Especial eleccions al Parlament

per Arnau Urgell
Arnau Urgell | Actualitzat el 15/11/2010 a les 08:22h

Dues noves enquestes situen CiU a cinc diputats de la majoria absoluta

ERC no passaria dels 12 i podria arriba a ser cinquena força, Solidaritat podria obtenir fins a quatre representants i no es descarta un escó de Reagrupament Independentista per Lleida

Artur Mas veu la majoria absoluta a cinc diputats. Foto: ACN

Dues noves enquestes, del Periódico i de RAC1, desinflen l'emoció que el CIS va donar la setmana passada a la campanya. Ambdós sondejos coincideixen en atribuir 62 i 63 diputats a CiU que, d'aquesta manera, quedaria a 5-6 de la majoria absoluta. El PSC, malgrat millorar en el Racòmetre, obtindria els pitjors resultats de la seva història amb una forquilla entre 30 i 32 diputats.

Entre les formacions independentistes destaca la davallada projectada a ERC. RAC1 la situa com a quarta força a la cambra catalana amb 11-12 diputats -a tres del PP-. En canvi, el sondeig d'El Periódico els republicans cauen fins al cinquè lloc tot i que empatat amb ICV. Solidaritat es perfila com la sensació del 28-N. Mentre l'enquesta del diari del Grup Zeta els hi dóna una forquilla de 0-2 diputats en el cas de la ràdio del Grup Godó augmentat fins a 2-4 dels quals un parell podrien ser per Tarragona i Girona. Reagrupament, per la seva banda, podria entrar al Parlament per Lleida tot i que l'enquesta no li assegura.

Enquesta El Periódico : CiU 62-63, PSC 31-32, PP 14-15, ICV-EUiA 11-12, ERC 11-12, C's 3-4, SI 0-2

Més informació



Enquesta Racòmetre : CiU 62-63, PSC 30-31, PP 14-15, ERC 10-11, ICV 9-10, C's 3, SI 2-4, Rcat 0-1

Més informació

Referències a Internet

Artur Mas

COMENTARIS

+2
-0
Puja l'independentisme o sigui SI i RI
Anònim, 15/11/2010 a les 19:16
I baixa el botiflerisme pudent o sigui "Esquerra". Ben fet catalans
+0
-0
Hi haurà tripartit
Anònim, 15/11/2010 a les 19:10
CiU+SI+Reagrupament.
+2
-0
Vota Catalunya
Jo Mateix, 15/11/2010 a les 16:50
La única enquesta vàlida és la del 28-N, que ningú és faci il.lusions.

A veure si després de les eleccions Reagrupament i SCxI és posen d'acord en veure la vergonya que fa dividir el mateix votant independentista en dues parts jugantsela quan podrien anar junts saben de sobra que entrarant al Parlament.
+5
-2
Quina màfia
Siset, 15/11/2010 a les 15:58
Els poders fàctics van cuinant enquestes infectes i després surten els caps de llista i diuen a quatre vents: ho veieu? som els millors

això ho poden fer perquè es pensen que la societat catalana encara es mama el dit.
El pitjor és que els ha funcionat molt de temps i hi ha molts votants que apostaran a cavall guanyador, confonent les eleccions amb les travesses esportives

Però tinc l'esperança que cada dia hi ha més gent escarmentada i que encara se'n recorden que allò que ofereix CiU és exactament el mateix que ja oferia fa 7 anys: peix al cove i anar tirant...

I allò que ofereix PSC és més o menys el que mani el ZP (que serà allò que que s'assembli més al que mana el PP, per no ser menys)

O sigui que els catalans amb una mica de criteri votarem partits amb voluntat de fer política de veritat: Laporta i Carretero, si us haguéssiu unit arrasaríeu. Així per separat, farem el que podrem, però costarà una mica més
+5
-0
Pronostic de JJJ
Anònim, 15/11/2010 a les 15:42
A loro sobre el pronòstic de JJJ
Convé que el guardem, no fos cas que ho encerti
+1
-2
No em crec les enquestes!
Miquelot lo Lladre, 15/11/2010 a les 15:42
I Plataforma per Catalunya, res de res?. NO M´HO CREC. I tant se me´n fot, diguin el que diguin les "enquestes" Josep Anglada té el meu vot garantitzat, i el de molta més gent, i el dia 28 entrará al Parlament,i més d´un es quedará amb un pam de nas.
+0
-1
Petit detall
Josep Fourier, 15/11/2010 a les 13:44
Crec que juntament amb la campanya de respecte i estimació mútua hauríem d'aturar aquesta campanya que demana el vot per a Reagrupament als llocs amb menys rendiment. Deixem que cadascú voti el que vulgui o com a mínim consensuem un repartiment i defensem-lo tots, el que no pot ser és una decisió unilateral que curiosament sempre us beneficia.

Llum als ulls i força al braç!
+0
-1
Els independentistes .....Guanyem!!!!!!!
Anònim, 15/11/2010 a les 13:30
+4
-2
SI al Parlament
Buirac, 15/11/2010 a les 12:31
Catalunya té plantejats dos problemes bàsics: la crisi econòmica i l'ofensiva contra la cultura i la llengua catalana. En la propera legislatura Mas no podrà resoldre cap d'aquests dos problemes.
1) Mas hereda una Generalitat hipotecada al capdavant de la qual només podrà dedicar-se a pagar factures. No tindrà prou marge de maniobra per "aixecar el país". Sense els nostres recursos, la Generalitat no pot ajudar les empreses a tirar endavant i, per tant, no es poden crear llocs de treball.
2) Mas assistirà impassible al desmantellament de l'obra de Pujol (normalització lingüística, immersió a les escoles). Només un Estat propi pot garantir la continuïtat de la cultura catalana.
3) Tota proposta AUTONOMISTA està condemnada, per tant, al fracàs. Votar-les és allargar l'agonia. El concert econòmic que vol Mas és una utopia: mai el PP ni el PSOE ens el concediran.
4) Per sortir de la doble crisi que Catalunya té plantejada cal un vot útil per opcions capaces de construir un procés de sobirania. I aquesta opció és SOLIDARITAT CATALANA PER LA INDEPENDÈNCIA.

Segons les enquestes, Mas serà president, però ens cal un vot útil per tal de caminar cap a la construcció d'un Estat català independent. El vot útil és SI amb Alfons López Tena i Joan Laporta al Parlament.
+1
-2
ES TOTALMENT FALS....
Anònim, 15/11/2010 a les 12:10
+1
-10
Endavant !
Anònim, 15/11/2010 a les 11:47
L'únic vot útil i seriós independentista és Esquerra.
+2
-16
Visió des de Madrid
Anònim, 15/11/2010 a les 11:37
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+1
-4
d'acord
Anònim, 15/11/2010 a les 11:18
Estic d'acord amb l'anònim de més avall, hem de ser intel·ligents i no deixar que es perdi cap vot. Jo voto a Barcelona i em dol pels companys de Reagrupament però votaré Solidaritat. Vinga companys, tots junts podem.

- - -
Per optimitzar el vot independentista proposo que tothom que sigui de les provincies de LLeida i Girona voti a Reagrupament(a Lleida i Girona és on té possibilitats reals d'entrar)

i Tothom que sigui de Barcelona i Tarragona voti a SI Solidaritat (a BCN i TGN Solidaritat és on més opcions té d'aconseguir escons)

Tan de bo Solidaritat i Reagrupament entrin al Parlament seria una petita revolució.
- - - -
+3
-5
Jo crec
Anònim, 15/11/2010 a les 11:12
que hi ha un evident vot ocult i que la CORI en pot treure 2 ó 3, el PCPC (Partit Comunista del Poble de Catalunya) 1 ó 2, Escons en Blanc uns 4 i el partit Pirata fins a 2. Els del Partit Pirata van forts i tindran un excel·lent resultat. Al Mercat de Centelles se'n parla, i la meva tieta Enriqueta, d'Ulldecona, dubta entre Mas i els Pirates.
+1
-1
les enquestes enganyen
anònim, 15/11/2010 a les 11:03

Està clar que el Sr. Artur Mas es quedarà unaltre cop a la banqueta.
+3
-3
TOTHOM A VOTAR per la independència
Anònim, 15/11/2010 a les 10:49
Per optimitzar el vot independentista proposo que tothom que sigui de les provincies de LLeida i Girona voti a Reagrupament(a Lleida i Girona és on té possibilitats reals d'entrar)

i Tothom que sigui de Barcelona i Tarragona voti a SI Solidaritat (a BCN i TGN Solidaritat és on més opcions té d'aconseguir escons)

Tan de bo Solidaritat i Reagrupament entrin al Parlament seria una petita revolució
+2
-3
AUTO DETERMINACION: 37% AUTONOMISME: 37% COLONIALISME: 26%
Anònim, 15/11/2010 a les 10:33
A QUI VOTARÀS?
Nombre d'enquestats: + de 20.000 personas

REAGRUPAMENT INDEPENDENTISTA 17 %
SOLIDARITAT CATALANA 20 %

CYU 28%
ESGUERRDA 6%
ECOLO-XISTES 3%

PPSOE (PP: 2; PSOE: 21) 23%
CYUDADANOS 3%


http://electoralia.cat/enquestes/
+2
-0
PPCC
Anònim, 15/11/2010 a les 10:24

http://majorcaisnotspain.wordpress.com/

pàgina per la independència de Mallorca i les illes Balears
MALLORCA IS NOT SPAIN, Salutacions als nostres germans Catalans i Valencians.
//*//
+16
-1
Enquestes falses
JJJ, 15/11/2010 a les 10:18

Sóc sociòleg i tinc una certa edat (sobretot edat política). Des de fa anys he anat esbrinant el perquè les enquestes normalment s’equivoquen, tot i que encerten les tendències. Sempre he fet els meus pronòstics personals (no els he dit a ningú) a partir de les enquestes publicades i, la veritat, m’he equivocat molt poc.

Les enquestes tenen 2 grans problemes:
1r.- La via que s’utilitza d’enquesta telefònica està sesgada; es truca només als telèfons fixes; en els darrers s’han produït canvis en l’ús de la comunicació personal; la comunicació bàsica, en determinats grups d’edats i en zones més urbanes, és el mòbil i l’e-mail. Una part de l’electorat queda fora de les enquestes. Si analitzem la tipologia social d’aquest electorat veurem que és més susceptible a les noves formacions polítiques.
2n.- A l’hora d’assignar els escons les enquestes utilitzen fórmules matemàtiques que suavitzen les intencions directes de vot amb els resultats realment obtinguts en anteriors eleccions; es tracta de fer un exercici “conservador” de vot, per no arriscar-se a donar resultats molts diferents als que s’ha anat produint. Això ha funcionat més o menys en els darrers anys de “democràcia”. Però la situació actual té dos components que han canviat totalment el panorama: una crisi econòmica no coneguda abans per la majoria de la població i la campanya d’agressió contra Catalunya per part de l’Estat Espanyol, tampoc coneguda des de la fi del franquisme.

És molt curiós veure que en enquestes via internet de diaris digitals com l’Avui o e-notícies, els nous partits són els que tenen més partidaris (independentistes com SC i RI i espanyolistes i xenòfobs com PxC i Ciutadans). Des d’aquest punt de vista, les enquestes “oficials” i les “digitals” donen resultats totalment oposats.

