Quico Sallés | Actualitzat el 30/06/2010 a les 11:48h

Clatellada a la factura del gas

S'apujarà entre el 7,09 i el 8,1% l'1 de juliol. S'ha d'afegir, a més, l'increment de l'IVA.

 

La tarifa d'últim recurs del gas natural s'apujarà a partir de dijous vinent, 1 de juliol, un 7,09% per als clients que tenen contractada la tarifa T1 (llars sense calefacció) i un 8,1% per als que tenen la tarifa T2 (amb calefacció). Aquest increment no inclou la pujada de l'IVA que, també a partir de dijous, passarà del 16 al 18% i s'haurà de repercutir al preu final del gas. El Govern ha decidit no apujar el preu de la llum, que també s'havia de revisar ara. En la factura, però, sí que es notarà la pujada de l'IVA.
Després de la pujada, el terme variable de la T1 (consum inferior o igual a 5.000 kWh/any) se situarà en 4,759404 cèntims d'euro per kilowat hora (kWh), segons les dades publicades en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). En el cas de la T2 (consums d'entre 5.000 i 50.000 kWh/any), el terme variable serà de 4,195204 cèntims d'euro per kWh. En ambdós casos, es manté estable el terme fix, que és de 3,90 euros per a la T1 i de 7,84 euros per a la T2.
Aquesta pujada se suma a l'aplicada a l'abril, quan el terme variable es va incrementar el 3,6% per als usuaris domèstics sense calefacció i el 4,1% per als clients amb calefacció a gas. Al gener, els preus de la tarifa d'últim recurs del gas, l'única que fixa el Govern, es van mantenir estables.

Navega per les etiquetes

gas natural

COMENTARIS

+0
-0
Lladres, lladres, lladres
Vicent Bosch i Paús, 01/07/2010 a les 18:52
Lladres, lladres, lladres. D'allò que prediquen no ho practiquen ni de bon tros. Vés per on, el seu regne no és del nostre món.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: