Redacció | Actualitzat el 27/09/2010 a les 11:45h

Anul·len el 30% de les colònies per la supressió de la jornada intensiva

Les patronals creuen que la mesura de pressió dels mestres pot "acabar amb el sector"

El sector de les cases de colònies pateix pel seu futur. Foto: ACN

La protesta contra la supressió de la jornada intensiva ha suposat l'anul·lació, per part dels mestres, del 30% de les reserves a les cses de colònies. Un fet que preocupa molt al sector. I és que fins a 4.000 persones treballen anualment en el sector del lleure escolar. Monitors, cuiners, serveis de neteja i una llarga llista d'actors indirectes com els forns de pa, les carnisseries o el servei de control de les aigües.

La decisió de cancel·lar les excursions o les colònies durant el curs 2010-2011 com a mesura de pressió dels mestres per recuperar la jornada intensiva del mes de juliol, pot "acabar" amb el sector, segons el director gerent de les cases de colònies i albergs de Catalunya (ACCAC), Pedro de Haro. "Ens estem carregant tot un marc educatiu que han potenciat els propis mestres durant més de trenta anys", assegura.

Fins al moment, els albergs i les cases de colònies han patit un 30% d'anul·lacions i el número creix "cada dia". "Ens sorprèn que determinat professorat estigui aplicant una mesura que mai defensaria en una resolució de conflictes entre els seus alumnes. La finalitat no justifica els mitjans", explica De Haro.



Les patronals que engloben aproximadament 200 de les 300 cases de colònies que hi ha a Catalunya, demanen als sindicats d'educació que facin d'intermediaris per "desbloquejar" la situació. "Podríem estar d'acord amb alguna de les seves reivindicacions, però de la manera que estan actuant no ens hi podem sumar", conclou De Haro.

Per la seva part, el col·lectiu de mestres, justifica la mesura en base a què consideren que la supressió de la jornada intensiva, de manera "unilateral i sense consens", ha fet "vessar el got". 

D'altra banda, el Departament d'Educació en boca del seu conseller, Ernest Maragall, ha reiterat en els darrers dies que el país ha de tenir plena confiança en el professorat i les seves decisions de manera que hi ha l'esperança que s'acabi reconduint la situació.

Mentrestant, les cases de colònies es veuen perjudicades per una problemàtica en la qual diuen que no hi han tingut res a veure. Moltes ja estan rumiant alternatives per donar viabilitat als seus negocis davant la davallada de reserves. D'aquesta manera, es combinen opcions com l'oferta de fer servir les cases per a colònies familiars, la celebració d'aniversaris o fins hi tot comiats de solter i casaments, o els tallers d'espiritualitat.

Navega per les etiquetes

educació

COMENTARIS

+0
-0
Altres maneres de reivindicar
Josep Lluís, 28/09/2010 a les 16:31
Estic d'acord en la base de les reivindicacions dels mestres, però no estic d'acord en les formes.
Una protesta que perjudica, en primer lloc, als nens, perd tot el seu sentit.

Però estic segur que hi ha molts mestres que això d'evitar-se excursions i colònies ja els hi va bé.
I sap greu pels altres mestres compromesos en l'educació de molts nens, que els acaben posant en el mateix sac que els altres.
+0
-1
Altres maneres de reivindicar
Josep Lluís, 28/09/2010 a les 10:06
Estic d'acord en la base de les reivindicacions dels mestres, però no estic d'acord en les formes.
Una protesta que perjudica, en primer lloc, als nens, perd tot el seu sentit.

Però estic segur que hi ha molts mestres que això d'evitar-se excursions i colònies ja els hi va bé.
I sap greu pels altres mestres compromesos en l'educació de molts nens, que els acaben posant en el mateix sac que els altres.
+1
-0
Reacció en cadena
Jordi del Masnou, 28/09/2010 a les 09:08
Suposo que els jerarques d'Ensenyament no s'esperaven que la supressió unilateral de la J.I. dels mestres derivaria en un problema pel sector del lleure... o potser sí.
Si el que volien era enfrontar pares, monitors i mestres, o han conseguit en part, ja que hi ha força gent que no té la capacitat d'anàlisi suficient per a veure que aquesta mesura del Sr. E. Maragall ens perjudica a TOTS.
Per cert, entre les CCAA que tenen J.I. tot l'any jo conec Andalusia i Canàries, però segur que n'hi ha més.
I els que creguin que els mestres són uns privilegiats, que donin classe una tarda de setembre, a 30 graus i amb 26 nens de P4, un o dos deficients... llavors us mirareu la pantalla de l'ordinador amb més 'carinyo'.
+1
-1
Guardo un molt bon record de les meves colònies escolars
Anònim, 28/09/2010 a les 01:00
Trobo que els mestres d'ara són una merda lligada amb un fil.
+0
-1
Intensiu
Anònim, 27/09/2010 a les 22:15
Ui, ara lelgeixo això que hi has posat. Quines comunitats són aquest munt que tenen jornada intensiva a primària durant tot l'any? La llista, si us plau.
+0
-1
Jornada intensiva
Anònim, 27/09/2010 a les 22:13
@Rosa López: quan jo anava al col·legi, els finestrals tenien persianes i a l'estiu deixàvem les persianes abaixades sense tancar del tot (ja saps, deixant la reixeta separada) i les finestres obertes. Ens passava una fresqueta molt bona i estic segur que mai no vam arribar a passar dels 25 graus. Però de totes maneres, fa tanta o més calor els mesos de setembre i octubre, algun any fins i tot el novembre, com la primera quinzena de juny.

