Redacció | Actualitzat el 16/07/2010 a les 19:20h

Un mínim de mínims

Montilla aconsegueix que els quatre partits catalanistes votin el preàmbul de l'Estatut com a resposta a la sentència del Constitucional | ERC presenta una moció independentista però també s'afegeix al pacte de mínims

Montilla ha proposat el preàmbul per respondre al Constitucional. Foto: ACN

Roda el món i torna al Born. El president de la Generalitat, José Montilla, ha aconseguit un pacte de mínims per respondre a la sentència del Constitucional. Els quatre partits catalanistes -CiU, PSC, ERC i ICV- han votat el preàmbul de l'Estatut com a resolució del ple extraordinari.

Una proposta que el president ha presentat com a pròpia -no pas com a Govern ni dels partits que hi donen suport- i que CiU ha acceptat sense entusiasme. Cal recordar que Mas havia donat aquest matí un xec en blanc a Montilla per tal d'aprovar el text que portés a votació.

Mentre PSC i ICV s'han sumat sense reserves a reafirmar un preàmbul que considera que Catalunya és una nació però que això no té valor jurídic ERC és el partit que s'ha mostrat més reticent. Tot i sumar-se a l'acord de mínims ha presentat una proposta pròpia en què s'instava a iniciar el camí cap a la independència. Els republicans s'han quedat sols en aquesta petició que ha comptat però amb l'abstenció de CiU. Finalment, PP i Ciutadans s'han oposat al text i han reclamat al president que acati la sentència i modifiqui les lleis que deriven dels articles mutilats pel Constitucional.

Navega per les etiquetes

Parlament de CatalunyaEstatut

COMENTARIS

+0
-0
deixar de votar el 1.500.000
perdutt, 17/07/2010 a les 15:04
sort q vindran eleccions aviat, i podem enviar a tots aquests petits dictadors a casa, seria bo q els 1.500.000 de persones q vam assistir al la manifestació ho féssim tb en les urnes, si deixes de votar aquest 1.500.000 alguna cosa passaria, tenim q mobilitzar-nos per les properes eleccions i deixar a ells amb les seves urnes i les seves toteries ben sols, tenim q fer-ho per el be del país

Llistes obertes ja
+0
-0
Fora Montilla, Independència
Anònim, 16/07/2010 a les 21:21
+0
-0
gràcies
Anònim, 16/07/2010 a les 20:32
+0
-0
Polítics dolents (tots)
joanalfred, 16/07/2010 a les 19:16
Pense que la majoria de polítics a Catalunya tenen fins i tot por d'una més que hipotètica voluntat del poble a ser lliure, a ser independent. El TC ha dit i ha fet amb aquesta sentència el que pensa i vol la societat espanyola, ja és be de donar la callada per resposta devant de tanta fanfarroneria, és be d'esperar que el seny entre dintre de caps pel que es veu tan durs, ells, els espanyols no ens volen, nosaltres tampoc. Per a mi personalment sol el poble català en el seu conjunt serà el detonant en si de la pròpia independència del país, dels polítics no em refie ni un pel.
+0
-0
Deplorable
ramonsp, 16/07/2010 a les 18:33
Un retalla i enganxa del text del preàmbul. És realment deplorable. Potser sí que se n'haurien d'anar tots a casa...
+0
-0
Espanya ocupa el lloc 60 pel que fa a la independència judicial
Vicenç Ramoneda i Ullar, 16/07/2010 a les 18:09
Segons un informe facilitat per la Plataforma de la Llengua, Espanya ocupa el lloc 60 pel que fa a la independència judicial, per sota de països com Nigèria, l’Aràbia Saudita, Tailàndia o Bostwana, la qual cosa posa en dubte la qualitat democràtica de l’estat Espanyol, i l’actuació del Tribunal Constitucional en l’emissió de la sentència.

Aneu votant als partits que no volen la llibertat de Catalunya, aneu!
+0
-0
La màxima llibertat s'aconsegueix sent Estat!
Vicenç Ramoneda i Ullar, 16/07/2010 a les 17:03
No serem mai lliures ni independents mentre de CiU i d'Espanya depenguem!
La màxima llibertat s'aconsegueix sent Estat!

L'única resposta a la sentència és la Independència.

Go for it, Catalonia!
Visca la Democràcia!
Visca la Constitució Catalana!
Visca la Llibertat!
Visca Catalunya Estat!
Les grans coses dels pobles les solen fer les minories. (Ernest Renau)

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: