COMERÇ

L'impacte econòmic dels Bons Reus Primavera és de 760.000 euros

L'Ajuntament assegura que la campanya ha multiplicat gairebé per 4 la inversió feta

per Redacció, Reus | 21 de juny de 2021 a les 16:18 |
Imatge de la campanya | Ajuntament de Reus
L'impacte econòmic de l'edició Bons Reus Primavera ha estat de 761.921 euros, després d'una injecció municipal de 200.000 euros. La campanya, inclosa en el Pla de Reactivació Econòmica i Social impulsada per l'Ajuntament de Reus, ha multiplicat per 3,8 la inversió feta.

L'emissió de la primera campanya de Bons Reus d'enguany va començar el 17 de maig passat esgotant-se en poc més de 24 hores i anava destinada a totes les persones compradores a la nostra ciutat, suposant al mateix temps un benefici directe per als més de 450 establiments reusencs adherits als Bons. La regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, ha valorat molt positivament aquesta campanya i ha manifestat la seva satisfacció pels "indubtables beneficis obtinguts tant pels compradors com pels establiments adherits" ja que "s'ha multiplicat per 3,8 la inversió de l'Ajuntament, revertint en impacte econòmic directe als establiments adherits".


La mitjana de despesa per cada bo de 5 euros ha estat de 19,04 euros. I, pel que fa als sectors, el percentatge de bons utilitzats, en un 21%, es concentra en la moda, que tenia el 15,2% d'establiments adherits. La campanya ha comptat amb 451 establiments adherits, entre comerços, serveis, alimentació i restauració.

Pel que fa a la utilització dels bons segons les tipologies dels establiments, destaca el sector moda amb un 21%, seguit per la perruqueria i estètica amb un 8,8%, i del sector de la restauració amb un 8,4% i l'alimentació amb un 8,3%. Pel que fa a les procedències de les persones que han gaudit dels Bons, un 80,27% (la gran majoria) són ciutadans de Reus. La resta procedien de Tarragona (1,34%) i Cambrils (1,42%), en percentatges inferiors.


D'aquesta primera campanya de bons, cal destacar el seu elevat ús, ja que pocs dels 40.000 han caducat. Concretament, s'han utilitzat el 95% dels Bons, cosa que demostra que la campanya està "cada vegada més ben posicionada tant en l'àmbit de ciutat com de les poblacions de l'entorn", segons el consistori.

Al llarg d'aquest any 2021, l'Ajuntament té previst l'emissió de dues campanyes més de Bons Reus, la següent seria de cara al setembre amb l'arribada de la tardor i la tercera a tocar de la Campanya de Nadal.

 

Participació