ACN | Actualitzat el 16/11/2010 a les 08:23h

La immigració, a la baixa

Catalunya té gairebé un 1% menys d'immigrants que un any enrere

La immigració, a la baixa. Foto: Adrià Costa

La crisi ha frenat l'arribada d'immigrants a Catalunya. Segons dades de la Secretaria per a la Immigració, s'ha produït un descens del 0,8% d'estrangers entre el juliol del 2009 i el del 2010. En l'últim any s'han donat de baixa als padrons municipals prop de 10.000 persones immigrades, que sumen més d'1,2 milions de ciutadans.

En total, a Catalunya hi resideixen 7.571.316 persones, de les quals 1.241.522 són estrangers (16,4%) i 6.329.794 tenen la nacionalitat espanyola (83,6%).

El descens d'immigrants s'ha concentrat especialment en el col·lectiu masculí, on la baixada ha estat de l'1,74%. Per contra, entre les dones s'ha produït un augment del 0,33% i suposen ja el 46,1% del total d'immigrants.

Navega per les etiquetes

immigració

COMENTARIS

+0
-0
Sí, José Anglada és català
Pere de Clariana, 18/11/2010 a les 19:57
I a més de català, franquista, racista, xenòfob i feixista.
+0
-0
2 reconquista
PXC el 28n iniciará la, 16/11/2010 a les 20:43
Si ocurriera el milagro de arrasar y conseguir mayoria en el parlament PXC .--YA se pueden despedir de mezquitas y demás ayudas sociales los orcos peluches y piriguallos
+1
-0
expulsar musulmanes
PXC el maquina en, 16/11/2010 a les 20:35
para pere de clariana : PERE ¿es que quieres asustar al personal ten en cuenta que la mayoria que leemos aquí somos mayores de edad ? para mí el Anglada es un catalán y si tú ves más chupiguais a los musulmanes te los llevas a tu casa y que te atraquen como a mí.
+1
-0
Qui és José Anglada?
Pere de Clariana, 16/11/2010 a les 20:00
Els que el voleu votar, ho sabeu això?

http://www.youtube.com/watch?v=Ju7rHmW0fqA
+0
-0
El fenòmen de la immigració
Anònim, 16/11/2010 a les 19:26
El que és molt preocupant és que en un any profund de crisi la immigració no baixi, ja que és evident que els sudamericans que diuen se n'han anat, són ja espanyols nacionalitzats.
Què passarà quan la situació sigui in xic menys dolenta?. Patirem una segona o tercera invasió de milers i milers d'immigrants?.
Segurament, ja que la majoria de països del món estan molt pitjor que nosaltres i el món no para de créixer.
No es pot posar aturadors a la fam i a les ganes de fugir de la misèria per part de la gent.
+1
-0
No us deixeu enganyar per demagogs
ferran2, 16/11/2010 a les 12:57
No us deixeu enganyar ni utilitzar per cap partit que no vagui cap l'arrel del problema.
Penseu que l'únic culpable és el complex mafiós del totxo per el totxo, el fastigós turisme de masses que fins la saturació destrossa ciutats i territoris i l'estat central com principal traficants d'il·legals que els trasllada cap les seves colònies dels països catalans; illes, València i Catalunya.
Aquest complex mafiós porta més de quinze anys actuant impunement des de dins de molts departaments d'urbanisme autèntics nius de corrupció urbanística i trafic d'il·legals tolerada pel aparell del estat en mans del PPSOE.
Penseu que els hipòcrites i cara dures del PP que ara es queixen, foren els primers en traslladar els il·legals cap a casa nostra per deixar-los abandonats pels carrers per tot seguit passar en mans del complex mafiós del totxo i turisme de masses.
El mateix passa amb PxC que nomes sap denunciar les conseqüències però mai, absolutament mai denuncia les causes com son el complex mafiós esmentat.


+4
-0
Cal matisar-ho molt
Anònim, 16/11/2010 a les 12:12
Perquè en primer lloc no es compten els nacionalitzats espanyols ni els fills. Penseu que els immigrants no comunitaris de parla espanyola tenen el privilegi -que per exemple no tenen els de parla francesa- de nacionalitzar-se espanyols al cap de dos anys; per tant encara que no constin hi són. A més, molts, com ja sabem viuen de subvencions -fins i tot sense constar a les estadsístiques, ja que prefereixen ser pobres aquí que tenir feina -al seu país. Així estan les coses, no ens enganyem.
+3
-1
estic fins als nassos
Andreu Sala, 16/11/2010 a les 11:56
Al nostre país sobren immigants, n'estem farts de la immigració il.legal.
jo sempre he votat a CIU, enguany votare a Plataforma per Catalunya.
+3
-0
pxc es la unica solucio
Anònim, 16/11/2010 a les 10:26
Aixo es mentida molts d´aquest no han marxat , sino que han sigut nacionalitzats espanyols. Hi han dues solucions , una son expulsions massives de tots aquests que no treballen,dels que cometen delictes o faltes ( al primer delict o falta ),els violents , els que crean inseguretat, els que nomes viuen de les ajudes socials etc .I una altra solucio es votar a PLATAFORMA X CATALUNYA.
+1
-0
Hospitalet
Anònim, 16/11/2010 a les 10:25
Catalunya, es un pais amb molt de futur. Ja sigui sent independents o no, abançarem i arribarem lluny. Això afavorirà que la identitat Catalana desaparegui. Actualment a Valencia, Balears i Galicia, el percentatge de població que te com a llengua materna la llengua propia del territori, es superior al percentatge de Catalans que la tenen. Se que la única manera de Catalanitzar Catalunya, seria ensorrar-la econòmicament de manera que marxaria tot cristo. I això no ho volem ningú. Una altre dada que demostra això son les comarques de la franja. Es el lloc d'españa on menys Castellà es parla. Les families Catalanoparlants oscilen entre el 75% i rl 95% segons la comarca. La cosa esta clara. Es així perquè aquells pobles de l'aragó continuent igual que fa 50 anys.
El meu pare m'explica que a l'any 50, agafava el tren fins a tortosa i d'alla un autocar ronyos, que anava direcció teròl paran a tots els pobles. Pares o pares sempre es sentia parlar català al carre, fins que de cop al sortir del Matarranya, d'un poble per l'altres tothom parlava Castella. Per aquell aleshores. La frontera linguistica dels paisos catalans era molt evident.
+2
-0
Criminal model econòmic
ferran2, 16/11/2010 a les 10:09
En el cas de que s'ha acabi la crisi financera internacional, el complex mafiós del totxo, fastigós turisme de masses que fins la saturació ens porta cap el desastre més l'estat com principal traficant d'il·legals i que els trasllada majoritàriament cap a casa nostra perquè aquest criminal model econòmic funcioni, faran que les xifres tornen augmentar.
+4
-0
doncs no es nota
Anònim, 16/11/2010 a les 09:14
a Barcelona n'esta ple, i de feina no els hi en falta.Ara bè a casa som 4 a l'atur.Vergonyós,
+3
-0
Perdoneu
Anònim, 16/11/2010 a les 09:04
Aquesta nóticia no està gaire constractada, fins hi tot la informació què han donat des de l'administració tampoc ho està i els hi manca informació sobre els "nous espanyols". Apunteu aquesta dada: nomès al Registre Cívil de Barcelona és donen 100 nacionalitats setmanals, que multiplicat per 52 setmanes donen un resultat de 5.200 nacionalitzats anualment, nomès a Barcelona. Per tant molts no han guillat, ans el contari, és queden aquí com espanyols.
+5
-0
no és cert
petrus, 16/11/2010 a les 08:59
No us deixeu enganyar.
Els sudamericans (que son els que més perill ens provoquen a la nostra llengua ja que ells poden anar a tot arreu amb la seva), els nacionalitzen espanyols i ja consten com un immigrant menys. Però segueixen parlant només la llengua dels immigrants i per tant, s'automarginen. (No tots).
+4
-1
A Lleida no es nota
Anònim, 16/11/2010 a les 08:38
Doncs a Lleida no es nota: està ple d'immigrants molt treballadors i integrats al país. Cada diumenge ballen sardanes i parlen català pels descosits. Gràcies a ells, tal com va passar quan van arribar els nostres estimats xarnegos, Lleida avança cap a un futur ple d'esperança, perquè aquests bons immigrants procreen tan bon punt toquen l'andana de Lleida. Normalment, especialment els del magreb, tenen bessonada i la passegen amb uns cotxets que els hi ha facilitat l'administració catalana, carrer Major amunt,carrer Major avall. Ah, i cada dos per tres, són al metge i omplen els nostres preciosos i gratuïts CAPs.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: