MOBILITAT

Tarragona acull durant quatre dies un autobús propulsat per hidrogen verd

Onze conductors d’autobús de l'EMT han participat en les sessions de formació de conducció de vehicles de zero emissions

per Redacció, Tarragona | 21 de juny de 2021 a les 16:30 |
El bus, a la Rambla Nova de Tarragona. | Manel R. Granell
Durant quatre dies, Tarragona ha acollit un autobús propulsat per hidrogen verd, una nova aposta amb la qual la ciutat pretén acostar-se a l’objectiu de zero emissions de la flota municipal. Es tracta d’un assaig per valorar la idoneïtat d’aquest combustible en futures rutes del servei d’autobusos municipals.

Han estat onze els conductors de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) que s’han format en la conducció d’aquest tipus de vehicles. Si la prova és exitosa, la voluntat de la companyia és incloure aquest combustible al conjunt de la flota al 2022. Segons el president de l’EMT, Jordi Fortuny, es planteja una licitació que inclogui tots els processos que envolten a l’hidrogen, des de la fabricació al manteniment d’aquest combustible.


L’autobús propulsat per hidrogen verd ha estat a disposició de la ciutadania des del 17 de juny i des de llavors ha recorregut 341 quilòmetres en trajectes per la ciutat. El director de l’EMT, Jordi Fortuny, espera que aquest tipus de mobilitat amb zero emissions sigui una realitat a la ciutat l’any 2022. Una visió compartida per l’alcalde de la ciutat, Pau Ricomà, qui ha reiterat l’aposta de Tarragona per liderar la transició energètica i la descarbonització en el marc de la creació de la Vall de l’Hidrogen Verd de Catalunya.
 

Les autoritats, amb el bus, a la Rambla Nova de Tarragona. Foto: Manel R. Granell



La delegada del Govern, Teresa Pallarès, ha assenyalat que la demarcació té els reptes de “propiciar el model productiu i ser capdavanters en investigació i transferència tecnològica". Així, ha afirmat que Tarragona es converteix en una "regió pionera que marca el pas” en concepte de la transició energètica. És per això que ha insistit en la necessitat de "ser hàbils en relació als fons Next Generation". Per la seva part, el president de l’AEQT, Rubén Folgado, considera que “la transició energètica pot ser més ràpida del que ens imaginem. L’hidrogen és una solució viable i sostenible en el present", ha afirmat.

Un autobús per a 64 passatgers


L’autobús que ha estat a Tarragona durant quatre dies té una llargada de dotze metres i capacitat per a seixanta-quatre passatgers. El vehicle pertany al grup Caetano i té una autonomia de fins a 400 quilòmetres. El motor Siemens que propulsa l’autobús és de 180kw i compta amb una pila combustible d’hidrogen de la marca Toyota ubicada al sostre del vehicle.

 

Participació