Infraestructures

675.000 passatgers de Salou i Cambrils no tindran trens a partir del gener

"La situació del ferrocarril al Camp de Tarragona és dramàtica"

per NacióTarragona , 16 de desembre de 2019 a les 10:40 |
Protesta a favor del transport públic a l'estació de Tarragona | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 16 de desembre de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat i l'Associació per la Promoció del Transport Públic an reclamat que s'aturi el projecte de desmantellament de la via de la costa de Salou-Cambrils previst amb la posada en marxa del corredor del mediterrani i pas previ del projecte del TramCamp. Segons expliquen, els usuaris del tram ferroviari entre Port Aventura, Salou i Cambrils es quedaran sense servei a partir del pròxim gener i això afectarà els 675.000 passatgers que l'utilitzem anualment.

Les entitats en defensa del transport públic, conjuntament amb els sindicats d'UGT, CCOO i CGT, han denunciat en una protesta aquest cap de setmana la pèrdua de transport públic i la desaparició de les estacions en aquests municipis, així com també que l'estació de Tarragona sigui l'única del corredor que no tingui intermodelitat amb el tren convencional.


“És dramàtic” 

"La situació del ferrocarril al Camp de Tarragona és dramàtica i el model que s'està configurant és absurd perquè porta als viatgers a viatjar fora mentre que les mercaderies passen per les zones poblades", ha afirmat Arga Sentís, membre de la PTP.


Davant d'això, el portaveu de la PTP, Daniel Pi, ha demanat al govern espanyol i català que el desmantellament de les vies de la R-16 i R-T2, per fer viable el projecte del TramCamp, es faci amb un pla de forma gradual que no suposi la interrupció del servei d'aquestes línies. I és que ha reiterat que no s'oposen tren-tramvia, però si que diu, que desconfien de les promeses sobre la seva construcció. "Ens prometen un tramvia i en els millors dels casos tardarà cinc anys pels tràmits i en els pitjors no es farà", ha alertat Pi. El portaveu també ha lamentat la "miopia" dels ajuntaments de Salou i Cambrils per apostar pel desmantellament i ha criticat a la Generalitat per no haver reclamat el traspàs de les competències.

A banda, PI també ha lamentat que no es garanteixi la intermodalitat dels trens de les àrees urbanes del Camp de Tarragona. A tall d'exemple la ciutat de Tarragona perdrà la circulació dels Euromeds, el que representa un 60% menys de trens de llarga distància. "Som els únics que a l'estació de Tarragona no podem empalmar trens de llarg recorregut amb els convencionals. Això és una raresa que té solució tècnica", ha dit i ha lamentat que el territori no hagi fet de lobby.


 

 

Participació