COMENTARIS

+
0

-
4
Ara toca pagar la festa.Anònim, 21/06/2011 a les 11:35
Tranquiiiiiilos, que a cambio podemos ver 8 canales de TV autonómicos.

+
6

-
0
per fracàs, el teu sistema neuronalAnònima, 21/06/2011 a les 10:41
escolta tio, a veure si et penses que totes les dones són unes paves que no saben imposar-se!
Dintre del món educatiu, hi ha dones bonissimes com a mestres i directores igual que hi han homes. Igual que també hi ha flasques i tarats com a tot arreu vaja.
No sé d'on han soriti les teves tesis, però culpar les dones del fracas escolar demostra que no estas molt ben esclarit.
Que atrevida és la ignorancia!

+
4

-
1
ESTAT CATALA TOTAL, ESCOLES CATALANESEL CATALA, LLENGUA PROPIA A L'ESCOLA, 21/06/2011 a les 10:39
L'EXPOLI FISCAL ROBA, 12.000 EUROS ANUALS PER FAMILA CATALANA. AMB AIXO ESTA TOT DIT. CADA NET D'UNA CLASSE PODRIA APORTAR DURANT NOMES 1 ANY, 12.000 EUROS A CONSTRUIR-SE LA PROPIA ESCOLA. EN UNA CLASSE DE 25 ALUMNES PODRIEN SORTIR PER ANY APROXIMADAMENT 300.000'- EUROS PER FER UNA SOLA CLASSE. EL GOVER DE MADRIT HO ROBA TOT PERO A MES ROBA LA DIGNITAT DELS CATALANS I AIXO ES EL PITJOR. A LA MERDA CASTELLA EL SEU MADRIT I EL CASTELLANO DELS OUS QUE NOMES SERVEIX PER A MATAR I ASSASSINAR AL LLARG DE LA HISTORIA. ESPANYA ES RIDICULA I NO HI HA FORMA DE QUE S'AIXEQUI MAI MES. AIXO NO FUNCIONA.

+
3

-
4
DISCRIMINACIO ESCOLARFRACAS FEMENI, NO PAS MASCULI, 21/06/2011 a les 10:35
ESTARIA BE , COMENÇAR A DESTRIAR LA CULPA QUE EN TENEN ELS PROFESSORS D'AQUEST FRACAS. EL GOVERN SUCIATA DES DE FA 20 ANYS HA CREAT PARASITS ENTRE ELS MESTRES I AIXO ES NOTA. JO N'HE CONEGUT ALGUNES I ALGUNS, SOBRETOT DONES, AMB UNA CARA I UNA FATXENDERIA VERGONYOSA. LA MEITAT DE LES EDUCADORES SON D'UN NIVELL CULTURAL PESSIM I D'UN -BONISME- DE TONTERIA QUE CAL ADREÇAR PERQUE EL GALLINER ES TAN GRAN I HI HA TANTES GALLINES XARLATABNES QUE SERA MOLT DIFICIL. EL FRACAS ESCOLAR ES DEU A LA MANCA D'AUTORITAT DE MOLTES DONES QUE AMB ELS NENS MANIPULEN COM VOLEN I ALS HOMES ELS DISCRIMINEN. AQUEST ES EL MOTIU PRINCIPAL DE FRACAS.

+
2

-
7
No entiendoAnònim, 21/06/2011 a les 09:49
No entiendo que mis hijos vayan a barracones mientras el Sr. Carod Rovira inauguraba escuelas construidas con nuestros impuestos en el sur de Francia.
Luego, con decir que la culpa la tiene ese ser maligno llamado Madrid, todos tan contentos.

+
0

-
2
2 bons comentarissepet, 21/06/2011 a les 03:47
D'acord amb "mal camino" i amb "separació als 14". A part hi ha la laxitud, que comporta el m'enfotisme, com queda palès en aqusta mateixa pagina amb la noticia del politic enxampat a no se quants per hora i sense cap punt per perdre. Si el personal de primera va així imagineu-vos com serà la resta dels mortals regits per un criteri curull de bonisme. En fi jo crec que no té solució. Referent a la creació de 2 linies linguistiques, em sembla del tot correcte. A partir d'una certa primaria on hauria de ser com fins ara amb ensenyament en català ("però en serio"), ja que de petits és quan els hi pot quedar una substància, mes grans sería difícil. Encara que actualment diuen que ho fan tot en català, jo conec nens de sis o set anys que rien de rien i han anat a escola.

+
3

-
6
Mal caminoAnònim, 20/06/2011 a les 23:52
Es el colmo que se eche la culpa de todo lo malo a Madrid, al inventado expolio fiscal y a la no independencia... en épocas en que no había dinero, pero sí grandes profesores con eficaces directrices, la enseñanza fue un éxito. Ahora con muchos más medios es un fracaso. No es serio salir siempre con la misma argumentación y echar al culpa a los de fuera porque, EN TODO CASO, LA CULPA ES NUESTRA.
Seguramente los independentistas, si fueran más inteligentes, más sensatos en sus juicios y más justos, conseguirían más adeptos de los que consiguen así.

+
6

-
3
Conseqüència de l'espoliAnònim, 20/06/2011 a les 23:39
Això és conseqüència de l'espoli fiscal. Aquí tenim 1.200 o 1.300 barracots quan a Madrid l'any passat anunciaven el gran èxit que ja no en quedava cap. A Andalusia l'any passat van repartir 300.000 portàtils gratuïts, aquí 150.000 amb copagament i ara s'atura la implantació. Gairebé no ens donen permís per convocar oposicions cobrir les baixes dels professors. Els centres estan massificats. No hi ha places públiques i hem d'anar a la concertada o privada a pagar dos cops, amb impostos i al sector privat. I a sobre el constitucional i el suprem carregant-se la immersió. Tot plegat és una vergonya. Independència ja. No podem esperar 10 o 12 anys per aconseguir-la, cada cop estem més a la cua de tot.

+
4

-
1
Separació als 14 anysornellanenc, 20/06/2011 a les 19:32
Hem de ser conscients que no tothom serveix per fer el mateix. Tothom serveix per a metge, enginyer, advocat, biòleg, filòleg i està disposat a fer una Secundària amb bones notes (de 7 cap amunt), un Batxillerat, la Selectivitat, uns4 o més anys de carrera? Evidentment, no. Doncs aquests alumnes que, per les raons que sigui ja es veu que no podran fer una Secundària de nivell alt, se'ls ha d'oferir als 14 anys uns estudis, no per fer Batxillerat, sinó uns estudis professionals que ens diversos graus (Mitjà i Superior) els permetin accedir al món de treball amb una bona qualificació. Les empreses també ho agrairien, ja que els falta personal d'aquesta mena, que no poden cobrir amb llicenciats universitaris. L'administració (des del anys noranta) va abandonar l'FP i va obligar a tots els alumnes a fer el mateix fins al 16 anys. Conseqüència que hi hagi una única via ESO, de nivell baix: tothom ha de tenir el graduat d'ESO i tothom vol fer Batxillerat. I ens sobren llicenciats i en falten titulats de qualificació mitjana. L'altre dia, un dels directius de Bon Preu, se'n queixava. Una altra dada: al meu institut, a 4t d'ESO només el 10-15% dels alumnes vol fer Cicles Formatius (FP), malgrat que entre un 20% se li ha dit que faci Cicles i un altre 15%, si féssim un nivell adequat per al Batxillerat tampoc no accediria a aquest nivell preuniversitari. Pensem que a Alemanya, el Batxillerat té el 50% dels estudiants i l'altre 50%, la FP, ben lligada al món de l'empresa. Però fer això és més car, ja que la FP és més cara que el Batxillerat. I aquí no tenim/volem intevertir diners a la FP. Per això es va inventar l'ESO, un autèntic fracàs, ja que amb una única via fins als 16 volem preparar els preuniversitari i deixem desprotegits i abandonats els de la FP. Ni el Departament, ni els sindicats, ni els pedagogs hi volen posar solució. És més fàcil, a partir d'una autoanomenada ciència de l'educació (que no ho és), muntar tota una justificació ideològica, gens pràctica, que és la que també ha fracassat. Si la població hispanoparlant no vol saber català, pitjor per a ells. Quan se'ls demani si saben català, a l'administració, a la feina, als estudis superiors, veuran que el català els és necessari. Llavors se n'adonarien del error. I a més això faria que el nivell de les escoles en català augmentaria (està comprovat que el nivell escolar de la població és més baix que els de la catalanoparlant). Ens aniria molt bé tenir un sistema com el basc. Però Marta Mata va ensarronar Jordi Pujol i encara som segrestats per aquest mite de la cohesió entorn del bilingüisme (que és fals perquè els únicament bilingüitzats som els catalanoparlant s; els hispanoparlants (amb excepcions) sempre actuen com a monolingües).

+
4

-
3
Ridícul qui?Jacques, 20/06/2011 a les 19:00
Per l'anònim de les 17:08
Jo vull IGUALTAT DAVANT LA LLEI amb les mateixes llibertats que tu demanes, però em sembla que no accepto les teves solucions.
Jo vull que tants catalanoparlants puguin passar-se d'aprendre castellà com castellanoparlants puguin passar-se d'aprendre català. I mentres obliguin als meus nets a aprendre castellà vull que tots els castellanoparlants siguin obligats a aprendre català. Igualtat davant la llei.
Vull poder escollir la premssa o el cine amb la mateixa llibertat que els que anomeneu ridícula la meva petició de quotes. Si jo no puc escollir vull que tampoc vosaltres pogueu escollir. Igualtat davant la llei.
No em fas el pes, tu vols llibertats però també vols que jo no les tingui (i les sentències del TS de la nació que em persegueix incomplint les seves propies lleis no em mereixen tampoc gaire respecte).
Quan demanis la mateixa llibertat per a tots, deixaras de ser un falsari.

+
6

-
3
blablaTomppa, 20/06/2011 a les 18:51
Si vols viure en castellà, doncs que te'n vas a viure a un lloc on només existeix castellà i punt ... patètic. Catalans no tenen dret a decidir si volen estudiar en castellà o parlar en castellà. Castellà parlants, em feu molt i molt fàstic! Abans de queixar per vostres 'drets' ( no existeix cap dret a imposar castellà en cap país del món!! ) ... poder fer-vos una mica dignes i mirar on sou ?

+
8

-
0
Baixa l'índex de fracàs?LoPep, 20/06/2011 a les 18:51
Si baixa l'índex de fracàs és que han fet les proves encara més fàcils.
És com la selectivitat, que si la fessin com als 80, l'aprovaria el 15%

+
5

-
0
per a anònima17:36josep an, 20/06/2011 a les 18:20
Em perdonaràs però la culpa és teva. COm se t'acut ser una catalana preparada i voler guanyar-te la vida dignament al teu país? Tu has d eamrxar, com fan tots, que l'Administració i les empreses no és gent preparada i que vulgui un sou digne: volen premis nobel a preu de becari o mà d'obra sense qualificar però barata i que no es queixi; i per a això ja tenen els immigrants. Encara no te n'has adonat?

+
10

-
3
per a Xavier T.Anònim, 20/06/2011 a les 18:16
El problema dels espanyols és que quan parleu de "llibertat" la voleu només per a vosaltres. Segons tu, voler ensenyament en castelà és llibertat però voler ser lliure pre triar la llengua del cine o de la premsa és ridícul. Aquesta és la vostra "llibertat" espanyola.
Per cert, hauries de ser coherent i escriure en la lengua dle imperio, ja que l'altra et sembla ridícula. Per cert, a cuenca o a Huelva els teus nens poden anar a l'escola sense haver-se de contaminar pel contacte amb el català.
A Catalaunya intentem crear una sola societat, no dues comunitats enfrontades.

+
14

-
0
felicitats als catetos!Anònima, 20/06/2011 a les 17:36
Doncs ho tenen fantàstic per triomfar en aquest país, on tindran la opció de treballar i forrar-se ja sigui participant a Gran Hermano, al Salvame i altres merdes que tant agraden!
Però si amb això no en tenen prou, poden gandulejar com a bons Ni-Ni's i rebran una ajuda del govern!
La putada és pels que tenim estudis, volem treballar i estem preparats. Nosatres si que ho tenim cardat!!!!

+
5

-
12
LLIBERTAT!!!!!Xavier T, 20/06/2011 a les 17:08
Vull llibertat per triar on vaig de vacances, si és que hi vaig. Llibertat per casar-me amb una dona...o un home. Llibertat per mirar un canal de TV o un altre. Llibertat per pintar de verd o blau el cotxe. També vull llibertat per escollir en quina llengua oficial –a Catalunya n’hi ha dues–m’estimo més escolaritzar els meus fills, o en totes dues mitjançant hores paritàries. No és una qüestió d’aprofitament acadèmic o de greuges comparatius amb altres èpoques. Ni de ridícules quotes a la premsa o al cine. Per què aquestes coses alienes a l’educació s’han de reflectir a les aules? Aquesta és una qüestió de llibertats y DRETS fonamentals dels pares. Si algú està d’acord amb l’actual immersió monolingüe obligatòria en català: bonprofit. Però que ens permetin als altres escollir lliurement segons les cinc sentències del Tribunal Suprem. Sóc prou gran per saber què vull. Llibertat. Quina paraula dolça:llibertat.

+
5

-
1
Dons vinga...Anònim, 20/06/2011 a les 15:54
...a fer d'okupes falta gent.

+
2

-
0
De quins barrisAnònim, 20/06/2011 a les 15:17
i localitats. Es absurd la uniformitzacio a ultranca.