pagar uns medicaments que no serveixen per res , ja ho sabeu, molt all , ceba i llimona i menjar menys porqueries
+4
-13
40.000 ENDOLLATS ???
JO ERC , 20/12/2011 a les 18:20
Els 40.000 funcionaris més són policies, mestres i metges basicament pq la poblaciò de Catalunya en els darrers 10 anys ha crescut quasi en 1 miliò de persones.

Però als convergents això els i és igual pq tenen escola privada i mutua sanitaria.

El que no retallen mai els de CIU és en mossos, no fos cas...
+4
-14
Ja ho deia jo
Anònim, 20/12/2011 a les 17:42
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+0
-9
...
Anònim, 20/12/2011 a les 17:39
Boris, quan cobres per comentar? Jo també ho vull!
+6
-7
Malalts
Anònim, 20/12/2011 a les 17:23
Ara nomes es podra estar malat a fora de catalunya, o sigui que a catalunya tots pit i collons i si esteu malats aneu a la resta d´espanya a buscar el medicaments.
+10
-9
Encara em cansa més l'argument del tripartir
Daní, 20/12/2011 a les 17:20
Espanya ens roba. El tripartit ho va fer de pena. Vinga a seguir plorant i traspassant la culpa als altres.

Que dolents que eren els del tripartit!! I que bons que eren, i són, els que (tornem) tenim ara!! Incorruptibles, eficaços i eficients. Tenim, i hem tingut, el que ens mereixem
+7
-13
spanair=ruina
Anònim, 20/12/2011 a les 17:16
i dels 40 milions d'euros de subvenció a spanair qu eés un pou sense fons???
+14
-12
Quant costen els 40.000 endollats del tripartit?
Boris Grushenko, 20/12/2011 a les 17:10
Amb el que costen els 40.000 endollats que han fotut com a "funcionaris" els del tripartit, no caldria ni retallar ni haver de pagar tot aixó.

Encara no he vist NI UNA manifestació devant les seus dels del tripartit, és que NI UNA!!.
+10
-5
Flac favor ens fa "l'espanya ens roba"
Daní, 20/12/2011 a les 16:58
Com a eslògan està molt ben trobat. Però cansa una mica quan es converteix en l'únic argument repetit de forma incansable.

Potser no ens aniria malament una mica de crítica interna, per variar. Sí, Espanya ens roba, però, també, la classe política està farcida d'ineptes.

No hi ha calès, una gran veritat. S'ha acabat l'era daurada, de consumir tot allò que ens venia de gust. S'ha de gastar menys.

Però si es fa un repàs al currículum de la majoria dels nostres polítics és per tremolar. No han fet res més que viure de la política. Optimització, gestió eficient de recursos,... són conceptes que no estan al seu vocabulari. Han viscut sempre en el supòsit de que els diner eren infinits i no eren de ningú, només per a ells. Han creat un monstre d'administració, sobrediminsionada, poc productiva i altament ineficient, perquè no saben fer-ho de cap altra manera, els diners no els posen ells i ningú els demanarà responsabilitats.

I ara, se'ls demana austeritat, i l'apliquen de l'única manera que ho saben fer ells. Retallant indiscriminadament, sense resoldre cap dels mals esmentats anteriorment.

Estem ben cardats!
+29
-1
Aturem l'espoli fiscal
Anònim, 20/12/2011 a les 16:37

http://www.youtube.com/watch?v=rkq4wsV3e_w


#espanyaensroba

Prou espoli fiscal

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: