FERROCARRIL

Adif licita dos nous contractes per al Corredor Mediterrani

Es tracta del subministrament i transport de travesses i d'aparells de via per trams metàl·lics per a la implantació de l'ample estàndard en el trajecte Martorell-Sant Vicenç de Calders-Nus de Vila-seca

per Redacció, 18 de novembre de 2020 a les 12:28 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 18 de novembre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Adif ha licitat dos nous contractes de subministraments per avançar en les obres del Corredor Mediterrani a Catalunya, concretament per a la implantació de l'ample estàndard en el tram Martorell-Sant Vicenç de Calders-Nus de Vila-seca.

D'una banda, s'ha iniciat la contractació del subministrament i transport d'aparells de via en els trams metàl·lics d'aquest trajecte amb un pressupost de licitació de 3.477.061,43 euros (IVA inclòs). Les principals operacions consistiran en la fabricació, premuntatge, comprovació en taller i transport a la traça, base de muntatge o lloc designat per la Direcció d'Obra de 12 encarriladores mixtes i 12 aparells de dilatació de tres fils.


Tots aquests aparells han de permetre velocitats de circulació de fins a 140 km/h i han de ser interoperables, complint els requisits en les diferents fases de disseny, posada en servei i explotació que marquen les Especificacions Tècniques d'Interoperabilitat (ETI).

El contracte inclou també l'assessorament durant les fases de col·locació en via, anivellació i alineació, i la realització de les operacions d'ajust finals fins que les noves instal·lacions estiguin a punt per a la seva posada en servei definitiva.


D'altra banda, Adif ha licitat el subministrament i transport de travesses per al mateix tram per un import de 1.269.247,3 euros (IVA inclòs). Les principals operacions consistiran en el subministrament, transport i descàrrega de travesses de fusta d'akoga rectangulars i les corresponents subjeccions destinades a el muntatge de via en els trams o ponts metàl·lics que creuen els rius Anoia i Francolí, el viaducte de formigó que creua el Francolí, la via sobre el pas inferior del Serrallo i la via d'accés a el Port de Tarragona. En total, es preveu la instal·lació de travesses en una longitud de 1.800 m de via.

La contractació d'aquests subministraments no afecta el desenvolupament ni als terminis dels treballs que ja s'estan executant en el tram Martorell-Sant Vicenç de Calders-Nus de Vila-seca, ja que es tracta de material necessari per a actuacions posteriors a les que s'estan realitzant actualment.

 

Participació