En el primer any de funcionament dels trens
Avlo,
Renfe ha transportat
442.000 clients de les comarques tarragonines als seus serveis d’Alta Velocitat (Ave+Avlo) que circulen al
corredor Madrid-Barcelona-Figueres Vilafant. Aquesta xifra suposa triplicar el nombre de viatgers respecte al mateix període 2020-2021.
Els trens Avlo es van posar en funcionament el 23 de juny de 2021, amb preus des de
7 euros per trajecte, 17 freqüències diàries en ambdós sentits Camp de Tarragona-Madrid. Actualment compten amb 438 places per tren (un 20% més de places respecte a les dels actuals trens de la sèrie 112), capaços d’assolir els 330 quilòmetres per hora. Es tracta, a més, de trens amb emissions zero que "contribueixen al transport sostenible i que circulen amb electricitat cent per cent procedent de fonts renovables (amb origen certificat)".
Els 442.000 viatgers amb origen o destinació Camp de Tarragona que han utilitzat aquests serveis durant els darrers dotze mesos han evitat l’emissió de 24.000 tones CO2 si haguessin viatjat en cotxe (la circulació de 294 mil cotxes) o de 53.400 tones de CO2 si ho haguessin fet en avió. Avlo Madrid-València des del 21 de febrer Després de la posada en circulació fa un any al corredor MadridBarcelona-Figueres Vilafant, Renfe també va iniciar les circulacions comercials d’Avlo, el passat 21 de febrer, entre Madrid i València, amb parades a les estacions de Conca Fernando Zóbel i Requena-Utiel i, igualment, amb preus des de 7 euros per trajecte.