COMENTARIS

+
1

-
0
EL FRAU FISCAL I L'ECONOMIA SUBMERGIDA Anònim, 30/10/2010 a les 23:51
No es pot desvincular del tema del finançament de Catalunya i de l'Estat els impostos. Segons dades dels tècnics del Ministeri d'Economia i Hisenda, el frau fiscal i l'economia submergida a Espanya comporten una pèrdua anual de recaptació d'uns 240.000 milions d'euros.
Caldria saber en quina mesura aquestes dades inclouen les evasions d'impostos “legals” a través de la creació de societats pantalla als paradisos fiscals, però segur que no ho fan en el cas de les SICAV (societats de fons d'inversió) on utilitzant artificis jurídics les grans fortunes només tributen un 1%. Aquests instruments són els habituals dels capitalistes que reclamen que ens apretem el cinturó. I són perfectament coneguts pels economistes i els polítics que defensen i apliquen les mesures d'ajust contra els treballadors que paguem l'IRPF i l'IVA.
El sistema fiscal és una peça fonamental del model econòmic i social, defineix com les classes socials i els grups de renda han de realitzar les aportacions necessàries per a garantir les polítiques socials i per una millor redistribució de la riquesa.
L’Estat espanyol no ha consolidat un sistema fiscal socialment just, amb una progressivitat suficient i amb uns ingressos adequats per a enfortir l’Estat del Benestar.
La baixa pressió fiscal espanyola i l’escassa progressivitat dels impostos estan impedint la consolidació d’un sistema fiscal al nivell dels països socialment més avançats (veure gràfic).
La regulació de la tributació de les rendes del capital i dels guanys de les empreses, fa que els rics tinguin instruments per evitar i reduir els seus impostos.
sha d'incrementa la pressió fiscal i la proposta justa seria la seguent:
BASES IRPF: Increment del 43% al 54%.
Impost sobre el Patrimoni:Incrementar-lo

+
1

-
0
recaptació i expoli Carles Escario, 30/10/2010 a les 03:34
El problema real no és si el sistema de finançament a millorat o no hi ha un problema molt més profund que fa molts anys que dura i que es diu espoli fiscal.
L'espoli fiscal no ve donat pel que es recapta en impostos ja que aquests es recullen en funció de la riquesa. Hi ha territoris que són més rics que d'altres i és evident que es recullen més diners a Sant Gervasi que a la Mina. I estic segur que els ciutadans de la Mina reben més dinersper persona dels nostres impostos que els de Sant Gervasi però tot i això en cap moment es posa en risc la riquesa d'aquests. La funció dels impostos es la de redistribuïr la riquesa i garantir a tot el territori uns mínims de serveis i dignitat per a tothom. El que succeeix és que els diners del catalans no tornen. Els nostres diners garanteixen un país millor per els espanyols però nosaltres cada cop sóm més pobres. Som la regió amb més pobres del Estat espanyol, i un dels motius és aquest.
El problema es que Espanya s'enten com que els diners dels més rics han de anar a parar per als més pobres sense cap mesura i sobre tot si parles en català has de contribuir més que els altres a aquesta boigeria ja que les regions que més diners aporten i menys reben són les illes Baleas València i Catalunya fins i tot em pregunto si el peatje de l'autopista a Fraga te a veure amb el fet de ser el primer o ultim poble de parla catalana (segons el sentit de la marxa) .
El que Catalunya aporta a Espanya és abusiu no hi ha cap altre exemple a nivell mundial que arribi ni a la meitat del que paga Catlalunya (quan dic pagar vull dir diners que marxen i no tornen) a Espanya. Això ens ha empobrit perqué fa massa anys que dura 300. no es tracta d'un fenomen aillat un mal any a Murcia que necesiti d'una inversió especial; és un espoli continuat
Es eviden que podem ser un des pobles més rics d'Europa però dins d'Espanya sols podem acabar en la misseria més absoluta. Sense industria, ni infrastructures ja estem per sota de Ceuta i Melilla en renda per capita quan fa 30 anys erem la regió amb més riquesa per capita d'Espanya. L'independència ja no és sols una qüestió de identitat nacional (com és el meu cas) si no una necesitat si volem tenir un futur que no sigui empobriment miseria destrucció del teixit empresarial, atur, educació lamentable deute públic astronómic i un genocidi cultural en tota regla. INDEPENDÈNCIA JA

+
2

-
0
s'ha acabattrumfes, 29/10/2010 a les 19:43
vaig coneixer un Uruguaya que em va dir que haviem de fotre un cop de puny a la taula el 28n. Ells ja ho van fer amb Argentina. No podem badar. Ens hi va el futur dels nostres fills i nets i nostre!. Com he llegit cal votar una de les opcions independentistes . Em quedo amb la frase del predicador: s'ha de votar una de les dues opcions independentistes ( la tERCera ja la descarto)

+
5

-
1
Canvi de règimCatalà i prou, 29/10/2010 a les 17:36
Després de la dictadura, tenim un règim pseudodemocràtic de baixa intensitat controlat per un stablishment catalano-espanyol que ens monitoritza.
Hem d'acabar-ho.Tenim l'oportunitat a tocar
Estat Propi Ja.

+
3

-
1
clarississimpredicador, 29/10/2010 a les 17:14
Collons!
Suposo que el dia 28 no pot quedar cap habitant d'aquest territori (sigui animal, vegetal, mineral, dretà o esquerrà)que no vegi clar que s'ha de votar una de les dues opcions independentistes ( la tERCera ja la descarto)perquè dels demés ja n'hem vist tot el que poden donar.

+
3

-
1
Us hem ben fotut!!Tripartidista , 29/10/2010 a les 13:54
Els de CiU son uns partidistes de collons...i uns berneïts.
Mira que no voler signar el "millor finançament de la història" per dir que encara hauriam de retornar calérs!.
No Srs. els calers no els haurem de retornar nosaltres, ELS HAUREU DE RETORNAR VOSALTRES, ELS DE CiU, al igual que el capital i els interessos dels 2.500 milions d'€ que acabem de "pillar" en bons i que ara ens els repartirem com a bons germans!.
A que és una jugada mestra?.

+
6

-
1
ESTELADES ARREU!!!Jep, 29/10/2010 a les 12:44
Els dies 6 i 7 el món ens mirarà: ESTELADES A BALCONS I FINESTRES!!!

+
7

-
1
Amb espanya tenim els dies comptatsAnònim, 29/10/2010 a les 12:30
els únics que no volen l'independència són aquests ciutadans de l'estat espanyol que viuen sense fotre ni brot gràcies a les subvencions o tenen autovies gratuïtes tenint un petit volum de trànsit com passa a Extremadura. Coi , si jo visqués allí tampoc voldria la independència catalana . Aquí com sempre : cornuts , apallissats i a pagar i a sobre se'ns volen carregar la llengua catalana .

+
10

-
1
EstatutAliBay, 29/10/2010 a les 11:49
Coi, doncs no fa un any que encara ens deien que el finançament pactat gràcies al rutil·lant Estatut era una cosa meravellosa, molt millor que cap concert econòmic (on voleu vós anar a parar!) i que ens faria treure el ventre de penes duarnt generacions i generacions.
Encara sort!

+
8

-
1
gonzales palomar i els que pensen igual ´SON PREHISTÒRICS, INMOBILISTES I IMPERIALISTES.monras, 29/10/2010 a les 11:33
HAS QUEDAT DESCANSAT AMB LA PARRAFADA , VOLEM DEMOCRÀCIA CATALANA I EURPOEA, NO LA IMPOSADA ARA QUE ÉS ESPANYOLA , ANTIDEMOCRÀTICA E IMPERIALISTA, I PER DAMUNT DE TOT "EPOLIADORA FINS A LA MÈDULA) ÉS FACIL , VOTAR EL DIA 28 NOVEMBRE PER L´INDEPENÈNCIA PER ACONSEGUIR LA DEMOCRÁCIA CATALANA. ESTAT PROPI.NO OBLIDEU TOTHOM DRETES I ESQUERRES. UN MOT PER CAT. adéu espanya

+
2

-
16
Barre la nuera lo que ve la suegra Eduardo González Palomar, 29/10/2010 a les 11:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Aparentemente, ceder a la obstinada ambición de los que en este territorio pretextan defender el bien común, alertándonos de los estragos que nos acarrea el infame “déficit fiscal de Catalunya”, es una propensión natural en cualquier individuo. No obstante, respecto a lo anterior convendría no pasar por alto el porqué a estos interesados sujetos que dotan de capacidad para poseer déficit fiscal a un determinado territorio en España pasan por alto el mayor desequilibrio fiscal que existiría entre la provincia de Barcelona y las del resto de Catalunya o el aún superior que hallarían entre el barrio de Pedralbes (Barcelona) y el de La Mina (Sant Adrià de Besòs). En términos de irrefutable realidad podríamos hallar el máximo exponente en desproporción hacendística entre el individuo que de manera fehaciente más tributa y el que menos.
Bajo los efectos de un paroxismo patriotero muchos se erigen en la voz de Catalunya (¡vaya usted a saber si es por ello que a mis 43 años aún no he acertado a discernir si Catalunya habla con voz gutural o nasal?) desde tribunas mediáticas, simples asociaciones privadas (debidamente subvencionadas con dinero público) o instituciones gubernativas de rango menor. En el supuesto de que lo que pretendan fuere hacerlo en nombre de los catalanes, huelga decirles que somos de toda condición y pelaje. El “hecho diferencial” al que tanto gustan traer a colación desde el mundo soberanista a modo de extraordinario aglutinante catalanista se hace añicos con sólo darse un atracón de realidad a pie de calle y constatar lo mucho que nos aleja ideológicamente a unos de otros; la diversidad racial o lingüística de nuestros conciudadanos; el abismo que dista entre los que son creyentes religiosos y los que, como un servidor, se saben agnósticos por tolerancia y ateos por convicción y tantos otros hechos diferenciales “autóctonos” como el espacio, el tiempo y la capacidad de nuestras seseras nos permitiesen exponer. No obstante, todo lo expuesto anteriormente no debería ser obstáculo para que unos seres humanos fueren iguales en derechos y obligaciones en cualquier sociedad que como tal aspire a llamarse democrática.

+
2

-
14
Barre la nuera lo que ve la suegra Eduardo González Palomar, 29/10/2010 a les 11:20
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Aparentemente, ceder a la obstinada ambición de los que en este territorio pretextan defender el bien común, alertándonos de los estragos que nos acarrea el infame “déficit fiscal de Catalunya”, es una propensión natural en cualquier individuo. No obstante, respecto a lo anterior convendría no pasar por alto el porqué a estos interesados sujetos que dotan de capacidad para poseer déficit fiscal a un determinado territorio en España pasan por alto el mayor desequilibrio fiscal que existiría entre la provincia de Barcelona y las del resto de Catalunya o el aún superior que hallarían entre el barrio de Pedralbes (Barcelona) y el de La Mina (Sant Adrià de Besòs). En términos de irrefutable realidad podríamos hallar el máximo exponente en desproporción hacendística entre el individuo que de manera fehaciente más tributa y el que menos.
Bajo los efectos de un paroxismo patriotero muchos se erigen en la voz de Catalunya (¡vaya usted a saber si es por ello que a mis 43 años aún no he acertado a discernir si Catalunya habla con voz gutural o nasal?) desde tribunas mediáticas, simples asociaciones privadas (debidamente subvencionadas con dinero público) o instituciones gubernativas de rango menor. En el supuesto de que lo que pretendan fuere hacerlo en nombre de los catalanes, huelga decirles que somos de toda condición y pelaje. El “hecho diferencial” al que tanto gustan traer a colación desde el mundo soberanista a modo de extraordinario aglutinante catalanista se hace añicos con sólo darse un atracón de realidad a pie de calle y constatar lo mucho que nos aleja ideológicamente a unos de otros; la diversidad racial o lingüística de nuestros conciudadanos; el abismo que dista entre los que son creyentes religiosos y los que, como un servidor, se saben agnósticos por tolerancia y ateos por convicción y tantos otros hechos diferenciales “autóctonos” como el espacio, el tiempo y la capacidad de nuestras seseras nos permitiesen exponer. No obstante, todo lo expuesto anteriormente no debería ser obstáculo para que unos seres humanos fueren iguales en derechos y obligaciones en cualquier sociedad que como tal aspire

+
14

-
4
El que penso sense educacióAlbert lo gran, 29/10/2010 a les 10:11
No penso ser crític ni sarcàstic, ho diré clarament: HEM CAGON EN LA PUTA MARE QUE VA PARIR CiU I EL PUTO STABLISHMENT CATALÀ!!!!