A hores d’ara, analitzant totes les enquestes publicades, i tenint en compte que avui mateix s’inicia la campanya electoral i que per tant, hi ha haver variacions, sobretot en els nous patits, m’atreveixo a fer els següent pronòstic:

Pronòstic:
CiU: 61 (35 b, 8 g, 8 ll, 10 t)
PSC: 24 (15b, 3g, 2 ll, 4 t)
PP: 13 ( 8 b, 2g, 2 ll, 1 t)
SC: 9 ( 6 b, 1 g, 1 ll, 1 t)
ERC: 8 (4 b, 2 g, 1 ll, 1 t)
IC: 6 (6 b)
RI: 5 (3 b, 1 g, 1 ll)
Ciutadans: 5 (4 b, 1 t)
PxC: 4 (4 b)

Conclusions:
1r.- Gran davallada dels partits del tripartit, que perden gairebé la meitat dels diputats
2n.- Augment important de CiU però lluny d’assolir la majoria absoluta
3r.- Forta incidència dels nous partits independentistes, que assoleixen 14 diputats, amb bon equilibri territorial
4t.- Augment i consolidació dels partits espanyolistes i xenòfobs, sobretot a les grans zones urbanes de la província de Barcelona.
+20
-1
Enquestes falses
JJJ, 15/11/2010 a les 10:14

Sóc sociòleg i tinc una certa edat (sobretot edat política). Des de fa anys he anat esbrinant el perquè les enquestes normalment s’equivoquen, tot i que encerten les tendències. Sempre he fet els meus pronòstics personals (no els he dit a ningú) a partir de les enquestes publicades i, la veritat, m’he equivocat molt poc.

Les enquestes tenen 2 grans problemes:
1r.- La via que s’utilitza d’enquesta telefònica està sesgada; es truca només als telèfons fixes; en els darrers s’han produït canvis en l’ús de la comunicació personal; la comunicació bàsica, en determinats grups d’edats i en zones més urbanes, és el mòbil i l’e-mail. Una part de l’electorat queda fora de les enquestes. Si analitzem la tipologia social d’aquest electorat veurem que és més susceptible a les noves formacions polítiques.
2n.- A l’hora d’assignar els escons les enquestes utilitzen fórmules matemàtiques que suavitzen les intencions directes de vot amb els resultats realment obtinguts en anteriors eleccions; es tracta de fer un exercici “conservador” de vot, per no arriscar-se a donar resultats molts diferents als que s’ha anat produint. Això ha funcionat més o menys en els darrers anys de “democràcia”. Però la situació actual té dos components que han canviat totalment el panorama: una crisi econòmica no coneguda abans per la majoria de la població i la campanya d’agressió contra Catalunya per part de l’Estat Espanyol, tampoc coneguda des de la fi del franquisme.

És molt curiós veure que en enquestes via internet de diaris digitals com l’Avui o e-notícies, els nous partits són els que tenen més partidaris (independentistes com SC i RI i espanyolistes i xenòfobs com PxC i Ciutadans). Des d’aquest punt de vista, les enquestes “oficials” i les “digitals” donen resultats totalment oposats.

A hores d’ara, analitzant totes les enquestes publicades, i tenint en compte que avui mateix s’inicia la campanya electoral i que per tant, hi ha haver variacions, sobretot en els nous patits, m’atreveixo a fer els següent pronòstic:

Pronòstic:
CiU: 61 (35 b, 8 g, 8 ll, 10 t)
PSC: 24 (15b, 3g, 2 ll, 4 t)
PP: 13 ( 8 b, 2g, 2 ll, 1 t)
SC: 9 ( 6 b, 1 g, 1 ll, 1 t)
ERC: 8 (4 b, 2 g, 1 ll, 1 t)
IC: 6 (6 b)
RI: 5 (3 b, 1 g, 1 ll)
Ciutadans: 5 (4 b, 1 t)
PxC: 4 (4 b)

Conclusions:
1r.- Gran davallada dels partits del tripartit, que perden gairebé la meitat dels diputats
2n.- Augment important de CiU però lluny d’assolir la majoria absoluta
3r.- Forta incidència dels nous partits independentistes, que assoleixen 14 diputats, amb bon equilibri territorial
4t.- Augment i consolidació dels partits espanyolistes i xenòfobs, sobretot a les grans zones urbanes de la província de Barcelona.
+1
-3
TOTHOM A VOTAR per la independència
Anònim, 15/11/2010 a les 10:09
Per optimitzar el vot independentista proposo que tothom que sigui de les provincies de LLeida i Girona voti a Reagrupament(a Lleida i Girona és on té possibilitats reals d'entrar)

i Tothom que sigui de Barcelona i Tarragona voti a SI Solidaritat (a BCN i TGN Solidaritat és on més opcions té d'aconseguir escons)

Tan de bo Solidaritat i Reagrupament entrin al Parlament seria una petita revolució
+2
-2
Se sabrà tot?
Vador, 15/11/2010 a les 10:01
No sé per què però els senyors reagrupats veuen papus on no
hi ha absolutament res. Feina per a Ciu? Quines coses de
pensar. N´hi ha que n´arriben a ser molt de malpensats.
El que cal és treballar fort, malgrat les enquestes interessa-
des de l´stablishment per fer pujar el vot independentista
ben amunt i deixar-nos de collonades que no menen enlloc.
+4
-0
Sir William ...
Josep Fourier, 15/11/2010 a les 09:50
Sir William, do be gentle. Aturem si us plau les provocacions i les males paraules. Com diu el company CG el que compta ara és aconseguir la major quantitat d'escons independentistes possibles. No us cregueu les enquestes, estàn fetes per manipular el vot i es nota. És impossible que Reagrupament no tregui escons, no m'ho crec i vosaltres heu de fer el mateix?

Moltes gràcies CG per l'esperit fraternal que demostreu els companys de Solidaritat. Malgrat les poques dades que tinc em sembla que ens coneixem, i que fins i tot aquesta G pot ser compartida. Una abraçada.
+6
-0
PROU DICTADURA ELECTORAL
Anònim, 15/11/2010 a les 09:49
Aquestes eleccions són una AUTENTICA VERGONYA el silenci informatiu i la censura OBLIGADA que viu el nostre país durant les CAMPANYES ELECTORALS.. els serveis públics haurien d'estar al servei de TOTS els partits polítics que es presenten a les eleccions, la llibertat d'expressió està CENSURADA i això és una autèntica DICTADURA dels 6 partits polítics amb representació al PARLAMENT. Els valors DEMOCRÀTICS s'estan perdent arreu del món per culpa de les DICTADURES de les classes polítiques i els poders econòmics, per les CORRUPTELES i la CORRUPCIÓ.

MANIFESTACIÓ CONTRA EL SILENCI I LA CENSURA INFORMATIVA ELECTORAL PER AL ULTIM DIA DE CAMPANYA PER NO DIR EL DIA DE REFLEXIÓ!!!
+9
-8
Se sabrà tot
Francesc C., 15/11/2010 a les 09:44
El 29-N quedarà clar la feina que Solidaritat està fent per a CiU.
+7
-6
Farsa
Sir William Temple, 15/11/2010 a les 09:34
Aquest és el darrer esforç de l'stablishment per a intentar traspassar vots de Reagrupament cap al subMadí. Després dels resultats s'haurà de fer una llei d'enquestes perquè no és ètic ni democràtic influir la gent tant barroerament.
+13
-1
Seguim lluitant!
CG, 15/11/2010 a les 08:45
L'independentisme real suma 5 escons i sempre pensant que no són medis propicis qui ens proporciona les dades. Són bones xifres però s'han de seguir augmentant pel bé de tots.
Endavant solidaris, no us preocupeu reagrupats!
+0
-1
Fes-Ho!
Revolució, 15/11/2010 a les 08:29
Comença la revolució demòcrata!
Fes-Ho!


http://www.wix.com/revdemcat/revoluciodemocratica

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: