FERROCARRIL

Adif torna a licitar la redacció del projecte per integrar l'espai de l'antiga via entre l'Hospitalet i PortAventura

L'actuació preveu demolicions, adequar la plataforma i més permeabilitat per al pas transversal de cotxes i vianants

per Redacció, 19 de novembre de 2020 a les 15:13 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 19 de novembre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Adif ha tornat a treure a licitació la redacció del projecte que permetrà restituir i integrar l'espai que ocupa la via de tren clausurada el 13 de gener entre l'Hospitalet de l'Infant i PortAventura. Segons informa l'ens, s'han modificat diversos apartats del plec de condicions de l'anterior licitació, per la qual cosa se n'ha hagut de fer el desistiment al BOE.

El contracte té un pressupost de poc més de 565.000 euros i un termini d'execució estimat d'onze mesos. El projecte deriva d'un estudi fet per Adif sobre l'efecte barrera que suposa la via única que encara existeix en aquesta zona litoral del Baix Camp i el Tarragonès. El tram va quedar inactiu amb motiu de la posada en marxa de la variant de Vandellòs del corredor mediterrani.


La Declaració d'Impacte Ambiental (DIA) de la nova infraestructura obliga a desmantellar tots els elements de l'antiga via, l'electrificació i les instal·lacions de seguretat.

El contracte que surt a licitació haurà de definir el conjunt d'actuacions en diversos àmbits amb l'objectiu d'integrar la plataforma per al seu "ús cívic per part dels ciutadans", segons Adif.


En concret, contemplarà actuacions de caràcter ambiental, demolicions, adequació i millora dels drenatges i de la plataforma, així com la millora de la permeabilitat del trànsit rodat i de vianants amb caràcter transversal.

L'àmbit d'actuació afecta una longitud d'uns 29 quilòmetres i creua els termes municipals de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Mont-roig del Camp, Vinyols i els Arcs, Cambrils i Salou.


El govern espanyol assenyala que Adif ha invertit 154 MEUR a la demarcació de Tarragona des del 2018 - 72,8 milions per part de la mateixa Adif i més de 81,1 MEUR, d'Adif Alta Velocidad.

 

Participació