entrevista

Iñaki Rodríguez: «Conduir un cotxe de ral·li no és trepitjar l'accelerador i córrer»

El tarragoní de 30 anys complirà un dels seus somnis i debutarà en un ral·li, ho farà a Valls el 4 de maig

per Jonathan Oca, Valls , 28 d'abril de 2019 a les 10:39 |
Iñaki Rodríguez, al volant, i el seu copilot, Francisco Javier Jiménez. | Cedida
Iñaki Rodríguez té 30 anys i ben aviat complirà un dels seus somnis. El tarragoní, establert a Valls, debutarà en un ral·li el dia 4 de maig. La seva passió pel motor l'ha portat a fer un pas endavant i adquirir un cotxe per poder competir. L'afició per aquest món és compartida amb el seu pare, qui ara ja no el gaudeix tant com abans perquè sap que l'Iñaki en forma part.

- Està a punt de debutar en un ral·li, un dels seus somnis.


- Exacte, començo aquest any. Ja havia fet tandes de circuit però volia provar la modalitat de ral·li que és molt diferent. Em vaig comprar el cotxe l'estiu passat i enguany debuto en el ral·li Ciutat de Valls, el 4 de maig.

- D'on neix aquesta afició pels cotxes i per la velocitat?

- Doncs de ben petit. Amb el meu pare sempre anàvem a veure el Rally-Racc Catalunya Costa Brava i després l'hem anat a veure aquí, a la Costa Daurada, quan va venir a terres tarragonines. Ara era el moment. L'edat, la meva situació personal i la meva parella m'han ajudat a fer el pas. Ara el meu pare em diu que ja no el gaudeix tant el ral·li, ara el pateix perquè jo hi corro. Sap el risc que hi ha però jo en tinc moltes ganes.

"Ara el meu pare em diu que ja no el gaudeix tant el ral·li, ara el pateix perquè jo hi corro"

- Correrà a nivell amateur, oi?

- Sí, sí. La meva intenció és competir només en aquestes categories. Aa bé, això és un pas important perquè aquest esport no és fàcil.

- Quan es refereix a fàcil, què vol dir? Car?

- I tant. És un esport en el qual s'hi ha d'invertir mots diners. Jo vaig haver de fer un sacrifici per poder fer aquest pas endavant. Vaig haver de vendre un cotxe que era el mimat de casa i així vaig poder comprar-me el cotxe de ral·li, un Peugeot 206. T'ha d'agradar molt aquest esport perquè és molt sacrificat a nivell econòmic.


- Quan li va costar el cotxe?

- El cotxe el vaig adquirir per uns 12.500 euros. Ara bé, això no és tot. Després t'has de comprar la roba, l'equipament i les adaptacions del cotxe, les revisions, entre altres coses. Tot això almenys es dispara fins als 16.000 euros, només per a la primera prova, que serà la de Valls. Després, evidentment, no m'hauré de comprar el cotxe perquè ja el tinc però la inversió seguirà creixent per posar el cotxe a punt per a la pròxima cursa i per a tot el manteniment i els reajustaments que calguin.

- No hi havia cap cotxe més econòmic per començar?

- He començat una mica fort. És cert que m'ha costat molts diners però he de dir que tinc una bona màquina per gaudir. L'estiu passat el vaig comprar i ara l'he estat posant a punt i per fi podem competir.

- Quin és el seu objectiu?

- Sempre és acabar els ral·lis en els quals participaré. L'objectiu és competir, fer-ho bé, entrar dins del temps i sobretot gaudir-ho. En principi, només faré dues o tres proves aquest any i espero sumar bastants punts.
 

Iñaki Rodríguez i el seu copilot, Francisco Javier Jiménez correran a Valls. Foto: Cedida


- Quines farà?

- Si tot va bé, correrem a l'octubre al ral·li de la Pineda Platja i possiblement el d'Igualada, però enguany no sé si variarà molt perquè estan fent canvis. Encara ho hem de confirmar. No descartem que participem en algun altre però de moment, el de Valls i el de la Pineda segur.

-És difícil conduir un cotxe de ral·li?

- Sí que ho és. Conduir un cotxe de ral·li no és trepitjar l'accelerador i córrer. No es tracta d'abaixar les finestres, posar la música tot drap i donar gas. És una conducció molt tècnica. No té res a veure amb tot això. Sempre has d'estar pendent de les instruccions del copilot. És un cotxe que accelera mot ràpid i també frena molt ràpid i t'has d'adaptar a un cotxe d'aquestes característiques, que té les seves particularitats i poques comoditats.

"No es tracta d'abaixar les finestres, posar la música tot drap i donar gas. És una conducció molt tècnica"

- Qui és el seu copilot?

- És en Francisco Javier Jiménez, el meu cunyat. Els dos compartim la passió pels ral·lis.

- Amb quants entrenaments arribarà a la primera prova?

- El ral·li és el 4 de maig i hi arribaré amb dos entrenaments. Així i tot, som positius. He agafat molta complicitat amb el copilot i ens hem adaptat molt bé. Estem nerviosos però creiem que anirà bé.

 

Participació