infraestructures

La Taula Estratègica de l'Aeroport de Reus exigeix a l'Estat la connexió ferroviària d'alta velocitat

per Redacció , 27 de novembre de 2018 a les 12:28 |
Reunió de la Taula Estratègica de l'Aeroport de Reus, aquest matí | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 de novembre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Taula Estratègica de l'Aeroport de Reus ha aprovat avui, a proposta del Departament de Territori i Sostenibilitat, un acord unànime per exigir a l'Estat la connexió ferroviària d'alta velocitat per a aquesta infraestructura, tal com es preveia al projecte original del Corredor Mediterrani.

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha assegurat que "en la negociació amb Adif i el Ministeri de Foment posarem sobre la taula no només la reivindicació de la Generalitat sinó el suport de tot el territori, que avui s'ha concretat, per exemple, amb aquest acord de la Taula".


La connexió ferroviària de l'aeroport ubicat a la capital del Baix Camp amb l'alta velocitat "està inclosa en el projecte original del Corredor Mediterrani", ha recordat i, per tant, "lluny de rendir-nos, volem ser extraordinàriament contundents i clars: la Generalitat i el territori no permetrem que no hi hagi aquesta infraestructura".

Gavín s'ha mostrat molt ferm i ha destacat que "volem que allò previst en el projecte de fa molts anys, es planifiqui com més aviat millor".


Un creixement sostingut

La Taula Estratègica també ha analitzat les xifres de passatgers de l'aeroport, amb 1.020.970 usuaris a finals del mes d'octubre, un 1,53% més que el mateix període de l'any anterior. Es preveu tancar 2018 amb un total d'1.035.000 passatgers. Pel que fa al 2019, les previsions apunten a uns 1.050.000 usuaris, el que suposaria un 2% més que enguany.


Gavín n'ha fet una "valoració positiva" perquè "consolida la tendència de creixement dels darrers tres anys". El secretari ha explicat que "han crescut molt els xàrters, els paquets turístics específics per a Port Aventura, procedents de països europeus", uns vols "que no estan comptabilitzats en la previsió de l'any que ve" i que, per tant, podria ser superior.

En relació amb la distribució de passatgers per operadors, les xifres examinades avui reflecteixen la seva diversitat. Així, Ryanair té una quota de mercat del 36,50%; Jet2, del 22,15%; TUI, del 21,99%, i Thomas Cook, del 10,70%.

D'altra banda, Gavin ha explicat que Jet2 ampliarà la seva temporada i l'any vinent iniciarà les seves operacions el mes d'abril, mentre que Ryanair començarà a operar les destinacions Londres Southend i Gdansk amb dos vols setmanals, d'abril a octubre.

Gavín ha assenyalat que "el destí turístic té una gran fortalesa" i ha explicat que "les companyies planifiquen les seves temporades en funció de les dinàmiques dels touroperadors".

 

Participació