Trànsit

La velocitat màxima a les carreteres convencionals es rebaixarà als 90 km/h

El govern espanyol aprovarà aquesta mesura per reduir la mortalitat a les carreteres

per Redacció, 27 de desembre de 2018 a les 10:23 |
Vista de la C-17 a Tagamanent | Adrià Costa
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 de desembre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El govern espanyol aprovarà aquest divendres rebaixar la velocitat màxima permesa en totes les carreteres convencionals. Segons ha informat El País, el consell de ministres preveu fixar la velocitat màxima en aquestes vies en els 90 km/h, deu quilòmetres menys del que es podia fins ara. Més enllà dels turismes, aquesta rebaixa afecta també autobusos, furgonetes i camions, que hauran de circular a 80 km/h (fins ara podien arribar a un màxim de 90).

La Direcció General de Trànsit (DGT) preveu adaptar totes les senyals en un termini de 30 dies. Aquesta mesura afecta uns 7.000 km de carreteres arreu de l'Estat i és la primera de les reformes previstes l'any 2019 per reduir la mortalitat al volant. De fet, és en les carreteres convencionals que és on es produeixen la gran majoria d'accidents mortals. Segons l'Observatori Nacional de Seguretat Vial, l'any 2017 1.013 persones van morir en aquest tipus de vies (un 77% del total). 


La mesura afectarà aquelles carreteres secundàries d'un únic carril per sentit i sense desdoblar. Suposa, segons va explicar el ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, una "homologació" d'Espanya amb els països de referència de la Unió Europea (Portugal, Itàlia, Grècia o Croàcia també tenen aquesta velocitat màxima en aquest tipus de vies, mentre que França, Holanda i els Països Escandinaus poden anar a un màxim de 80 km/h). 

 

Participació