Dimiteix el gerent de l'IMSS

Antonio Muñoz, responsable de l'Institut Municipal de Serveis Socials, ha presentat la seva renuncia irrevocable | CiU i PP demanen la dimissió de la tinenta d'alcalde de Serveis Socials de l'Ajuntament de Tarragona

per Tarragona Diari, 7 de maig de 2013 a les 11:33 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 de maig de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Sense sostre dormint en un banc de la plaça Verdaguer de Tarragona. Foto: TarragonaDiari.

El gerent de l’Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS), Antonio Muñoz, ha presentat la seva renúncia irrevocable a la presidenta d'aquest òrgan, Victòria Pelegrín. Una dimissió que la tinenta d’alcalde de Serveis a la Persona ha acceptat pel seu caràcter d’irrevocable, tot i que lamenta profundament la seva decisió i vol fer constar que valora molt positivament la seva feina. Segons considera Antonio Muñoz, «s’han generat dubtes injustificats a la tasca duta a terme pels professionals de l’IMSS i del mateix institut». Muñoz defensa que no es pot afegir més pressió externa a la pressió diària, que s’ha multiplicat gairebé per cinc des de 2007.
 
La dimissió arriba després que alguns mitjans de comunicació recollissin possibles irregularitats en la contractació d'una empresa l'any 2011 per part de l'IMSS. La tinenta d’alcalde de Serveis a la Persona ha presentat aquest dimarts al matí als grups municipals de l’oposició l’informe referent a les contractacions realitzades per l’Institut Municipal de Serveis Socials.

Cal dir que tots els aspectes qüestionats pels grups municipals de CiU i PP corresponen a l’auditoria de 2011. Una informació que es va presentar en el Consell Rector de fa un any i que el Consell Plenari de 2012 va aprovar els comptes i la liquidació del pressupost. «Per tant tots els grups polítics n’eren coneixedors i van tenir aleshores l’accés a la documentació a què actualment fem referència», explica Pelegrín.
 
Pel que fa a l’informe presentat, i segons ha fet saber l'Ajuntament de Tarragona mitjançant nota de premsa, es desprèn el següent.

- No s’ha produït cap il·legalitat i el procés de selecció de les empreses proveïdores de serveis ha estat correcte i transparent.

- L’Institut Municipal de Serveis Socials sempre ha prioritzat l’atenció a les persones. Per aquest motiu, els esforços se centren a reforçar i mantenir els equips professionals d’atenció primària que es veuen desbordats per la demanda i per la pèrdua d’instruments de treball com va comportar la modificació del Programa de la Renda Mínima d’Inserció, és a dir, el  PIRMI. Un ajut necessari i fonamental per moltes famílies que viuen en situació precària. Dels prop de 600 expedients vigents al juliol 2011, es van convertir en 259 a l'inici del 2012, més la paralització de tots aquells expedients que estaven pendents de tramitació durant mesos. Sense aquest recurs l’increment de les ajudes d’emergència i rescabalament van patir novament un fort increment.
 
- L’increment de la gestió administrativa que comporta l’augment de la demanda alenteix tots els processos endegats i provoca retards en la resolució d’aquests. L'entrada en vigor de la Llei d'Estabiltat pressupostària i sostenibilitat tant el 2011 com el 2012 prohibeix expressament la contractació de personal.
 
- «Com a presidenta de l’Institut Municipal de Serveis Socials sempre he defensat la necessitat de no renunciar a la prestació de cap servei per considerar-los necessaris i imprescindibles, més en la situació i el context actual. En aquest sentit, hi ha hagut una aposta de l'equip de govern per mantenir i incrementar els pressupostos destinats a l’atenció a les persones i molt concretament als destinats a Serveis Socials», subratlla la tinenta d’alcalde de Serveis a la Persona.
 
- Des de l'inici del 2013 s’ha sol·licitat al Servei Municipal d’Ocupació un pla d’Ocupació per incorporar 2 auxiliars administratius de suport a l’Àrea Administrativa que ajudarien a pal·liar la gestió i la tramitació diària així com la possibilitat de compatibilitzar la jornada a un tècnic de la Àrea de Serveis a la Persona per augmentar el suport administratiu i jurídic que l’Institut necessita actualment.
 
- Pel que fa a la empresa INIPRO, la valoració de la documentació i els procediments ratifiquen que el procés d'adjudicació del concurs ha estat correcte i transparent. Es detecten disfuncions administratives en les prorrogues produïdes precisament pel constant  increment de la demanda, les dificultats de donar sortida als expedients amb el conseqüent retard de la posada en marxa dels procediments i la imperiosa  necessitat de mantenir el programa i les intervencions que es realitzen en els diferents punts de la ciutat precisament per treballar la conflictivitat i reduir les pressions socials que estan perfectament identificades en algunes zones de la ciutat.
 
- Durant tota la durada del programa hi ha hagut un desenvolupament inqüestionable de la feina i el grau de satisfacció de les entitats, associacions i persones ha estat elevat. Això confirma que els objectius marcats a l’inici del programa i el seu desenvolupament han complert amb els objectius marcats de manera satisfactòria.
 
- En el procés d’aquest expedient es conclou que s’han comès errors burocràtics, però no hi ha hagut error de gestió. Així mateix, no s’ha detectat ni la més mínima possibilitat d’enriquiment personal ni hi ha cap denúncia que hi hagi enriquiment il·lícit per part de ningú. Les persones participants en el desenvolupament del programa tenien la capacitació necessària per poder desenvolupar les tasques encomanades professionalment.
 
- Pel que fa als 2 altres contractes actualment en vigor i identificats per l'auditoria, atesa en aquests moments la necessitat de mantenir el Servei de Menjador Social i l’allotjament d’urgència per a persones transeünts, aquest 2 serveis es continuen mantenint malgrat la precarietat que generen aquestes situacions. Continuarem, en tots dos casos, buscant la complicitat de les entitats del tercer sector per poder aconseguir alternatives a la manera com es desenvolupen els serveis actualment per regularitzar i complir administrativament. Així i tot, i mentre no trobem alternatives que s’estan buscant des de fa 2 anys, es mantindrà el recurs i, si la partida pressupostaria assignada ho permet, s’incrementarà en tot cas pel que fa a l’accés del menjador social ara més necessari que mai, no solament per a transeünts sinó també per a persones que es troben actualment en una situació d’extrema necessitat.

CiU i PP demanen la dimissió de Pelegrín
 
Els grups municipals de Convergència i Unió i del Partit Popular han donat resposta immediata a la tinenta d'alcalde de Serveis Socials dient que: «No podem acceptar que l’informe estigui signat únicament per la consellera Pelegrin i pel gerent que avui ha anunciat la seva dimissió, el Sr. Muñoz, sense que cap tècnic municipal no n'hagi donat fe pública».
 
A banda, exigeixen que «el secretari i l’interventor de l’Ajuntament validin la contractació d’Inipro. Només així tindrem garanties de  legalitat i transparència». Perquè, segons CiU i PP, «no s’ha demostrat que la contractació d’Inipro fos correcta ni se’ns ha aportat cap prova dels treballs que suposadament van fer».
 
Finalment, demanen la dimissió de la consellera Victòria Pelegrín perquè consideren que «la dimissió del gerent, el Sr. Muñoz, és insuficient. En política la responsabilitat l’assumeixen els polítics i no els tècnics. Fer culpable davant la societat un subordinat és un acte de covardia per part de la senyora Pelegrín i del senyor Ballesteros». 

 

Arxivat a:
Política, dimissió, IMSS
Participació