+
17

-
3
NO PODEM CONTINUAR MÉS AMB UN "SOCI ESPOLIDOR" COM ESPANY.monras, 29/10/2010 a les 09:36
ELS NUMEROS CANTEN, O FOTEM EL CAM AMB L´INDEPENDENCÌA, ( QUE JA FA DIES QUE ES VEU A VENIR), O ENS DEIXERAN ENS CALÇOTETS AQUESTS LLADRES PROFESSIONALS VEÏNS, I S´ESTAN TREBALLAN UNA DEPENDÈNCIA TOTAL DE CATALUNYA VERS ELLS, NOSALTRES ELS ESCLAUS , ELLS ELS ESPLOTADORS SENSE ÀNIMA, TOTS A VOTAR EL DIA 28 NOVEMBRE L ÍNDEPENDÉNCIA, 68 DIPUTATS COM A MÌNIN EL PARLAMENT, HEM D´ESSER INDEPENENTS PER OBLIGACIÓ MORAL, PEL PASSAT, PEL PRESENT I PEL FUTUR, SINO NO TENIM FUTUR ENS DEIXARAN FINS I TOT MUDS. VOTEU ELS QUE S´ESFORÇAN PER ACONSEGUIR L ÉSTAT PROPI, DEPEN DE NOSALTRES, SER ESCLAUS O LLIURES. UN MOTOR PER CAT. ADÉU ESPANYA.VOTEU REAGUPAMENT I SOLIDARITAT CATALANA.

+
7

-
6
Castells: analfabet!Anònim, 29/10/2010 a les 08:59
Això passa quan, entre altres coses, tenim un conseller d'economia que és un solemne analfabet. I a sobre, xuleja cada vegada que obre la boca. Espero que el nou govern que vingui posi un veritable conseller d'economia i no un milhomes incapaç de portar els números d'una comunitat de veïns.

+
11

-
3
Ja és l´ horaBÀRBAR, 29/10/2010 a les 08:52
CiU obriu els ulls i fugim correns i a 200 per hora d´Espanya perquè acabarem,tots els catalans, anant a l´oficina de treball amb calcetes i calçotets!

+
7

-
7
On ets, Castells?joan de ripoll, 29/10/2010 a les 08:50
El Sr. Castells ens va vendre el nou finançament que ell havia aconseguit, com una victòria. De seguida, el diari pamflet del PSC, el va definir com el millor economista i negociador del mon mundial. Però ara es veu que, com tot el que fan, és pura ficció, decorat i cartró pedra. Son una colla d´inútils i enganya babaus.

+
12

-
6
Cinics i hipòcritesEx votant d'ERC, 29/10/2010 a les 08:22
Qué dieu ara!!!
Però no haviam quedat que teniam el millor finançament de la història?.
Voleu dir que el tripartit tambe ens ha enganyat en aixo?...no m'ho puc creure!, però si el tripartit mai menteix!!.

+
10

-
4
caiguda d'ingressos Carles., 29/10/2010 a les 03:14
Cal tenir en compte que si per una part el descents dels ingresos es deu a la crisi ja que la despesa s'ha reduït el peculiar sistema de recaptació dels impostos de les Comunitats Autònomes fa que aquesta reducció sigui encara més forta.
Els principals impostos de les CCAA són:
Impost de transmissions patrimonials un 8% de les vendes de pisos això vol dir que com aquesta s'ha frenat els ultims anys la recaptació per aquest concepte també s'ha reduït. impostos sobre altres tipus de consum com són vegudes alcoholiques, tabac hidrocaburs el joc que també s'han reduït amb la crisi. Una part del IRPF 35% i s'ha eliminat l'impost de succesions o casi, i el impost sobre el patrimoni es testimonial, El gruix dels impostos com són societats, irpf iva que tot i també notar la crisi estan sota el control del Estat així que les CCAA noten molt més directament la crisi als seus ingresos. L'estat no aporta a la Generalitat ni de lluny el que Generaliat necesita per els serveis que dona. Sanitat, educació són els serveis que més despesa generen i que han estat traspasades a les CCAA el gover espanyol no sols s'ha quedat amb el gruix dels diners sinó que alhora s'ha quedat els serveis menys costosos o que donen més poder com foment. Així que la caiguda d'ingressos es deu a la crisis i a un sistema injust el millor l'independència.

+
13

-
4
No val enganyarComptable, 29/10/2010 a les 01:27
Molt ben observat, Observador! Afegiré una cosa més: si l'autor de l'article s'hagués mirat la columna inicial del quadre Historial 2002-2010 veuria que les columnes del 2010 esta calculades amb el sistema de cessió anterior, perquè encara no s'ha produit la regularització del nou sistema de finançament. Nois, qui us ha tramés les dades i les interpretacions, us ha enredat ben bé.

+
13

-
2
Sallés, crack!Observador, 29/10/2010 a les 01:15
Sr. Sallés, deixant de banda la injustícia del finançament català, si el sistema fos el que ens cal, que no és cap altre que el de la independència, no li sembla que la recaptació també seria menor que en anys precedents de bonança? On ha estudiat vostè?