Gran preocupació a les borses. Foto: ACN
Nou rècord de la prima de risc espanyola -la diferència entre la rendibilitat del bo espanyol a 10 anys i l'alemany, el més solvent- que només encetar aquest divendres la negociació s'ha enfilat fins a fregar 420 punts bàsics, tot i que abans de les 10 del matí ja havia dels 400.
Això implica que comprar deute espanyol costa un 4% més que si els inversors es decanten per l'emissió alemanya. El preu del bo germànic ha pujat fins al 2,3%, però el del bo espanyol s'ha disparat encara més i se situa al voltant del 6.28%.
Per la seva banda, la prima de risc del deute italià ha escalat fins als 423,3 punts bàsics, amb un rendiment del 6,432%, mentre que els bons portuguesos rendien al 11,538%, amb un diferencial de 935 punts bàsics.
Un setge que els analistes veuen com un efecte de la poca contundència del president del Banc Central Europeu, Jean-Claude Trichet, sobre l'atac especulatiu de deute sobirà. Les borses continuen la caiguda després del dijous negre patit ahir. De fet, la majoria de parquets europeus registren pèrdues a primera hora del 2,5%, tot que ara ja s'ha relaxat la histèria venedora de primera hora.