Igualment, em sembla curiós que això es faci a primària però no a secundària o a la Universitat.

Però bé, segur que tens una excusa o altra.
+1
-0
mestre
Anònim, 27/09/2010 a les 21:14
Dels 32 anys que porto ensenyant com a mestre de primària, he anat de colònies 29 anys i els altres no ho he fet perquè ja hi anaven suficients companys/es. Mai m'he sentit recolzat pel departament d'educació. I ara resulta que, quan a contracor,prenem aquesta mida de pressió a la desesperada, el "Sr." Maragall és qui lidera la defensa d'aquesta pràctica. Si tant importants eren i la educació ha d'acostar-se a la gratuitat: on eren les subvencions a les famílies? on era el reconeixement al professorat ? hipocresia rera hipocresia. Als senyors de les cases de colònies els hi demano que recolzin sense embuts al professorat que els ha fet viure i dirigeixin bé el tret cap el causant real d'aquesta crisi. Ells ens coneixen perquè és amb nosaltres que han tractat any rera any, o hi ha interessos polítics en el seu capteniment?
+1
-0
Els mestres han d'ensenyar no fer de pares
Anònim, 27/09/2010 a les 19:16
La feina dels mestres és ensenyar o portar els nens de colònies? No ho entenc,jo vaig anar a l'escola i ningú em va portar mai de colònies, sortia i viatjava amb els meus pares que em vigilaven i assumien la responsabilitat d'educar-me.No entenc que els mestres hagin de fer colònies, crec que estem en una societat que ha perdut el nord.
+1
-0
SI TENÉIS DERECHO
Félix López Alarte, 27/09/2010 a les 17:16
Si tenéis derecho a negaros, porque no es obligatorio por contrato, estoy con vosotros y si quieren colonias que las paguen contratando gente.
Esto no quiere decir que en otras situaciones os de la razón. Bastante aguantáis muchos de vosotros, por la falta de educación de padres a hijos.
Un saludo a todos.
+1
-0
Qui ens fa costat?
Anònim, 27/09/2010 a les 15:08
Ja sabem que ningú ens farà costat.Què s'ha pensat el conseller, que reconduirem? Que hi vagi ell de colònies! amb el seu sou i la seva feina. Ja n'estem farts de que se'ns tracti com els darrers de la fila en l'ordre de prioritats quan es decideix sobre la nostra feina. Si no ens plantem, tard o d'hora ens faran treballar el juliol sencer i aquesta feina cada cop es més desagraida. Ja fa anys que ningú ens fa costat. Només ens volen com a esclaus, com a minyones vetlladores dels seus fills.
+1
-0
Jornada intensiva
Rosa López, 27/09/2010 a les 14:36
Per a Anònim: es demana de mantenir la jornada intensiva perquè la majoria d'escoles estan orientades al sud i tenen grans finestrals i poc o nul aïllament tèrmic. Aquest setembre a classe hem arribat als 35 graus i al juny passem dels 38. No se si tens fills, i, si els tens, si t'agrada que es passin 6 o 7 hores diàries suant i nerviosos. Tenir les criatures a les aules en aquestes condicions no serveix de res. Ah, i pensa que a la resta de l'estat hi ha un munt de comunitats autònomes que la jornada intensiva la fan TOT L'ANY i els pares i mares ve que viuen i treballen.
+1
-0
OBLIGACIÓN
Félix López Alarte, 27/09/2010 a les 12:37
Si su convenio no estipula ir de colonias, entiendo su postura y la defiendo. Si no es así que les obliguen.
Si se quiere colonias que se paguen.
Lo que no puede ser es que en cualquier ramo y digo en cualquier, te rebajen derechos adquiridos y encima te sigas bajando los pantalones.
+0
-1
Mestres
Anònim, 27/09/2010 a les 12:05
Després diuen que els mestres són uns treballadors abnegats que fan 20 hores cada dia, 6 dies a la setmana, i que a l'estiu només fan 10 dies de vacances. I per les jornades intensives (que jo mai no n'he gaudit) són capaços de fotre tots els nens sense colònies. Bé, bé, aneu fent amics que la pròxima vaga que feu us faré costat, també.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: