Redacció Lluçanès.com | Actualitzat el 25/10/2011 a les 15:52h

Sant Feliu Sasserra recorda els temps obscurs de les seves bruixes

El proper pont, dies 31 d’octubre i 1 de novembre, festa grossa al municipi.

Els temps obscurs de la bruixeria reviuen a Sant Feliu Sasserra. Foto: Adrià Costa

Als voltants del segle XVI – XVII, a Sant Feliu Sasserra s’esdevingueren una sèrie de fets escabrosos relacionats amb la bruixeria. Moltes dones foren acusades injustament i moriren a la forca.

Ha passat molt temps des d’aleshores però el municipi no ho vol oblidar. Avui, més que mai, hi ha ganes de parlar-ne, de denunciar la injustícia, de donar-ho a conèixer. És per això que des de fa 12 anys, Sant Feliu Sasserra organitza una fira dedicada a les bruixes. Una manera per continuar amb el patrimoni cultural del municipi i pobles veïns.

La festa té una durada de dos dies. Enguany, el certamen s’escau en un pont, el que fa preveure una bona afluència de visitants, tal com ja va passar l'any passat.

El programa s’iniciarà el dilluns, dia 31 d’octubre, amb l’onzena edició de la Fes-ta Bruixa. El muntatge, de petit format, començarà a les 11 de la nit a la plaça de l’església. Anirà a càrrec de l’associació juvenil Q-fois, que presentarà l’espectacle “Homeòstasi”. Tot seguit, ball a l’Ateneu amb l’Orquestra Mitjanit.

El dimarts 1 de novembre, els carrers del poble s’ompliran de a gom a gom, amb la XII Fira de les Bruixes. Les parades d’artesans, les tarotistes, la decoració de les façanes de les cases, la taverna esotèrica i els múltiples personatges caracteritzats que es passegen per Sant Feliu, traslladaran els visitants als temps passats.  Durant tot el dia, els visitants també podran gaudir pels carrers del nucli antic d'un munt d'accions teatrals relacionades amb la bruixeria que es feia als segles XVII i XVIII a Sant Feliu Sasserra.

No us perdeu alguns dels plats forts teatrals: els Samaniats, amb música de Marcel Caselles, l’escenificació del judici i el suplici, i la resolució de la sentència.
 

Fira de les Bruixes, programa d’actes, 1 de novembre

Fira de les Bruixes, accions teatrals, 1 de novembre

Fes-ta bruixa, 30 d’octubre

Més informació, al web de la Fira de les Bruixes








Galeries de fotos:

Fira de les Bruixes 2010

Fira de les Bruixes 2009 (tarda)

Fira de les Bruixes 2009 (matí)

Fes-ta Bruixa 2009

Fira de les Bruixes 2008

Fira de les Bruixes 2005

Navega per les etiquetes

bruixeriaFira de Bruixes

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Edicions locals
Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: