Q.S./Redacció | Actualitzat el 05/08/2011 a les 09:22h

La prima de risc se surt de mare

Arriba a fregar els 420 punts i les borses europees registren pèrdues del 2,5 només començar la sessió

Gran preocupació a les borses. Foto: ACN

Nou rècord de la prima de risc espanyola -la diferència entre la rendibilitat del bo espanyol a 10 anys i l'alemany, el més solvent- que només encetar aquest divendres la negociació s'ha enfilat fins a fregar 420 punts bàsics, tot i que abans de les 10 del matí ja havia dels 400.

Això implica que comprar deute espanyol costa un 4% més que si els inversors es decanten per l'emissió alemanya. El preu del bo germànic ha pujat fins al 2,3%, però el del bo espanyol s'ha disparat encara més i se situa al voltant del 6.28%.

Per la seva banda, la prima de risc del deute italià ha escalat fins als 423,3 punts bàsics, amb un rendiment del 6,432%, mentre que els bons portuguesos rendien al 11,538%, amb un diferencial de 935 punts bàsics.

Un setge que els analistes veuen com un efecte de la poca contundència del president del Banc Central Europeu, Jean-Claude Trichet, sobre l'atac especulatiu de deute sobirà. Les borses continuen la caiguda després del dijous negre patit ahir. De fet, la majoria de parquets europeus registren pèrdues a primera hora del 2,5%, tot que ara ja s'ha relaxat la histèria venedora de primera hora.

Navega per les etiquetes

crisiprima de risc

Referències a Internet

prima risc

COMENTARIS

+1
-0
Bo hispànic
Anònim, 05/08/2011 a les 10:21
De mala traducció en mala traducció ja no sabem el que diem.
El dia que del bo espanyol se'n digui bo hispànic potser tindrà una lògica parlar del bo germànic, mentrestant val més parlar de bo alemany. Els austríacs també són germànics i també són germàniques llengües com l'anglès, el nederlandès, etc.
+1
-0
Anem bé.
Anònim, 05/08/2011 a les 10:11
"Se surt de mare"? Això és català?

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: