AJUNTAMENT DE TARRAGONA

Els serveis socials de Tarragona concentren l'atenció a l'usuari en una sola centraleta

L'òrgan municipal espera guanyar en eficiència i poder calcular també les trucades perdudes, donat l'allau de demanda des de l'inici de la pandèmia

per Josep Maria Llauradó, Tarragona | 3 d'agost de 2022 a les 11:43 |
Neus Gimeno, coordinadora de l'IMSS; Inés Solé, regidora de Serveis socials; i Pat Velilla, coordinadora de l'IMSS. | Josep M. Llauradó
Un únic telèfon i un únic web. Aquest dimecres s'ha presentat públicament la que és la nova imatge de l'Institut Municipal dels Serveis Socials, que intentarà a partir d'ara "ordenar" aquest servei de cara a l'usuari i quantificar exactament quantes trucades es perden, especialment arran de l'allau de demanda que es va produir a l'inici de la pandèmia.

A diferència de la situació anterior, ara caldrà només trucar a un sol número: el 977 296 171. A través d'aquest número, una gravació dirigirà la persona que necessita ajuda al servei que més li escaigui. "La idea és buscar proximitat amb un toc d'innovació i trencant aquestes barreres que suposen els serveis socials", ha explicat la regidora de l'àrea, Inés Solé, que ha presentat també el nou web. El disseny inclou descripció de "qui som", "què fem", "on som", els centres i punts d'atenció, els serveis i els equips, així com l'acció comunitària. També a Internet la informació estava "dispersa" i ara consideren que fins i tot ajuda a "visibilitzar" la tasca dels professionals de l'IMSS.


La gravació que escoltaran els usuaris ha estat feta en col·laboració amb Ràdio Sant Pere i Sant Pau i conté informació de l'horari d'atenció, demana l'idioma en el que vol ser atès i si les línies estan ocupades aprofita per explicar diversos detalls sobre la tasca de l'IMSS.

Les trucades a aquest òrgan municipal han pujat "exponencialment una barbaritat", segons han explicat les coordinadores Pat Velilla i Neus Gimeno. Tots els serveis de les diferents zones de la ciutat "s'han sentit desbordats" per les consultes dels ciutadans, que en alguns moments "s'enfadaven i amb raó" per com de difícil era contactar amb el seu centre de referència.

 

Foto de família dels equips de l'Institut Municipal de Serveis Socials a Tarragona. Foto: Josep M. Llauradó


 

 

Participació