Redacció | Actualitzat el 04/04/2011 a les 16:17h

Anuncien la creació dels Mossos ferroviaris

Interior crearà una divisió de la policia destinada a la seguretat al transport públic i s'augmentaran les càmeres a les estacions

Crearan una divisió de Mossos d'Esquadra pel transport. Foto: ACN

El director general dels Mossos d'Esquadra, Manel Prat, ha anunciat avui que la policia catalana crearà una divisió dedicada al transport públic, que s'ocuparà de garantir la seguretat a estacions, tant de Metro com de Rodalies o Mitja Distància, o a altres instal·lacions com els aeroports. El secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, ha avançat també que s'incrementarà la seguretat a través de càmeres o el tancament del recinte per dificultar "entrar o sortir" de l'estació sense pagar. Aquests anuncis s'han fet aquest matí, després d'una reunió entre responsables d'Interior, Territori i Sostenibilitat, Renfe i Adif arran de la mort d'un vigilant a l'estació de Rodalies de Castelldefels. Al llarg del cap de setmana també es van produir dues agressions més a les estacions de Mataró i Vic per part de viatgers que no havien pagat.

D'altra banda, Prat no ha confirmat ni descartat que els vigilants de seguretat privada que treballen al transport públic puguin anar armats i ha explicat que els incidents més habituals són actes de vandalisme, les agressions als revisors i vigilants de seguretat o els furts, "especialment als primers i darrers combois" del dia que circulen durant els caps de setmana a les zones d'oci. El director de la policia ha afegit que diversos equips ja treballen al ferrocarril suburbà de la capital catalana i als aeroports de Barcelona i Girona. "Es tracta que més equips es vagin incorporant a aquesta tasca", ha sentenciat Prat.



Calvet ha afirmat que hi ha una relació "evident" entre el frau al transport públic -utilitzar el servei sense pagar- i els actes vandàlics o d'inseguretat que s'hi produeixen. Per això, el responsable de Territori i Sostenibilitat ha assegurat que incorporar elements de seguretat passiva que dificultin "entrar o sortir" de l'estació al marge de les màquines de validació redundarà en un augment de la seguretat. El secretari de Territori i Mobilitat ha assegurat que "en la mesura que s'augmenti la seguretat, podrem actuar preventivament".

Navega per les etiquetes

Mossos d'Esquadratrentransport públic

COMENTARIS

+0
-0
sempre Més poli
Anònim, 01/07/2011 a les 09:15
sempre Més poli
la tendència és clara
+2
-10
TRANSPORT PÚBLIC I GRATUÏT:
Anònim, 04/04/2011 a les 23:30


TRANSPORT PÚBLIC I GRATUÏT: aleshores ningú es colarà


SEGURETAT PER A LES PERSONES, NO PER ALS NEGOCIS LUCRATIUS

aquí es veu qui propugna els serveis públics i qui vol "mà dura" de segurates gestionats per serveis privats i foscos
+3
-5
Ben fet
AliBay, 04/04/2011 a les 21:14
Està bé que per fi posin fil a l'agulla.

Només crec que no haurien d'anar armats. Que vagin armats els membres dels cossos de seguretat, sí, però aquests de seguretat privada, que no passen més que un psicotècnic de tràmit i no reben cap formació específica, perdoneu, no vull tenir un paio d'aquesta mena al voltant meu amb una arma carregada.
+2
-1
xavi
Anònim, 04/04/2011 a les 20:42
Ja era hora!!!
+3
-2
33
Anònim, 04/04/2011 a les 20:37
Ben fet. LLEI I ORDRE A CATALUNYA.
+11
-0
Doncs al Tram.....
Anònim, 04/04/2011 a les 20:36
Al Tram baix que es el que jo agafo, es escandalos, una vegada em va donar la sensacio que jo vaig ser el unic tonto que vaig pagar
+12
-1
?
Anònim, 04/04/2011 a les 19:58
"Vigilància obsessiva només pels que intenten colar-se"?

Ets un dels que escolen o ets babau.

Com pots dir que hi ha vigilància per evitar que la gent no es coli, tu no viatges ni en metro ni en tren. Al nostre país és habitual colar-se i els empleats no diuen res, ni criden l'atenció ni res.

Als països normals i civilitzats hi ha mètodes eficaços per disuadir als que es voldrien colar i vigilància per a que no es coli ningú o el menys possible i això no és cap "obsessió" sinó una forma de respectar als que paguem i als ciutadans d'un país. I no val a dir que som un país llatí i altres foteses, som un desatre de país en aquests afers.
+2
-11
anys de descontrol i deixadesa
Granollers, 04/04/2011 a les 19:43
Home, arriba tot una mica tard., després d'anys de descontrol i deixadesa en matèria de seguretat al transport públic.

I dic seguretat, de les persones, no vigilància obsessiva només pels que intenten colar-se al tren o al metro.

Durant anys ha passat de tot als vagons i andanes dels transports públics, perquè només hi havia seguretat per vigilar que la gent no es "colés".

A veure si rectifiquen.
+15
-0
Ja n'hi prou
Anònim, 04/04/2011 a les 19:42
A veure si amb la policia als transports ferroviaris, i al metro de l'aglomeració de Barcelona, es cola menys gent. Ara fot fàstic viatjar en uns transports on hi entra tanta gent sense pagar, ja sigui saltant o per sota de les barreres, darrere d'un usuari que ha pagat...i els empleats no diuen mai res.

És vergonyòs ni a Roma, ni a París, ni a Londres, ni a Milà... no he vist mai la quantitat de passatgers que viatgen sense pagar com al nostre malaurat país, de tota mena i de totes les edats, indígenes, turistes, jubilats, estudiants, immigrants...

Al capdavall són gent que ens roben als que paguem, ja que si tothom paguès els serveis podrien ésser millors i més eficients.

I al damunt si et queixes a les companyies et diuen que ja fan coses (?) per a evitar-ho. Ja n'hi ha prou!
+0
-14
POLITICIANS = INUTILS
Anònim, 04/04/2011 a les 18:19
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+2
-16
Orient Spres
Anònim, 04/04/2011 a les 17:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: