MOBILITAT

Tarragona suma 500 patinets elèctrics de lloguer més i altres empreses s'interessen per operar a la ciutat

Amb el desplegament de Spin, una companyia de Ford, ja s'han instal·lat 1.500 noves places d'estacionament de vehicles de mobilitat personal

per Josep Maria Llauradó, Tarragona | 15 de març de 2021 a les 12:55 |
Els patinets de Spin ja són a Tarragona. | Josep M. Llauradó
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 de març de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La ciutat de Tarragona té des d'aquesta setmana 500 patinets elèctrics més a la disposició dels ciutadans que els vulguin llogar durant l'estona que convingui. Spin és, després de Reby i Bird, la tercera companyia que ofereix aquest servei i ho fa amb una oferta de llançament que vol fomentar l'ús d'aquests vehicles de mobilitat personal a través d'abonaments.

Amb l'arribada de Spin, ja són 1.500 les noves places -que se sumen a les 400 anteriors- d'aparcament de bicicletes o de patinets. Cada empresa, per tal de rebre l'autorització per operar a la ciutat, ha hagut d'instal·lar 250 anelles en diversos punts de la ciutat. El regidor de Mobilitat, Xavier Puig, ha reconegut que a banda de les tres actuals n'hi ha més que han mostrat el seu interès i, per ara, no posen límit.


Spin, filial de Ford, ha avaluat en dues ciutats nord-americanes la viabilitat de la seva proposta i del fet que hi hagi tres empreses alhora competint per un mateix mercat. El resultat és l'arribada amb uns vehicles que aporten millores als de Reby i Bird, com ara bateria intercanviable o doble fre, entre d'altres. Spin arriba també amb una campanya "agressiva" amb abonaments per hora, per dia, per setmana i per mes. Es tracta d'una oferta de llançament que de moment no avancen si es mantindrà en el temps.

El director d'Spin a Espanya, Filippo Brunelleschi, ha defensat que una ciutat com Tarragona té capacitat per absorbir tres operadors, segons els estudis que han fet. El director d'aliances internacionals d'Spin, Roger Puigví, ha concretat que tenen calculat que a les ciutats un 15% dels trajectes són de menys de tres quilòmetres, i que aquests són els que volen captar. Alhora, Puigví ha remarcat que en les ciutats on ja treballen han percebut un canvi de comportament dels usuaris amb el temps i que a poc a poc la ciutadania ha anat adoptant el patinet elèctric com un mitjà de transport més. Pel que fa al perfil d'usuaris, ha concretat que si bé al principi era molt jove "ara està evolucionant". "Veiem que el fan servir per desplaçaments laborals i d'oci", ha manifestat.


D'entrada, Spin ofereix uns preus més competitius que els seus competidors. Durant el primer mes, es podrà fer servir un patinet per 0,99 euros l'hora; 2,99 euros el dia o 9,99 euros la setmana. Després els preus està previst que s'incrementin i també es mantindrà l'opció de pagar per minuts, a un preu d'un euro de desbloqueig i 25 cèntims per cada minut.

Per dur a terme el manteniment de la flota Spin ha contractat una desena de persones, totes veïnes de Tarragona. Un aspecte que els responsables de l'empresa han remarcat, així com també que no depenen de cap fons d'inversió, sinó que darrere tenen una empresa potent com Ford.

 

Participació