Enquestes
Què votaràs a les eleccions al Parlament del 28-N?
OpcióVots%
CIU20628.65%
ESQUERRA13618.92%
SI11315.72%
RI.CAT10013.91%
PXC517.09%
No votaré/Blanc/NS314.31%
PSC202.78%
ICV-EUIA202.78%
Un altre192.64%
C's121.67%
PP111.53%

Vots totals: 719

Comentaris: 20

COMENTARIS

+3
-0
Independent sense tú
Anònim, 24/11/2010 a les 08:23
En Laporta és un oportunista, m'ha decebut amb la seva campanya amb l'actriu porno M.Lapiedra... Votaré Reagrupament, em sembla més seriós i consistent.
+2
-4
A EXPERIENCIA DEL GOBIERNO CiU
Votare ICV-EUiA, 21/11/2010 a les 21:56
LA EXPERIENCIA DEL GOBIERNO CiU

CiU cuando gobernó lo hizo en términos muy parecidos a lo que fue la democracia cristiana italiana, la cual se estableció a base de unas redes clientelares a lo largo del territorio italiano, con unos comportamientos caciquiles que reflejaban una corrupción generalizada. CiU no es la democracia cristiana italiana, pero tiene algunos elementos comunes con ella. Ni que decir tiene que grandes sectores de tal partido son ajenos a prácticas corruptas, y la mayoría de su electorado conservador estaba, y continúa estando, motivado por razones ideológicas afines al ideario nacionalista conservador catalán, meritorio de ser debatido y estar presente en la sociedad catalana. Pero el equipo dirigente de CiU, sin embargo, sí que ha estado imbuido en una cultura clientelar que incluyó, frecuentemente, casos de corrupción. CiU, ha utilizado la bandera catalana –la patria catalana, la definían- para fines financieros partidistas y personales. La acusación de Pasqual Maragall, Presidente del Primer Tripartito, a la dirección de CiU, entonces liderada por Artur Mas, de que la Generalitat convergente había exigido el pago de un 4% a sus proveedores privados para fines del partido, estaba basada en un hecho real. El único error es que la tajada, en realidad, fue en muchas ocasiones incluso mayor. El caso Palau de la Música (instrumentalizado por CiU) muestra el grado de corrupción al que se llegó en la financiación de aquel partido y sus fundaciones. Y el caso ADIGSA, en el que está involucrado el nº 2 de Artur Mas, el consejero Felip Puig, es otro caso de los muchos que se conocen en Catalunya. El que fue Consejero de Economía del gobierno CiU, Macià Alavedra, y el vicesecretario general de Presidencia de la Generalitat, Lluis Prenafeta, ambos estrechos colaboradores de Jordi Pujol en los gobiernos CiU fueron detenidos en otra operación anti-corrupción (para beneficio personal) que se desarrolla en Barcelona, dirigida hasta hace poco por el Juez Baltasar Garzón, predeciblemente un juez muy impopular en círculos de CiU. Y el padre del candidato Artur Mas, Artur Mas Barnet, es uno de los defraudadores fiscales descubiertos en la operación Jade Limusina del Fiscal Anticorrupción que investiga una fuga de capitales (2 millones de euros en el caso de este señor) a través del Banco LGT de Liechtenstein.

Por otra parte, Unión Democrática es la rama política de la Iglesia catalana, una iglesia profundamente conservadora, aunque no reaccionaria como lo es la Iglesia española. Durán i Lleida, hostilmente anti-tripartito ha acusado al gobierno catalán de ignorar las familias, ocultando que tal gobierno ha dedicado cuatro veces más recursos (transferencias públicas y servicios públicos) a las familias en Catalunya que el gobierno CiU en un periodo de tiempo comparable (últimos ocho años de su mandato). La falta de rigor en las declaraciones de la dirección de CiU sólo queda sobrepasada por las de Alicia Sánchez Camacho, candidata del PP de Catalunya cuyo catastrofismo es su carácter definitorio (la última intervención electoral del tal candidata ha sido hacer un videojuego en el que se eliminan (¿asesinan?) a los inmigrantes ilegales y a los independentistas).

Las críticas de Durán i Lleida al Tripartito reflejan una falta de comodidad por parte de la Iglesia catalana hacia la redefinición de la unidad llamada familia por parte del tripartito, expandiendo para incluir otras familias además de la familia tradicional. Unión Democrática parece considerar familia sólo la versión que incluye al hombre en el trabajo, la mujer en casa, cuidando de los niños y de los ancianos. La inauguración de la Basílica de la Sagrada Familia por el Papa reflejó la visión de la familia que tiene la Iglesia catalana. La única vez que aparecieron mujeres en las solemnidades religiosas fue cuando cuatro monjas aparecieron para lavar el suelo y limpiar la mesa donde aparecería más tarde el hombre pontífice. Esta Iglesia está ahora indignada y junto con los fundamentalistas nacionalistas (estimulados por el comportamiento del Tribunal Constitucional y las siempre presentes voces jacobinas en el panorama español) están muy movilizados, causa del pronóstico favorable a CiU en las encuestas.

El electorado de izquierdas, sin embargo, está muy desmovilizado, resultado primordialmente de las políticas de austeridad desarrolladas por el gobierno Zapatero, enormemente impopulares, y que afectan en su desánimo, primordialmente al PSC, pero también a ERC e ICV-EUiA, pues al gobernar conjuntamente en coalición, les afecta también, por mucho que sus políticas económicas, fiscales y sociales sean diferentes. El equipo económico del gobierno PSOE está dañando al tripartito, y de no cambiar, afectará muy negativamente a la totalidad del socialismo español.

Subrayar esto, que es evidente, no implica que el tripartito no cometiera errores, y uno de los mayores fue el no cambiar los medios públicos TV3 y Catalunya Ràdio, permitiendo la promoción de la conocido costra nacionalista y neoliberal continuadora del pujolismo anterior. Y ello fue primordialmente debido a la influencia de ERC (y su alianza con CiU en el consejo rector de tales medios) y que significó un gran error, pues en su ansia (legítima) de promocionar el independentismo, mantuvo a aquellos equipos heredados de la época anterior, que reprodujeron la versión conservadora neoliberal que ha beneficiado a CiU. Este ha sido uno de sus mayores errores, pues la dimensión social –el mayor éxito del tripartito- apenas ha sido visible mediáticamente. Pero el mayor problema negativo desmovilizador ha sido la crisis y la respuesta errónea a la crisis llevada a cabo por el gobierno Zapatero. El PSC debería haberse distanciado de tales políticas.

Por otra parte, PP y CiU fueron los mayores responsables de las políticas que incubaron la crisis en Catalunya y en España (tales como la reducción de impuestos), continuadas algunas de ellas por el gobierno PSOE. La sustitución del tripartito por uno hegemonizado por CiU y más tarde por PP-CiU en España, representará el ataque frontal más acentuado que habrá visto el estado del bienestar catalán y español. Su propio pasado (la experiencia del gobierno CiU y PP) y las propuestas que han hecho (bajar impuestos y reducir el gasto público, así como desregular todavía más el mercado del trabajo) son las medidas que llevarán a una situación que dañará todavía más a las clases populares de Catalunya y de España.
+4
-4
Ara, Esquerra!
Isaac, 19/11/2010 a les 14:10
Jo sóc valent, jo voto Esquerra!!
+1
-6
NO PENSO ANAR A VOTAR
ANNA, 18/11/2010 a les 22:36
Tots són igual, només miran per la seva butxaca, no fàn res per erradicar la gran quantitat de robatoris que patéix la nostra societat, sobretot la gent gran; per qué no tanquen les fronteres a tot lo que vé d'aquests païssos a on els treballadors cobren una miseria? les nostres empreses han de tancar per aquesta competéncia desleial, al contrari, han anat amb empresaris catalans a posar fàbriques a l'estranger....
no vull perdre el temps per tota aquesta gent
+1
-6
Jo votaria la CUP
Lluís, 09/11/2010 a les 23:08
Jo votaria la CUP, però com que no es presenta, no crec pas que vagi a votar...
+12
-6
Jo també votaré a Pirates de Catalunya
Josep, 02/11/2010 a les 21:50
Doncs jo també votaré als Pirates de Catalunya (Pirata.cat) com han dit en un comentari anterior.

Des de Pirata.cat promocionen la Democracia Directa, es a dir, que tothom pugui votar les propostes del Parlament, enlloc de que només votem cada 4 anys uns representants de partits que fan el que volen.

Tenen altres propostes bastant interessants que es poden veure en el seu programa electoral:
http://pirata.cat/bloc/?page_id=425
+5
-9
Abstenció
Anònim, 02/11/2010 a les 19:55
pel cas que ens foten no val la pena perdre el temps anant a votar.
+2
-13
Dijo la sartén al cazo...
Luisma, 01/11/2010 a les 20:03
La ideología de PP y de Ciutadans da pena, estoy de acuerdo. La independentista, más o menos lo mismo.
+5
-2
capitalismo !NO!
Dídac, 31/10/2010 a les 01:16
Todos los partidos del arco del parlamento tanto autonómico como nacionales son puros gestores del capitalismo, desde el momento que estos partidos que se autodenomina de izquierda no ponen el cuestión el sistema, la cosa no tendrá solución ,solo pequeños parches que es pan para hoy y hambre para mañana , porque el sistema capitalista no da soluciones es injusto e insolidario, se basa en el beneficio a cambio d los que sea no importa como ni de que manera
sino véase la corrupción en los partidos especialmente la derecha .Ahora ha tenido el partido en el poder una ocasiona para darle un cambio al sistema y hacerlo mas justo y solidario, es por eso que hoy día en particular los trabajadores han perdido la confianza en la izquierda parlamentaria, si no hay un cambio de hacer política la cosa no funcionará y cada vez habrá mas pasotismo político
+14
-16
A prendre pel ...
Anònim, 30/10/2010 a les 18:22
Jo votaré al Partit Gay, lèsbic, transexuals i demés.
Posats a que ens donin pel cul, millor que ho facin els profesionals.

+5
-0
...
SI, 30/10/2010 a les 14:40
Sr Petrus, CIU no fa política espanyolista vestida de catalanista.
Cada vegada més ens estan carregant els pebrots des d'Espanya oi? Doncs CIU no n'és l'excePció i això...això esclafirà algun dia i esbarlarem aquesta Espanya que no ens deixa ser el que sempre hem sigut: una NACIÓ.

Veurem què passa amb aquests 4 propers anys. Seguiran igual els castellanots? Continuaran retallant per aquí i per allà? Doncs llavors, el 2014, en el tricentanari de la invasió que ens vàren fer, tornarem a ser el que fórem.
+3
-5
El pitjor que es pot votar
petrus, 30/10/2010 a les 00:47
Sr. SI, d'acord amb votar independentista, però no hi fiquis al mateix sac CiU.
CiU és la garantía que seguirem sota les botes d'Espanya, que Espanya ens seguirà robant, que constantment haurem de demanar engrunes, que ens faran lleis contra el català...
Ells son la garantia que captaran molts vots independentistes per fer la política espanyolista disfressada de catalanista.
+4
-0
Pensem,
Albert, 29/10/2010 a les 23:54
Si sumem CiU, ERC, Solidaritat catalana i Reagrupament (sense PxC), fem un 79,06%.
Anàlisi:
1 - Som idiotes. Ens trobarem després, potser? (quina por la llei d'Hont!)
2 - aquesta enquesta només la responem els que estem per la feina i no és significativa. (Hem de barallar-nos entre nosaltres, per les engrunes? potser?)
3 - El Bages és el Bages, i el Mitjà que ens acull, és qui és. Proposta per anar a fer campanya als desencantats, als desafectats, als simpatitzants dels partits espanyolistes.
4 - Si la CUP entrés, de conya. Però no. Ens enfrontem a la realitat dels vots dispersos. Cal cridar a la participació, tots, des del discurs engrescador. Les municipals ja vindran, ara toca representació independentista al Parlament per assolir l'estat propi. Per tenir prou força i legitimitat moral, social i ciutadana.
+21
-6
SI
CAT, 28/10/2010 a les 12:05
Sí al VOT NACIONALISTA-SOBIRANISTA-INDEPENDENTISTA (CIU, REAGRUPAMENT, ERC, SOLIDARITAT CATALANA)
NO al VOT XENÒFOB-ESPANYOLISTA-ANTICATALÀ (PP, PSC, PXC, C'S)
+12
-17
En Laporta m'ha convençut
Joan Fustier, 28/10/2010 a les 11:13
Jo ho tinc molt clar, votaré SI a la independència! Solidaritat Catalana!
+9
-14
Els catalans som uns massoquistes
Montse, 28/10/2010 a les 10:19
Doncs jo no entenc com encara hi ha qui vota ERC, després de demostrar que no han fet res per Catalunya, ens han venut al PSC i han permès que ens arruinessim. Que voleu? arribar a més ruina fins que ja no hi hagi marxa enrera?
+14
-13
Pirata.cat
Pirata.cat, 28/10/2010 a les 10:07
Amb els vots dels "Altres", compteu amb els vots de Pirata.cat, que ha completat les llistes en les 4 demarcacions i estan treballant fort per ser una de les sorpreses de les eleccions.
+6
-8
llista incomplerta
Anònim, 27/10/2010 a les 23:11
em sap greu que no hi siguin tots representats amb nom, i no posar d'altres, crec que tots s'ho mereixen per igual.

tots son iguals, que prometen , que faran a la realitat ? estem igual que fa 4 anys amb més nyaps als carrers, plans ZP, perquè ? per aixecar murs a la Seu, per fer ? i a vegades falta de propostes a bon terme, i la transparencia i el 3%, falta de llocs de treball, falta d'habitatges a preu raonable, falta de legislació de seguretat, i cada un que miri se ser més honest.

si sr. estem decebuts amb aquests últims anys, ni oposició ni govern.
+28
-2
Anti PP i Ciutadans
Anònim, 27/10/2010 a les 19:19
Com es pot votar el PP i Ciutadans? Si la seva ideologia fa pena. Qualsevol pensament que vingui de l'odi és motiu de rebuig.
+12
-1
Sigles
Redacció, 27/10/2010 a les 18:28
Només un aclariment:
S'han mantingut les abreviatures que els mateixos partits han presentat a les llistes.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Manresa està preparada per ser la capital comercial de la Catalunya Central?

» Votar

» Veure resultats

Quin ha de ser el paper dels mitjans de comunicació respecte la informació de PxC?

» Votar

» Veure resultats

Esteu d'acord amb l'alcalde en que 'els socialistes han pogut transformar la ciutat'?

» Votar

» Veure resultats

Ha de ser el Moianès comarca?

» Votar

» Veure resultats

El carril bici perjudica al comerç?

» Votar

» Veure resultats

Esteu d'acord en que els immigrants votin a les eleccions municipals?

» Enquesta tancada

» Veure resultats

L'Assignia Manresa ha de buscar substitut temporal per Alfons Alzamora?

» Enquesta tancada

» Veure resultats

Votaràs a les municipals el mateix que vas votar a les eleccions al Parlament?

» Enquesta tancada

» Veure resultats

Qui votaríeu si avui hi hagués eleccions municipals a Manresa?

» Enquesta tancada

» Veure resultats

Assistiràs a la manifestació del 10-J?

» Enquesta tancada

» Veure resultats

Pàgina 1 de 3
 Següent >
Predicció Bages
dilluns
15°C  23°C
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: