Trenta establiments se sumen a promoure les joguines en català

El Centre per a la Normalització Lingüística ha aconseguit gairebé quatre-cents negocis adherits | Actualment els articles en la llengua pròpia tan sols representen un 10% de l'oferta

per Redacció, Tarragona, 15 de desembre de 2014 a les 13:53 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 de desembre de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

L'Ajuntament de Tarragona dóna suport a aquesta iniciativa. Foto: cedida


Aquest dilluns s'ha presentat la campanya «I tu, jugues en català». Aquesta campanya té com objectiu difondre l'oferta de jocs i joguines en català que actualment hi ha al mercat i està adreçada als establiments de venda de jocs i joguines, als fabricants i als ciutadans. És una iniciativa del Consorci per a la Normalització Lingüística.


Actualment es comercialitzen prop de 1.500 joguines en català, un nombre que representa aproximadament un 10% del total de les joguines que hi ha al mercat.
La campanya també va dirigida d'una manera més indirecta als fabricants i distribuïdors de jocs i joguines, als equipaments municipals com centres cívics, ludoteques, biblioteques, etc.

La directora del CNL, Rosa Ibarz, ha destacat que «es vol donar a conèixer i difondre l'oferta dels jocs i joguines en català que hi ha actualment al mercat. Per això disposem d’alguns recursos i eines que ajuden a facilitar-ne la difusió com, per exemple, espais web: www.cpnl.cat/jocs i www.jocsijoguines.cat».

A la campanya s'hi han adherit 30 establiments, 6 més que l'any passat. D'aquests 30, 7 són de la ciutat de Tarragona: Abacus, Gasco, Imaginarium (2 establiments), Llibreria de La Rambla, Llibreria La Capona i To2BeBe & Kids. La resta són d’altres poblacions, com Calafell, Constantí, El Vendrell, L'Arboç, L'Espluga de Francolí, Montblanc, Salou, Santa Coloma de Queralt, Valls i Vila-seca. Tindran a l'aparador o en un lloc visible de la botiga una capsa vermella amb el lema de la campanya, a més de material de difusió.


Enguany, es fa la segona edició d’aquesta campanya, que afecta tot l’àmbit territorial del CPNL. Ara com ara, ja hi ha 377 establiments adherits a tot Catalunya, xifra que representa un increment d'un 40% respecte al 2013. Això no obstant, com que la campanya continua oberta, es podria arribar a la xifra de 400 establiments adherits.
Els resultats de la campanya de l'any passat, 2013, van ser molt positius ja que es van aconseguir 260 acords signats amb botigues i cadenes de botigues, i 2 convenis marc signats amb dues d'aquestes cadenes.

 

Participació