SALUT

La «teleprimària» no funciona al CAP Jaume I i a l'ASSIR de Tarragona des de fa una setmana

Fonts de l'Institut Català de la Salut indiquen, però, que sí que s'hi pot contactar a través de l'aplicatiu de La Meva Salut, per Internet, o amb el 061 com a intermediari

per Josep Maria Llauradó , Tarragona, 27 d'agost de 2020 a les 18:53 |
El CAP Jaume I, al carrer Felip Pedrell de Tarragona. | Josep M. Llauradó
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 d'agost de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Una avaria de la línia elèctrica, a la Part Baixa, ha deixat sense servei un gruix important d'usuaris de telefonia. Un dels clients és el Centre d'Atenció Primària Jaume I, que des de fa una setmana, segons ha denunciat avui en un comunicat el Grup de Treball en Defensa de la Sanitat Pública de Tarragona i ha pogut confirmar aquest mitjà, el CAP no pot dur a terme la seva activitat habitual a causa d'aquesta avaria. Tampoc no la pot fer el servei d'Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva, que té la seu al carrer Jaume I, a prop del CAP.

Sense el canvi de model d'atenció primària, no hi hauria més afectació que aquesta, però ara mateix per concertar cita amb el metge cal trucar o fer la gestió per Internet i aquesta no es pot fer de manera presencial. Això dificulta l'accés d'una part dels veïns de la ciutat que tenen aquest centre de referència i que no tenen facilitats amb les noves tecnologies.


El Grup de Treball ha lamentat aquesta situació i ha denunciat que l'avaria també afecta a l'aplicatiu La Meva Salut, per Internet. Segons el comunicat, diverses persones han experimentat com els missatges no els arriben al centre, mentre que fonts de l'ICS desmenteixen aquest extrem i que el problema no afecta a la fibra. En aquest sentit, el Grup ja ha exigit a l'Ajuntament i al Departament de Salut que el resolguin "de forma immediata". "És incomprensible que no s'hagi resolt, estem parlant d'un centre de salut i en un context de rebrot de la pandèmia", afirmen.

Per tal de solucionar aquesta i altres problemàtiques als CAP, el Grup defensa que s'optimitzin els recursos i que no se subcontractin serveis amb empreses externes, com va ser el cas de Ferrovial recentment. També, que es reobrin les urgències als CAP i que contractin més personal a l'atenció primària.




Funcionen amb telèfons mòbils


Tot i que aquests centres de salut no puguin rebre trucades, ara mateix sí que s'estan fent les "teleconsultes" habituals. Es fan, però, "amb els telèfons mòbils de què disposen" els professionals i "altres terminals" que els han facilitat des de l'ICS "perquè puguin dur a terme totes les consultes programades".

L'ICS recorda que en cas d'urgències poden contactar amb el telèfon del 061, que asseguren que contactarà amb el centre per donar resposta a la demanda. Aquesta situació es pot allargar de manera indefinida, ja que ni la companyia -Telefónica- ni el mateix ICS desconeixen quan es podrà solucionar l'avaria

 

Participació