Quico Sallés/Redacció | Actualitzat el 18/12/2010 a les 16:55h

Solidaritat ja impugna

Demana la suspensió del debat d'investidura sinó es modifiquen l'atribució dels temps d'intervenció

Els diputats de SI al seu escó el debat de constitució del Parlament. Foto: Adrià Costa/ND

Després que divendres, en la primera reunió de la Mesa del Parlament amb els portaveus dels grups, el diputat electe de SI, Alfons López tena, posés els punts sobre les is sobre la reforma del grup mixt - que han de compartir amb Ciutadans-, aquest matí han anunciat que recorreran la primera decisió de la Mesa sobre el seu funcionament interí.

En un comunicat difós aquest migdia, Solidaritat Catalana per la Independència ha confirmat el que divendres al vespre havia amenaçat, que impugnarà i recorrerà l'atribució de la Mesa del Parlament del temps d'intervenció que correspon a SI i C's en el debat d'investidura.


La Mesa del Parlament va acordar atribuir en el debat d’investidura a la Presidència de la Generalitat, als quatre diputats de Solidaritat Catalana per la Independència i als tres diputats de Ciutadans-Partido de la Ciudadanía, als que conjuntament considera com a “Grup Mixt”, 15 minuts el dimarts i 5 minuts el dijous al representant dels quatre diputats de Solidaritat Catalana per la Independència, i el mateixos temps al representant dels tres diputats de Ciutadans-Partido de la Ciudadanía, del total assignat al Grup Mixt de 30 minuts el dimarts i 10 minuts el dijous.

SI veu aquesta decisió com una vulneració de l'article 75.6 del Reglament de la cambra. Per la formació de Laporta, l'article no permetria la distribució a parts iguals sinó que "els temps d’intervenció assignats s’han de distribuir a raó de quatre setenes parts pels primers, i tres setenes parts pels segons".

Per Solidaritat "en cap cas poden ser considerats com a 'Grup Mixt' els quatre diputats de Solidaritat Catalana per la Independència i els tres diputats de Ciutadans-Partido de la Ciudadanía, per no haver conclòs el termini establert a l’article 19.4 del Reglament del Parlament i en conseqüència no ser aplicable l’article 22.1 del mateix Reglament".

Amb aquesta premissa els quatre diputats demanen "la suspensió del debat d’investidura del President o Presidenta de la Generalitat mentre no conclogui el termini establert a l’article 19.4, no s’incorporin els diputats al Grup Mixt segons l’article 22.1, i no es doni compliment als articles 22.2 i 127.1, tot ells del Reglament".

COMENTARIS

+1
-0
Quina crisi?
Convivència i desunió, 19/12/2010 a les 15:03

Si és que encara resultarà que els Convergents no fotràn res per salvar els mobles, i la culpa SI, sempre serà de SI!
Les urnes han parlat, només exigim el que és just!
Endavant, que no trepitgin els nostres drets també al Parlament!
Provincians fora "lastre"! Recordeu allò que en diuen "dèficit fiscal", aquesta és la solució real a la crisi real, les altres opcions són infantils i ho sabeu!
+0
-0
Quina crisi?
Convivència i desunió, 19/12/2010 a les 14:48

Si és que encara resultarà que els Convergents no fotràn res per salvar els mobles, i la culpa SI, sempre serà de SI!
Les urnes han parlat, només exigim el que és just!
Endavant, que no trepitgin els nostres drets també al Parlament!
Provincians fora "lastre"! Recordeu allò que en diuen "dèficit fiscal", aquesta és la solució real a la crisi real, les altres opcions són infantils i ho sabeu!
+0
-0
vergonya
Impugnació, 19/12/2010 a les 13:42
Com pot ser que la Presidenta del Parlament eñs dóni el mateix temps d'intervenció que C's si tenen un escó més? El Reglament del Parlament diu clarament que el temps va en funció dels escons. Convergents fent amiguets amb Peperros i Ciudadanos Fachas, ja els hi val!!! Quina vergonya!
+1
-0
11.02
Anònim, 19/12/2010 a les 12:59
Volas dir que tu no ets un dels arreplegats de Reagrupament, tanta bilis n'és prova bastant clareta.
Encara no han pràcticament començat i ja us els esteu carregant per qualsevol cosa? I tu t'en dius votant SI? hahaha, mira que en sou de mentiders i esquitxamerdes els votants del bernat egòlatrapudent de la Cerdanya.
+4
-1
Resposta a Fer-se notar
Anònim, 19/12/2010 a les 11:20
Fer-se notar.....Dius que encara no han aportat cap idea contra la crisi de Catalunya?

Es nota que no t'has llegit cap document de SI, on no es para de demanar que ens tornin tots el calers que ens treu espanya (deficit fiscal) i tot el que es podria fer amb tots aquests diners, i on quedaria Catalunya en renda per capita si ens descosim d'Espanya

Salut i endavant
+1
-7
Anem bé...
Anònim, 19/12/2010 a les 11:02
Collonades. Si el que ha de fer Laporta durant la legislatura va en aquest sentit, no anirem en lloc. Quatre anys de gracieta en gracieta i a geure... No us vaig votar per fer el pallasso a la mínima que es pugui. Per fer això no em calia moure d'ERC.
+0
-2
Pobra dona
Anònim, 19/12/2010 a les 10:31
Aninima de les 18,33 h, que dius que Nacio Digital "odia" SI estàs malalta. Ets carn de psiquiatra.
+9
-2
santa susanna
davids, 19/12/2010 a les 08:03
SI us fara veure quan ridículs sou parlamentariets catalanets,que formeu part d'un parlament de fireta i que si no el tinguessim no passaria res de res com deia en falange rajoy "para hacer carreteras y poca cosa mas",us posara un mirall devant dels nassos en els catalanets colonitzats perquè tingueu clar en quin moment de la pel.licula som,i quin nivell de covardia teniu els que encara seguiu votan opcions unionistes
+12
-2
la presidenta Groucho marx
annunaki, 19/12/2010 a les 00:59
la presidenta Groucho q arriba 30 minuts tard, ves a saber si estaba a la perruqueria o te un novio q l'entreten ara vol fer passar pel tub a SI amb allo dels germans marx... la primera part de la part contractant es igual a la primera part de la part contractant, que alhora es igual a la primera part... A CAGAR PROVINCIANS VIVIDORS!!! CANYA SI!!!!
+15
-0
Ni més ni menys
AlbertM, 19/12/2010 a les 00:37
Aquí l'única cosa que hi ha és que cal aplicar el Reglament i punt. Després d'assistir a la censura dels mitjans informatius durant la campanya, la qual establia rigorosament i escrupulosament els temps d'aparició dels partits polítics a TV3, que ningú vingui a dir a Solidaritat Catalana que no té dret a reclamar allò que justament li correspon. Sí Sra. Presidenta del Parlament: els minuts d'intervenció, igual que a la campanya electoral, importen i molt. Sí aleshores Solidaritat va haver de cenyir-se a la censura, ara ens toca allò que diu el Reglament. Ni més ni menys.
+3
-22
que segueixi l'expectacle!!!
Clar i Català, 19/12/2010 a les 00:28
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+18
-1
I el que hauran d'impugnar!!!
Josep Maria(Mollerussa), 18/12/2010 a les 23:28
Fixeu-vos hi bé, la mesa del Parlament i per unanimitat, resolen lo que no és de llei resoldre, tal i com ho han resolt!!! Tots els polítics són igual, i aixó no ho voliem canviar?? O encara ho volem?? O depén a qui es fa, i si sóc o no de la seva corda. Sou uns hipócrites, sepulcres blanquejats!!
Endavant i ànims pels 4, a seguir així fins al final!! Som molts, els que esperem tant de vosaltres!! No ens defraudeu, no en deixeu passar ni una, no feu pactes que demà no sapigueu explicar. Clar i català!! De moment un 10!!
+14
-1
Acostumats
Anònim, 18/12/2010 a les 22:17
Estem tan acostumats a que ens tregin el que es nostra que fins i tot hi ha gent que s'empipa, quand el que fan es reclamar el que es seu (nostra d'el poble).

Com es que els de Ciutadans (i els altres)no diuen que no es just?
Per que d'acord amb el reglament, no ho es.

Jo si fos els de Ciutadans tambe m'hi afagiria a la queixa. O us esta be que ells no segueixin les regles?

Estem massa acostumats al conformisme.
+5
-17
La Voz de Barcelona
Anònim, 18/12/2010 a les 20:13
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+4
-26
¿I la crisi?
Anònim, 18/12/2010 a les 20:02
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+37
-7
SI, endavant!
Anònim, 18/12/2010 a les 19:18
SI fa por i fa respecte, cosa que Erc mai no ha fet.
Ja se sap que no és el mateix un jutge de prestigi o un advocat que ha fet brillar el Barça que una persona del carrer que ha trobat en la política una font d'ingressos.
Espero que SI no decebi els seus votants, entre els quals m'incloc.
Endavant SI, aneu per bon camí! No en cal deixar passar ni una. Cal que tot sigui dit i tot sigui públic. I plantar cara.
+23
-3
No ho fan tan malament
Anònim, 18/12/2010 a les 19:11
Anònima jo crec que Nació digital fa una bona tasca, som molts els que entrem sovint a llegir-lo perquè sabem que trobarem amb força immediatesa notícies relacionades amb SI, que altres diaris ignoren.
+30
-6
Anàlisi de continguts
Anònima, 18/12/2010 a les 18:33
Nació Digital odia SI. La prova: aquest "ja". Ahuria de dir "Solidaritat impugna". El "ja" dona a entendre que SI impugna per impugnar. I no. Solidaritat impugna per que la mesa a cotmés una infracció, i, el que és pitjor, una injustícia. I el que és encara pitjor, una injustícia amb contingut polític. I el que és encara-encara pitjor, afavorint amb la salòmònica decisió no un partit qualsevol sinò els neofalangistes de Ciutadans. Com el vostre tendenciós titular. (Val a dir que el redactat, signat per Quico Sallés és del tot correcte, no així el titular, hom no sap si responsabilitat del redactor o de la direcció.) Seguirem observant.
+31
-6
Hipòcrites
Anònim, 18/12/2010 a les 18:24
Aquells que creguin que els de Solidaritat són uns "folloneros", o uns insolidaris per demanar "2 minuts més" d'intervenció, o una colla de gent que es vol fer notar, només els vull dir una cosa: que es mirin ells mateixos quan veuen que els tornen el canvi de la compra i veuen que els falten "2 euros més". A veure què li diran al dependent o dependenta. Hipòcrites!
+31
-4
Home clama al cel!!
Anònim, 18/12/2010 a les 18:16
Tenen tota la raó era inadmissible que es saltéssin el to literal de l'article 75.6 del reglament i atribueixin a tres diputats el mateix temps que correspon a quatre diputats, en detriment d'alguns minuts que els correspondria legítimament a aquests últims. El que sembla mentida és que la Mesa pensés en aquesta sol.lució com a salomònica quan afavoreix clarament als 3 diputats de Ciudadanos . Demanar allò que correspon no és posar pals a les rodes, és mostra de seriositat i fermesa que és molt diferent.
+27
-3
Lógic
Anònim, 18/12/2010 a les 18:01
Les normes es fan per a complir-les. El Reglament de la Cambra dels diputats del Principat també s'ha de complir.
+7
-34
Seguiu així i veureu.
Igini, 18/12/2010 a les 18:01
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+32
-7
Els implacables d'Eliot Ness
Anònim, 18/12/2010 a les 17:56
M'agrada, m'agrada. Seguiu així que els altres deu són com un zero a "l'Esquerra".
+9
-31
Fer-se notar
Engelbert Trias, 18/12/2010 a les 17:37
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+44
-4
Endavant
Anònim, 18/12/2010 a les 17:29
Clar i català. Que no ens segueixin prenent el pel. Tot el peixet que se li va estar donant en els medis a Ciutadanos era per debilitar el PP i ara volen debilitar Solidaritat. Si només hi ha n grup mixt, Solidaritat hi té majoria. Si hi ha dos grups, que tingui el temps proporcional. Reglaments, normatives i sentit comú. El demés és la manipulació típica a la que ens havia acostumat el tripartit.
+3
-1
2010, hora de despertar
JoMateix, 18/12/2010 a les 17:29

http://www.salvadorsostres.com/v2/index.asp?dia=15&mes=2&ano=2010


"És normal que encara avui un redactor faci faltes?"
+15
-2
Gramàtica catalana
JoMAteix, 18/12/2010 a les 17:26
Condicional: Si no...
Juxtaposició: ....sinó...
+36
-7
ben fet
Solidari, 18/12/2010 a les 17:18
Bona feina Solidaris, entre tots ho aconseguirem!
+2
-27
Negatifo
Anònim, 18/12/2010 a les 17:14
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+6
-35
Fora!
Anònim, 18/12/2010 a les 17:11
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: