P.F.B. | Actualitzat el 30/04/2011 a les 13:12h

El Bages, camí a la independència

Cultura, política i societat de la comarca omplen la Fàbrica de Món Sant Benet en el sopar de la primera Nit del Bages per la Independència

La Fàbrica de Món Sant Benet, plena per la Nit del Bages per la Independència. Foto: Pius Cisa

Aquest divendres ha fet goig veure més de 300 persones en una sala com la de la Fàbrica a Món Sant Benet compartint acte per sobre de diferències de motivació, velocitat i procediment quan l'objectiu és conscienciar sobre la necessitat que Catalunya esdevingui un estat lliure, oimés quan el cobert de 28 euros picava la butxaca de molts sobiranistes, sobretot els més joves, que de ben segur hi haurien participat amb un preu més popular.

La Nit del Bages per la Independència, que va ser magníficament conduït i musicat per Isabel Palà i Carles Claret, i pel grup Collage, va mantenir una estètica de tranquil·la reivindicació, amb més goig cultural que de proclama i va tenir el seu punt culminant en el conte explicat per un brillant Jaume Cabré. Entremig Josep Camprubí havia donat una llarga benvinguda als assistents, Jordi Porta va explicar la Conferència per l'Estat Propi que es duia a terme l'endemà i el grup de poetes Joc i foc –a redós del navassenc Rossend Sellarès- havia recitat odes pròpies i alienes en honor al país i la seva bona gent. Entre tot plegat l'il·lustrador Valentí Gubianas va començar i acabar un mural –a ull 4x5 metres- que simbolitzava les diferents velocitats a les que l'independentisme es mou per assolir l'objectiu final. La lectura del manifest en favor de ser proactius en la difusió del missatge sobiranista i, com no, el cant dels Segadors, van completar la vetllada.

Cabré insta a no perdre el tems en lluites estèrils
Jaume Cabré va fer una dissertació de mèrit davant dels assistents, més quan cada cop és més difícil aportar originalitat al discurs independentista, amb un conte que instava a no perdre el temps en allò que no toca. Per retratar-ho va usar la història d'una senyora que sortia indignada d'una llibreria danesa que no tenia cap obra catalana traduïda a aquesta llengua. "Tampoc la tenen els eslovens, els grecs, els hongaresos, els lituans,..." i compten amb un estat propi. A partir d'aquesta imatge va anar desgranant, amb pinzellades d'humor que incloïen missatges al Rosell del Barça, entre altres, la necessitat de no perdre el temps indignant-nos en allò que no sigui productiu des de la practicitat. La història de Cabré bé es podria interpretar també com un encàrrec a aquells que han fragmentat l'independentisme a nivell de formacions polítiques, però com qualsevol conte ben explicat, cadascú en va poder treure les seves pròpies al·lusions.

Navega per les etiquetes

nit bages independènciabages decideix

COMENTARIS

+3
-6
falta generositat
Anònim, 30/04/2011 a les 15:26
junts com un exercit disciplinat o fen guerra de gerrilas, estil sioux, apaches........
Som conscients que la nacio india va ser vençuda i recluida al desert en les anomenades reserves indies, oi ????
ERC, SI, Reagrupamen, CUP a que espereu a unificarvos ???
+4
-2
Perdo una mica el temps.
Pius Cisa, 30/04/2011 a les 21:49
Realment va ser una vetllada per encomanar esperança, jo hi vaig ser. Només un incís en el comentari de l’article (notícia) referent a la participació i al preu de l’acte. Des de fa un any i escaig s’han organitzat a Manresa un ventall d’actes gratuïts, conferencies, debats, etc.. i també algun dinar a preus reduïts (10€) i el sector al que apunta el periodista també brillava per la seva absència. Entre tots ens ho hem de fer mirar, a veure com aconseguim implicar aquets sectors de la societat i d’altres. No perdem el temps en lluites estèrils tal com apunta en Jaume Cabré.
+3
-0
Jovent independentista... n'hi ha, i més del que ens pensem!
Oriol, 30/04/2011 a les 22:51
Només ens falta activar-lo... el problema és com. Jo vaig anar al sopar i certament hi havia molts pocs joves. El preu, clar, era un element a tenir en compte.
+5
-3
aneu votan a CiU
Anònim, 01/05/2011 a les 01:12
Quans d'aquests que es van reunir ahir, en les proximes eleccions votaran formacions autonomistes com CiU ?
El Sr. Duran serà el Moises que ens alliberarà ?
Si aquest es el camí, res a fer.

+1
-1
Això dels anòims fot gràcia.
Pius Cisa, 01/05/2011 a les 15:00
Llanço una pedra i amago la ma. Que fàcil es fer demagògia i a més sense estar informat del tipus de persones que van assistir a l'acte de Sant Benet.

Ja se que vaig dir que no perdria el temps, però no me’n puc estar d’això d’amagar-se en l'anonimat i anar contaminant el tema.

Pius Cisa
+2
-0
Una gran nit.
Josep Lluís Gozalbo, 01/05/2011 a les 20:00
Una gran nit per al Bages. Amb actes com aquest el Bages s'ha posat entre les comarques capdavanteres del moviment per la independència del nostre país.Va ésser emocionant veure tanta gent que havíem treballat per les consultes i estic segur que l'esforç unitari que s'ha esmerçat tindrà els seus fruits cara als decisius temps que ja s'acosten.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dilluns
15°C  23°C
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: