COMENTARIS

+
5

-
0
A OlodelbagesAnònim, 19/10/2011 a les 18:12
Si tots els catalans fossim capaços de raonar amb el cervell, ja faria dècades que seriem un país independent.
Hi ha gent, d'ací i de la metropoli, que no li interessa que les persones pensin i utilitzin el cervell, però és el país que tenim a hores d'ara.
Jo també m'en faig creus de llegir alguns comentaris de xenòfobs, no sembla pas que siguin escrits al segle XXI.
Satut i independència!

+
8

-
0
Independència!Anònim, 19/10/2011 a les 17:51
Gràcies, Oriol pel teu missatge, però, no et desanimis som molts els que pensem com tu.

+
11

-
0
Però que us està passant??olodelbages, 19/10/2011 a les 17:18
Què li passa a la gent quan es parla d'immigració??
És incapç de raonar amb el cervell??
Veure els típics comentaris dels espanyolots de sempre despotricant de la immigració sense recordar que ells ho han estat tota la vida (primer a Europa i després a Catalunya...) encara em quadra, però veure comentaris dels meus compatriotes sense tenir ni puta idea de la paràula immigrar... això si que em dol de debò...
La immigració, al marge de si està ben gestionada o no, que no ho està, és i serà sempre una cosa normal en un país desenvolupat... o us penseu que els catalans no hem immigrat?? o us penseu que els catalans no son una barreja d'etnies i races vingudes d'arreu?? el problema no és aquest... el problema és NO PODER-HO GESTIONAR NOSALTRES MATEIXOS COM A PAÍS!!! AQUEST ÉS EL VERTADER PROBLEMA... NO TENIR LES EINES PER PODER-LOS CONTROLAR I INTEGRAR!!
ja m'agradaria que els milers que han marxat fossin tots els putos inadaptats espanyolistes que tenim per aquí...
Salut i Independència!!!

+
6

-
12
es curiós!Anònim, 19/10/2011 a les 14:11
es curiós, la gran majoria dels comentaris contra els immigrants, han estat amagats, ja es veu que sou demòcrates de mena (o, segurament de sos-racisme); si tant us agraden, marxeu al seu païs a ajudar-los. No amb els meus diners!

+
7

-
1
ImmigrantsAnònim, 19/10/2011 a les 09:20
Estic d'acord no es pot criminalitzar els immigrantsm de seguir així aviat nosaltres en serem uns en un altre país doncs aquí no quedarà res. Hostes vingueren ...

+
7

-
28
Limpiemos Cataluña de escoriaAnònim, 18/10/2011 a les 20:23
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
A quién hay que desahuciar de España es a los más de 2.000.000 de inmigrantes que hay viviendo de gorra, comedor gratis, libros gratis, colonias gratis, operaciones para los parientes del extranjero gratis, impuestos por comercio GRATIS, parasitando la Seguridad Social y cobrando una pensión que en dos días supera a la de nuestros abuelos, a los que no le han regalado nada y han estado cotizando TODA LA VIDA.
Que se vayan a su país a hacer la Revolución, que esto no es una ONG.
Visca Josep Anglada!!!!
Y palos y hostias a los jonkis perroflautas!!!!

+
5

-
32
LIMPIEMOS ESPAÑA----Anònim, 18/10/2011 a les 20:16
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Lo peor que hay en España : Moros y independentístas multiprogres perroflautas, hay que erradicarlos y hecharlos a PATADAS, LITERALMENTE.
Moros fuera,
Indepes Fuera.
Comunistas fuera.
Socialístas Fuera.
Limpiemos España de BASURA.

+
25

-
7
país d'hipòcrites i egoïstesAnònim, 18/10/2011 a les 19:48
Comentari dirigit per als que critiquen els immigrants i els seus derivats:
L'immigració sempre ha existit des de fa milers d'anys, és l'instint de supervivència de l'ésser humà per a buscar millors formes de vida, qui no entengui això és que és un ignorant, i egoïsta, una altra característica del ser humà. Què us penseu, que els catalans som una raça extrapura que està aquí per art de màgia???

+
33

-
4
Res de resAnònim, 18/10/2011 a les 18:54
Mentre hi hagi imbècils que es pensen que l'indígena, pel fet de ser-ho, és bona persona. O que es neguin a acceptar que hi ha indígenes que creen problemes; o que portar indígenes com a mà d'obra barata i basar en això l'economia és dolent per al país o...en fi, no cal seguir.
Mentre hi hagin membres de la secta espanyolista, impermeables a la realitat, res a fer.

+
4

-
15
res a ferAnònim, 18/10/2011 a les 18:49
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Mentre hi hagin imbècils que es pensen que l'immigrant, pel fet de ser-ho, és bona persona. O que es neguin a acceptar que hi han immigrants que creen problemes; o que portar immigrants com a mà d'obra barata i basar en això l'economia és dolent per al país o...en fi, no cal seguir.
Mentre hi hagin membres de la secta immigracionista, impermeables a la realitat, res a fer.

+
7

-
34
per al hippy 18:28Anònim, 18/10/2011 a les 18:43
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Sí senyor,
Aquí hi cap tothom,és clar que sí!1 Portem 20 ó 30 milions d'immigrants,home. Això sí, que quedi clar que no han de complir la llei, que no s'han de comportar, que no se'ls pot criticar. Com que són pobres...No com els catalans, que només tenim el problema de decidir si ens comprem el Jaguar o el Lexus...
Espero que això teu sigui cosa de l'edat.

+
35

-
6
No volem ésser un país ocupat!Anònima, 18/10/2011 a les 18:30
Acollim l'immigrant, foragitem l'ocupant!

+
35

-
6
Visca el capitalisme salvatge!Anònim, 18/10/2011 a les 18:28
Blancs, moros, bons, dolents, púrria, purs, espavilats...
I a a sobre l'anònim de les 17:26 hores escriu que ací no hi cap tothom (?) aleshores per a qui són tots els habitatges construïts els darrers 8 anys i a hores d'ara buits?
I a Espanya, el nostre país veí, no cal parlar-ne, allà encara hi cap molta més de gent amb infraestructures que no utilitza ningú per manca de població, els cal molta de gent per a que siguin rentables, aeroports, estacions de trens, vies de tren TGV, oficines, polígons industrials buits...
Som un país foll, els espavilats de torn, es van passar anys demanant crèdits als bancs i caixes per a construir en pocs anys més habitatges que els països grans d'Europa tots junts, amb la finalitat d'enriquir-se especulant sense gaire esforç, venent als catalans habitatges sobrevalorats de preu i alhora atraient a gent immigrada que es va creure, enganyats, que això era "Eldorado" i ara que es època de vaques magres, previsible per a qualsevol amb dos dits de front, ara els immigrants, tinguin o no la nacionalitat "espanyola" vinguin d'on vinguin, si no són milionaris, són dolents, púrria i fan nosa (?)...
Solament unes dades més:
En alguns municipis del Principat els darrers anys s'ha construit el nombre d'habitatges que s'haurien d'haver construit en 50 anys, és a dir fins d'ací 40 anys més o menys no caldrà construir més habitatges nous!
Persones com el Sr Enrique Lacalle organitzen "fires" per atraure russos, rics, "of course", per a entaforar-los habitatges buits i per a que puguin especular tranquil·lament, mentre hi ha indígenes i immigrants recents sense recursos econòmics...
Quin país! Segur que amb la independència millorarem quelcom, ja que com a súbdits d'Espanya hem aconseguit tocar fons i a sobre ens estem tornant com ells, ço és: xenòfobs, nous rics, destructors del patrimoni natural i cultural... i allò que "inventen ellos"!
On és el nostre tarannà emprenedor, estalviador per al futur, previsor, acollidor, respectuòs i alhora obert a la resta d'Europa i al món, als avenços, amb esperit associatiu, esportiu i de modernitat? Sí, sí tot això que els espanyols en deien "tacaños, cerrados i mui suyos".

+
10

-
32
Quina pena !!Anònim, 18/10/2011 a les 18:10
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Oh, se'n van !! Se'ns acaba la multiculturalitat enriquidora. I com és això ?? si els paguem totes les subvencions que no hem tingut per als nostres avis que han cotitzat tota una vida i als que els ha quedat una pensió que, al segon dia d'estar aquí, qualsevol dels nouvinguts ja superava, i ajudes per pisos, per menjador escolar, les colònies dels seus fills, els pagavem les operacions als seus parents, els cotxets per als nens, i ... la lluna!
En definitiva: els trobaré a faltar, amb lo agraïts que eren ... i integrats! snif, snif!

+
7

-
32
SENTIT COMÚAnònim, 18/10/2011 a les 17:26
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
NI RACISME NI RES, SENTIT COMÚ, ACI NO HI CAP TOTHOM , PER VINDRE ES TE QUE TINDRE CONTRACTE DE TREBALL, SI NO PASSA QUE HI HA MAL VIURE, POBRESA, MAFIAS, DELINQÜENCIA, GUETOS, SI DESDE EL PRIMER MOMENT ES VES TINGUT SENTIT COMÚ......
ELS INMIGRANTS NO SON ELS UNIC CULPABLES HI HAN HAGUT EMPRESARIS QUE S'EN APROFITAT, AMB SOUS MES BAIXOS

+
7

-
35
FALSAnònim, 18/10/2011 a les 16:08
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
mekkk fals la foto de la noticia, manipulacio com sempre en contra dels blancs. Estic fins els.. de tota aquesta xusma que es fa anomenar periodista. Els unics que marchen son blancs, els inmigrants perque van a marxar si aqui tenen la escola gratis, sanitat gratis, la llei un circ i una paga al mes per ser estranger? No pasa res, marxarem nosaltres, destruireu Catalunya perque ya no estarem nosaltres per pagar, i catalunya i Espanya es convertira en una provincia del Marroc, igual de pobre. Em sap greu per els blancs que es quedin, pero esperu que siguin tota la xusma antifeixista i perroflautes, aixi veuran en els seus propis ulls com els seus inmigrants li violen a la seva filla i maten a la seva esposa. Benvinguts a la tercera guerra mundial, benvinguts al extermini de Europa.

+
5

-
48
¿De qué os alegraís? Si estaís ACABADOS demográficamente.Anònim, 18/10/2011 a les 15:08
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
NOTICIA ROTUNDAMENTE FALSA, TREGISVERSADA Y FALSA.
En mi trabajo (Sector comercio, en la ciudad española de Barcelona), conozco a dos chavales que son de mas o menos algún cierto tipo de ideología "separatísta" (puag), dos, que tienen poco más de veinte años, ya se han largado con una amiga (ajena al trabajo, y que supongo que también debe de tener el feo y desagradable vicio de hablar catalán en público, como tenían estos), ahora están en el Reyno Unido y ya no contaminan con palabras catalanas el entorno del comercio, otro, que es un chaval de familia castellano parlante, pero que tiene el nefasto y desagradable vicío de hablar catalán a los catalanoparlantes, se a largada a la antípodas, así aprenderá, luego cuando vuelva ya no se acardará de nada de catalán... y otro que yo me sé, está etudiando alemán en la EOI.
Ahora, de Colombianos y Ecuatorionos de mi trabajo, ninguno se va, e incluso tengo constancia de que uno de los nuevos fichajes de la empresa es familiar de uno de estos colombianos.
Catalunya = 2 telediarios, RIP.

+
24

-
6
Em fan gràciaAnònim, 18/10/2011 a les 14:54
aquests espanyols antimagrebís, si en el fons són com ells...

+
11

-
38
No us preocupeu els pihomulticultiAnònim, 18/10/2011 a les 14:53
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
que amb Tarragona 2017 vindrà més púrria... Que bé, oi?...

+
8

-
51
AMO A TODA ESPAÑA, Y NO NOS DIVIDEREÍS. AMIGOS DE LOS MOROS.Anti-moros, y Anti-separratas progresitas, 18/10/2011 a les 14:51
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Amo España: Amo a Catalunya, Amo a Valencia, Amo a Andalucía, Amo a Aragón, Amo a Galícia, Amo Asturias, Amo Castilla, Amo Extremadura, Amo Canarias, Amo a Murcia, Amo a León, Amo a Navarra, Amo a Gupúzcoa y Bizkaya, Amo Mallorca, amo a todos los reynos, señoríos y condados hispánicos a sus gentes y a sus culturas, los que juntos expulsamos a la púrria musulmana en 1492. Limpiamos toda España de Mezquitas, y ahora, en el año 2011, algunos "bien pensantes" progresistas y separatístas, ayudan a los mismos que nos redujerón a los pirineos y a la cordillera cantábrica, a los que nos robarón nuestras tierras, los que quemarón nuestras iglesias, y los que destruyerón el Reyno Cristiano Hispánico de los Visigodos...Y una mierda, ¿vale? a esos NI AGUA.
Las ratas multiculturales, separatístas y progresistas, os mereceís mi más grande desprecio, soís basura infrahumana, no mereceís ni la leche maternal que se os a dado, ENEMIGOS Nº 1 DE TODA ESPAÑA Y LA CRISTIANDAD.
España Unida, ¡jamás será vencida!
Visca Catalunya!!!!
Arriba España!!!

+
10

-
34
per al llumenera de les 12:22Anònim, 18/10/2011 a les 14:28
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
De debò?
No veus que els catalans amb formació han de marxar perquè s'ha creat un sistema econòmic basat en mà d'obra barata i no en que les empreses contractin els millors?
De debò que no ho veus? Tan eficaç és el rentat de cervell que fan a SosRacisme?
Suposo que a tu el papa t'assegura la feina, però a la majoria no ens passa.

+
13

-
36
i els autòfobs?Anònim, 18/10/2011 a les 14:25
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Aquells catalans que, per odi, s'estimen mé suna catalunya africana o sud-americana que catalana.
Per cert, no és "curiós" que aquesta enemics de la "Txanufòbia" no denunciïn mai la xenofòbia dels immigrants?

+
41

-
12
EspanyolitzatsAnònim, 18/10/2011 a les 13:35
Per als xenòfobs, que odieu als estrangers i alhora teniu un grau força alt d'espanyolització i ni sabeu escriure dites populars en la vostra llengua o potser sou "immigrats" i encara no les heu après:
En català hom diu:
D'un gran mal en surt un gran bé
No hi ha mal que per bé no sigui (o vingui)

+
21

-
39
Re: Anònim, 18/10/2011 a les 13:11Anònima emprenyada, 18/10/2011 a les 13:25
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Els primers que haurien de fotre el camp son els pijo-multiculturals com tu, que gràcies a vosaltres, la cultura catalana (la de veritat) està condemnada al fracàs.
Penseu a llarg termini, dintre de 50 anys. Si amb la immigració dels xarnegos del segle XX ja comença a prendre volada el PP, què pot passar quan els moros nascuts a catalunya (que pels catalans de veritat sempre seran moros) puguin fundar els seus partits???
Potser a tu no et preocupen ni els teus fills ni la identitat catalana, però no insultis als que ens estimem la nostra terra i la nostra cultura.
Per nivellàs, la teva cultura democràtica!

+
37

-
6
Al Anònim 12:59 quasi la unaAnònim, 18/10/2011 a les 13:20
Avui has tornat a fer campana a l'escola?
Apa torna a l'escola que has d'aprendre moltes coses encara. I no facis més campanes que el dia de demà seràs un incult i te'n penediràs.

+
43

-
13
Al comentarista pur i ruc de l'01:42Anònim, 18/10/2011 a les 13:11
Vols dir tornar a ésser el què erem la llarga nit del 1939 al 1975?
Ets un català "pur" com els Samaranch, March, Valls, Riquer, Bau, Bosch... col·laboradors del franquisme i de l'ocupant? Segur.
Per cert quins immigranats han de fotre el camp primer, segons tu, els originaris d'Occitània de les onades dels segles XVI i XVII, els originaris d'Espanya del segle XIX i XX, o els més recents de començament del segle XXI?
O potser encara els d'époques més endarrerides?
Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuf!
Quin nivell teniu alguns!

+
11

-
43
per al feixista de les 12:10Anònim, 18/10/2011 a les 12:59
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Sí, quina pena de país on part de la població, plena d'autoodi, vol transformar-lo en un país musulmà, i on aquests mateixos, plens d'odi i intolerància, no suporten la gent que nopensa com ells...

+
15

-
54
MOROS FUERA, ESPAÑA CRISTIANA, Y PUNTO.Anònim, 18/10/2011 a les 12:51
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Se están largando los chavales de aquí, criados aquí, y con formación universitaria, y nosotros nos quedamos con los moros, los ecuatorianos y los chinos, que no se largan ni con aceite hirviendo; que están gorroneando la Seguridad Social, y que encima piden que se les construya mezquitas...
Me cago en la madre que os parió a todos : ICV, ERC y PSC...No teneís perdón de Dios, y luego se extraña la gente de que se vote al PP o al Anglada, alguna cosa habrá que hacer, antes de que los moros nos tiren para las montañas, como pasó en el siglo VII. Y lo que nos costó hecharlos, sangre y lágrimas a rios.
Eso es memoria histórica, y de la buena y verdadera.

+
56

-
13
És indignant, ningú reacciona?Anònim, 18/10/2011 a les 12:25
Els immigrants que se n'haurien d'anar del nostre país són Messi, Alves, Iniesta... i companyia.
Cobren uns grans sous (incloses pagues "extraordinàries") i tots els diners que cobren se'n van fora del país. El nostre país és ben foll, hi ha persones que no tenen feina ni recursos econòmics i alhora hi ha persones immigrades que per anar darrere una pilota cobren més en un MES, que la major part dels catalans en tota sa VIDA, feu-ne el càlcul.
Això és un insult, és lògic? Però, per què ningú mai en diu res de res?
Als poca-soltes xenòfobs nostrats solament els hi fan nosa els immigrants pobres, potser és que s'hi senten més propers que no pas amb els immigrants rics.

+
41

-
9
Per certAnònim, 18/10/2011 a les 12:22
que immigrants amb estudis universitaris o formació professional que prenguin els llocs de treball als catalans, més aviat poquets, eeeh. Que els catalans que marxen no es per culpa de la immigració.

+
30

-
4
Marxen els formats...Anònim, 18/10/2011 a les 12:11
i ens quedem amb els Gelaberts analfabets funcionals.
Noi, o ets un potentat milionari o no saps el que et pesques.
El problema de la immigració es a causa de polítiques d'esquerres? La bombolla immobiliaria es a causa de polítiques d'esquerres? La crisi financera es a causa de polítiques d'esquerres?
Potser cal recordar-te que la desregulació dels mercats financers va començar amb la senyora Tatcher (segons tu d'esquerres, sembla). Que la desregulació del sòl la va fer el senyor Aznar (segons tu també d'esquerres) amb l'aplaudiment i l'entusiasme de CiU (uns altres esquerranosos). Que les empreses constructores, importadores de gran quantitat d'immigrants, son d'esquerres es de domini públic.
Per cert que a Grècia ara hi ha un govern socialista (d'esquerres) que està amb l'aigua al coll per les barbaritats que van fer els governs anteriors (que s'asseuen amb els eurodiputats de CDC a Brusseles) amb l'ajuda d'uns altres comunistes que es diuen Goldman&Sachs.
Burro, i que em perdonin els ases de quatre potes.

+
62

-
18
No n'hi ha i no en rajaAnònim, 18/10/2011 a les 12:10
Quan hi ha una notícia sobre immigració els comentaris són d'alta volada... d'alta volada patètica.
Quina pena de connacionals i quina pena de país!
Segur que se'n va la gent gràcies a n'Anglada!
Fora xenofòbia i fora racisme! A veure quan us traieu la biga que molts teniu als ulls!

+
17

-
49
Marxen els que ens ha costat un dineral formar-los.Gelabert de Cruülles, 18/10/2011 a les 11:40
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Els que matxen son els que ens han costat un dineral en la seua formació per profit d'altres paisos. Aquí es queda la ma d'obra barata i sense cap qualificació importada pels "pijo-progres" especuladors del totxo amb connivencia de la banca i els partits d' "esquerres" més interessats en les misèries alienes que en les propies.
Aquest és el resultat de votar a "governs" progres d' "esquerres": MISÈRIA.

+
23

-
40
es queden quasi totsAnònim, 18/10/2011 a les 11:28
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
avui he llegit a la premsa que uns dels ocupants d'aquest edifici de Bcn,és un immigrant dominicà que està a l'atur des del 2006;em podeu dir, doncs,de qué punyetes ha estat visquent fins ara??aquests no tornen al seu païs ni a trets

+
19

-
37
Que els nostres es quedinAnònim, 18/10/2011 a les 11:25
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
i que sols marxi la púrria... A veure si pot ser. Si no, malament...

+
17

-
39
Com diuenAnònim, 18/10/2011 a les 11:23
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
"No hay mal que para bien no venga"...Bon vent!

+
3

-
37
partits i pobleAnònim, 18/10/2011 a les 10:38
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Aquest senyor veu les coses des de la trona del seu partit. No veu que el poble té cada dia més consciència democràtica i es vol alliberar de les estructures feixugues de partits de quadres i funcionaris. L'alternativa és l'assemblearisme i el debat públics. La societat no es construeix des de dalt.

+
23

-
37
Encara pocJosep Ma., 18/10/2011 a les 10:27
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Ja podrien ser 6 mil.lions; d'aquesta manera i per la proporció esmentada, potser Catalunya en perdria un % prou significatiu, especialment de gent de baixa formació i cultura i de pensament aliè al català, perque el nostre país no es vegi tant desnaturalitzat com ha patit.
Entre la immigració espanyola de la postguerra, que la majoría de nets d'ells encara no se senten "catalans", les noves onades llatiamericanes impregnades de "madrepatriotismo", munió de musulmans adversos a la integració i els "vividors" del sudest europeu (romanesos i similars), Catalunya ha patit una autèntica invasió indigerible, més encara al no tenir competències per poder-ho frenar, ans al contrari, amb una promoció dels governs espanyols per seguir produïnt la dilució de l'entitat històrica del nostre poble per minorització accelerada.

+
16

-
43
marxen els bonsgironí, 18/10/2011 a les 10:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
per desgràcia els que marxen són els bons. I aquí es queden els que no volen fotre res de res i les seves dones amb la família numerosa per cobrar la prestació. Coneixeu alguna inmigrant que no tingui dos o més fills?? Feu turisme per Salt, capital de les nacions unides.

+
13

-
39
Després de l'experiència!!Anònim, 18/10/2011 a les 10:12
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Després de l'experiència, no hem e permetre que torni ha passar!!! Catalunya ha de tenir el Dret a defensar-se i pensar primer en el nostre País. Hem donat massa i a banda de la crisi, també tot això ens afectat de ple. Si Marxent, no hem de permetre que entrin com abans i hem de possar els nostres impediments, i no més aceptar i possar topes de les persones que necessitem com en altres llocs. Ells no tenen dret a decidir el nostre futur. I per no haver feina molts dels nostres fill marxen!! I no trobaren les facilitats que ells han tingut a casa nostra!!

+
18

-
39
no m'ho crec del totAnònim, 18/10/2011 a les 10:01
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Sí, marxen alguns immigrants però encara en vénen molts.
I el més important: aquest petit descens és transitori. Tan bon punt l'economia remonti una mica, tornarem a tenir una onada com l'actual.
És a dir, que ara marxaran 100.000 però en deu anys en vindran uns altres 2 milions. I aleshores seran majoria, i tindran dret a vot i...

+
16

-
42
marxen els bonsgironí, 18/10/2011 a les 09:56
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
per desgràcia els que marxen són els bons. I aquí es queden els que no volen fotre res de res i les seves dones amb la família numerosa per cobrar la prestació. Coneixeu alguna inmigrant que no tingui dos o més fills?? Feu turisme per Salt, capital de les nacions unides.

+
19

-
3
TrànsitGuillemot, 18/10/2011 a les 09:43
No podem permetre que persones com el comentari de les 07:39 pateixin aquesta situació. Què més haurà de passar perquè els catalans decideixin desvincular-se de qui els maltracta?

+
23

-
2
Marxen molts catalansAnònim, 18/10/2011 a les 09:29
Estic d'acord amb els que parlen de la emigració de catalans que no consten a les estadistiques.
Jo ja tinc un germà i tres amics que se n'han anat i una amiga que està preparant les maletes. Cap a la Gran Bretanya, Alemanya i França. I no es només per la crisi a les empreses. La amiga que fa les maletes es metgesa. Els altres són professors i, com l'Albert, enginyers.

+
33

-
46
que marxin tots!!!Anònima emprenyada, 18/10/2011 a les 09:24
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
i si som una mica espavilats i els retallem TOTES les ajudes, els cobrem sanitat i cole als que no han cotitzat, ja veurem com tornarem a anar més bé ELS CATALANS

+
25

-
46
no marxaranAnònim, 18/10/2011 a les 08:26
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
no patiu, encara en tenim molts, i no marxaran, perqué: on punyetes tindran seguretat social gratuita, educació gratuita, subvencions, on podran treballar en negre i continuar rebent ajuts. A més a més, com olts han tingut fills aquí, doncs ja son ejpañoles per la gràcia de DIos. I també van molt bé pels empresaris que els contracten per quatre duros i en negre. Ho tenim molt magre

+
22

-
39
Tendenciositat.Anònima, 18/10/2011 a les 08:02
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
La foto és completament tendenciosa; s'apunta que, bàsicament, els immigrants estan marxant, quan també són molts els catalans (els de tota la vida, enteneu-me) els que estan sortint a l'estranger a la recerca d'oportunitats, perquè aquesta "economia" de pa sucat amb oli que tenim, basada fins fa poc en el totxo i encara ara en el turisme de borratxera, no els permet desenvolupar-se d'acord amb les seves capacitats. Una "economia", per cert, que aviat premiarà amb 600 Euros mensuals tota aquesta immensa massa social impossible d'integrar al mercat de treball, a canvi que s'estiguin quietets i no facin gaire merder. Amb aquestes perspectives, no sorprèn que els catalans joves i ben preparats marxin.
Personalment, no m'acabo de creure l'estadística de 10 estrangers per cada català. D'entrada, és molt fàcil per a qualsevol català emigrar a un altre país de la Unió Europea sense que consti enlloc, gràcies als tractats de lliure circulació. Per tant, sospito que la xifra d'emigrats catalans és en realitat molt superior. Les estadístiques, ja se sap, són fàcilment manipulables.

+
24

-
51
Catalunya plena de morosMortadelo, 18/10/2011 a les 08:01
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
I quants d'aquests són moros? Els moros no van enlloc, no fan més que augmentar.

+
43

-
3
lamentableAlbert M, 18/10/2011 a les 07:39
el que Espanya està fent molt bé és aconseguir que Catalunya sigui un país de cambrers i paletes amb la immigració de baixa qualificació i en canvi expulsar els enginyers. Cas personal, estic treballant a Alemanya, a Catalunya és impossible aconseguir la meva feina.

+
25

-
48
que marxin totscatalà pur, 18/10/2011 a les 01:42
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Si es per que marxin els immigrants Benvinguda la crisis, potser d'aqui a uns anys tornarem a ser el que erem.

+
25

-
54
"No hay mal........."Anònim, 18/10/2011 a les 00:15
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Diuen per allà baix: "No hay mal que por bien no venga". Perdoneu, però algú ho havia de dir!!!!