ATENCIÓ PRIMÀRIA

Salut anuncia «millores tecnològiques» per evitar la desconnexió dels CAP sense telèfon

A Tarragona, dos centres van patir la setmana passada una avaria de Telefónica

per Josep Maria Llauradó , Tarragona, 4 de setembre de 2020 a les 11:34 |
El Departament de Salut de la Generalitat té previst un "pla per reformar i millorar l'accés telefònic" als Centres d'Atenció Primària catalans. Segons ha manifestat avui Adrià Comella, director del Servei Català de la Salut (CatSalut), la voluntat és facilitar alhora el contacte dels professionals dels CAP per IP, a través de l'eCAP -el programa d'història clínica que fan servir als centres de salut.

Comella ha comentat en la roda de premsa de presentació del pla de reforç de l'atenció primària, amb una contractació promesa d'aproximadament 2.000 professionals, que el CatSalut invertirà en tecnologia per evitar casos com els succeïts la setmana passada en tres centres de salut de Tarragona.


Durant diversos dies, el CAP Jaume I, el servei d'Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva i el CAP de Bonavista van perdre la connexió telefònica a causa d'una avaria atribuïda a la companyia proveïdora, Telefónica. Això va provocar, entre d'altres coses, que persones pertanyents a col·lectius de risc es dirigissin presencialment a aquests centres per demanar cita mèdica.



Un 70% dels consultoris locals oberts

En relació a la demanda formulada per diversos ajuntaments -el més recent, el del Pinell de Brai- per reobrir els consultoris locals, el director del CatSalut ha assegurat que un 70% d'aquests centres a Catalunya estan ja oberts i que els que estan encara tancats és perquè el protocol així ho recomana.


A més, Comella ha reconegut que en alguns casos el motiu principal és la manca de disponibilitat de professionals. En aquest sentit, ha recordat que l'atenció primària es troba "en un moment molt excepcional" des del punt de vista de la demanda dels pacients i que aquests "sempre tenen una alternativa" per ser atesos.








 

Participació