Port de Tarragona

Llum verda a 90 hectàrees de logística al Port de Tarragona

El Port preveu que l'impacte dels tràfics oscil·larà amb un increment d'entre els 2,7 i el 4,6 milions de tones anuals

per NacióTarragona , 9 de desembre de 2019 a les 10:27 |
Nombrosos vehicles estacionats a la nova ZAL del Port de Tarragona, i fàbriques de la indústria química al fons. | ACN
Llum verda a la nova Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Tarragona. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha visitat el nou espai, que abasta 92 hectàrees per a activitats logístiques, íntegrament ubicades al terme municipal de Vila-seca. Des del Port s'assegura que ja hi ha operadors interessats. La zona generarà més de 4.200 nous llocs de treball durant les obres i un cop desenvolupada completament. La inversió total és de 72,8 milions d'euros. L'aprovació definitiva suposa posar punt i final a un projecte gestat fa trenta anys enrere.
 
El Port de Tarragona és un 20% més gran. Una multitud de vehicles estacionats en una petita part dels 900.000 nous metres quadrats de superfície -gràcies a una llicència provisional de Vila-seca-, evidencia la necessitat de disposar d'una nova zona que es vol prioritzar a activitats logístiques relacionades amb el tràfic marítim amb valor afegit.

 

Encaixada de mans del president del Port de Tarragona, Josep M. Cruset, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i l'alcalde de Vila-seca, Pere Segura, en la presentació de la nova ZAL. Foto: ACN



Els impactes


La inversió fins a data d'avui ha estat de 31 milions d'euros -només la compra dels terrenys ja va suposar 22,5 milions. Ara es preveu una nova inversió de 30 milions entre el 2020 i 2023 i 11,8 milions en una segona fase, a partir del 2023. El Port de Tarragona preveu que l'impacte dels tràfics oscil·larà amb un increment d'entre els 2,7 i el 4,6 milions de tones anuals. Això significa un increment aproximat d'entre un 8% a 14% més de tràfics respecte el resultat del 2018 -de 32 milions de tones. Un dels punts forts del projecte és la proximitat a la terminal ferroviària intermodal de la Boella.

Els requisits mediambientals també han estat un pal de paller durant aquests anys de gestió de la ZAL. Just al seu costat s'hi troba un espai natural de gran valor mediambiental, integrat dins la Xarxa Natura 2000. El Port hi ha previst tot un seguit de projectes de recuperació amb l'objectiu de ser bon exemple d'integració de la indústria i l'ecologia, sovint en direccions oposades. A la nova zona logística hi tindran cabuda unes 40 naus de 8.000 metres quadrats -fins a un màxim de 116.000 metres per nau.


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha destacat que es tracta d'un projecte "en majúscules" -per extensió, inversió i augment de llocs de treball i de tràfics marítims. "Donarà un salt d'escala que ens portarà a què el port sigui un hub euromediterrani". Per la seva banda, el president del Port, Josep Maria Cruset, ha avançat sobre l'interès d'operadors en implantar-se a la ZAL i que la comercialització s'efectuarà " a curt termini". Ara el següent pas serà executar el projecte d'urbanització.

 

Arxivat a:
General
Participació