Turisme

VÍDEO La campanya publicitària de Tarragona per captar el mercat català i de proximitat

"Tarragona, la teva història" és un espot que representa la tradició i la vitalitat i el caràcter expressiu de la gent de la ciutat

per NacióTarragona , 3 de juliol de 2020 a les 18:39 |
El Patronat Municipal de Turisme llança una campanya publicitària amb l’objectiu de captar al mercat català i també l’espanyol de proximitat (Aragó, La Rioja, Navarra i el País Basc) a viatjar a la ciutat de Tarragona. L’objectiu de la campanya, expliquen, és doble: per una banda, generar confiança i posicionar la marca Tarragona; i per l’altra, reactivar l’economia del sector turístic local. 

La campanya es fonamenta en l’espot Tarragona, la teva història, on planteja si es pot estimar un lloc igual que a una persona. En aquest sentit, al vídeo apareixen dues persones, una senyora gran i una nena, i el nexe és la unió íntima que sent la senyora amb el lloc on s’ha fet gran. És a dir, els personatges representen de forma complementària moments diferents del cicle de la vida: la infantesa, abans del trànsit a la maduresa: l’etapa més feliç de la vida. I la maduresa, que representa l’experiència.



Per aquest motiu, les protagonistes són Vivi, una dona de 62 anys que simbolitza la tradició i l’arrelament a l’experiència sobre la ciutat. És una dona activa i té una actitud optimista davant la vida. En definitiva, representa la tradició a Tarragona. I l’Aitana, de 12 anys, que representa el futur, l’esperança, la vitalitat, el caràcter expressiu i extravertit de la ciutat.

El relat fa també al·lusió al punt de trobada entre generacions que representen dones i famílies, el públic objectiu de la campanya. En aquest escenari, Tarragona es mostra com una ciutat no massificada, un espai segur on una nena de 12 anys pot interaccionar amb llibertat. I en aquesta interacció cobren vida altres elements propis i reconeguts de la ciutat: la llum torrada que banya els passejos al capvespre; l’Amfiteatre, icona del conjunt patrimoni mundial; la Rambla, el Balcó, la Tarragona oberta, els punts de trobada; i la platja natural  —amb poca gent— que fa estiu i juntament amb el Balcó i el Serrallo remeten a la personalitat mediterrània.

 

Participació