Diari de la Crisi | Actualitzat el 01/09/2010 a les 14:21h

Les vendes de cotxes cauen al nivell més baix des del 1989

Registren una retallada a l'agost d'un 19%

Cotxes esperant a ser comprats en un concessionari. Foto: Arxiu ND

Les vendes de cotxes registrades a l'agost a Catalunya va sumar 6.477 unitats, cosa que suposa una caiguda del 19,1% en relació amb les que es van registrar a l'agost del 2009, segons l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (ANFAC).

En el conjunt de l'Estat, les vendes van sumar 44.578 unitats, cosa que significa una caiguda del 23,8% en relació amb el mateix mes de l'any passat. La patronal de l'automòbil ha dit que aquestes xifres confirmen 'lamentablement' les previsions negatives que es feien quan es reclamava al govern espanyol la continuïtat del pla d'ajuts a la compra d'automòbils. Una xifra de vendes de 44.578 unitats a l'Estat no es donava des de l'any 1989, fa 21 anys.

Les vendes acumulades els vuit primers mesos de l'any a Catalunya van arribar a 104.826 unitats, cosa que suposa una millora del 23,7% en relació amb les vendes que es van registrar durant el mateix període del 2009.

En el conjunt de l'estat espanyol, les matriculacions acumulades fins agost van arribar fins 730.906 vehicles, amb un increment acumulat del 21,9% en relació amb l'any passat.

Els sector ha manifestat la seva 'gran preocupació' per l'evolució negativa que està registrant el mercat. La caiguda que preveu la patronal per el segon semestre d'aquest any pot arribar en el conjunt de l'Estat a un 30%, cosa que suposaria vendre 165.000 cotxes menys que els que es van matricular el 2009.

Aquesta caiguda del segon semestre, s'explicaria, segons Anfac, per les mesures d'ajust per reduir el dèficit públic, que inclouen la fi del pla d'ajuts i estímuls per a la compra de vehicles, les elevades xifres de desocupats i la negativa evolució del consum privat.

En les vendes d'aquest agost, el mercat particular, on no s'inclouen les compres d'empreses de lloguer, i que és el principal component de la demanda, les vendes van caure a l'agost el 37,3%. Les empreses no dedicades al lloguer d'automòbils registren una millora de les vendes del 17% durant el mes i del 27,1% en l'acumulat dels primers vuit mesos.

Pel que fa a les empreses de lloguer de cotxes, les compres a l'agost van millorar un 76,5% i mantenen un increment acumulat del 73,4%.

Per marques, els cotxes Seat segueixen liderant les vendes tant pel que fa al mes d'agost com amb el període acumulat dels vuit primers mesos de l'any. L'agost, la segona marca ha estat Citroën, seguida de Ford i Renault. Tot i això, el model de cotxe més venut aquest agost ha estat el 'Megane' de la casa Renault.

Navega per les etiquetes

venda de vehiclescotxesvehiclesvendes

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Recull fotogràfic
Vés a: Les nevades dels últims anys

Les nevades dels últims anys

Galeries de fotos dels temporals de neu arreu del país, des del 2003 fins a l'actualitat.

educaweb.cat


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: