Port de Tarragona

El Port de Tarragona s'obre a nous mercats: el transport de bestiar viu, a l'alça

Les instal·lacions mouen 107.000 animals entre gener i abril, un 65% més que en el mateix període de 2019

per NacióTarragona, 30 d'abril de 2020 a les 13:42 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 30 d'abril de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El port de Tarragona ha transportat entre gener i abril més de 107.000 caps de bestiar, un 65% més que en el mateix període de 2019. En concret, s'han mogut 13.000 moviments de caps de bestiar boví i 94.000 d'ovins. L'increment en el tràfic de bestiar viu s'atribueix a l'obertura de tres nous mercats a Jordània, l'Aràbia Saudita i el Marroc.

De fet, aquesta setmana s'ha fet la primera exportació d'animals vius des del port tarragoní fins al Marroc. Es tracta d'un embarcament de 2.410 unitats de bestiar boví cap al port de Jadida, a uns 100 quilòmetres al sud de Casablanca.


Les exportacions de bestiar des del port de Tarragona tenen com a destinació principal l'Orient Mitjà, el Nord d'Àfrica i altres ports de la conca mediterrània. Enguany, països com Jordània amb 57.000 caps de bestiar exportats, l'Aràbia Saudita amb més de 21.000 i Líbia amb 16.000 han fet créixer aquest tràfic durant els primers mesos de l'any fins a assolir la xifra de 94.000 caps de bestiar oví. A més, s'han mogut 13.147 caps de bestiar boví cap a altres destinacions.

L'any passat es van moure 242.000 unitats de bestiar viu al port de Tarragona, una xifra que va suposar un augment de gairebé el 7% respecte el 2018. Per destinacions, l'any passat les més importants van ser el Líban, Líbia i Algèria. La institució confia que enguany se superin els resultats del darrer exercici en aquest tipus de tràfic. 


El de Tarragona és un dels dos ports de l'Estat autoritzats pel Ministeri d'Agricultura per a la càrrega de bestiar viu. Aquest fet ha permès exportar directament des de Tarragona bestiar de les principals zones productives, tant de Catalunya com de tota la zona nord-est de la península ibèrica, reduint i optimitzant els trajectes. Això ha convertit la zona d'influència del Port de Tarragona en un referent per al sector ramader.

 

Participació