Ensenyament

La meitat de les famílies tenen poca informació sobre l'escolarització dels fills

Els resultats del segon Edubaròmetre mostren mancances en el flux d'informació de l'escola als pares i mares

per Redacció , 17 d'octubre de 2018 a les 21:42 |
Alumnes anant cap a l'escola | AJSAV
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 d'octubre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Gairebé la meitat de les famílies catalanes amb fills en edat escolar consideren que no tenen un grau d'informació suficient sobre l'escolarització dels seus fills. Aquesta és una de les conclusions del segon Edubaròmetre, que ha presentat aquest dimecres la Fundació Bofill, i que se centra en l'atenció de centres educatius i tutors als alumnes. L'enquesta ha preguntat a pares i mares "com valoren la feina dels mestres i tutors en alguns aspectes clau, com la preparació que tenen, l'esforç que fan i el temps que dediquen per acompanyar l'escolaritat dels seus fills", segons informa la fundació.

Segons aquests resultats, un 24% de les famílies consideren que no tenen prou informació sobre aspectes bàsics de l'escolarització dels seus fills, mentre que un altre 23% donen només un aprovat a aquest apartat. El grau d'informació depèn també del nivell de formació previ dels pares: les famílies amb nivells d'estudis baixos "se senten menys ben informades que les famílies amb estudis superiors", segons informa la fundació, a partir dels resultats de l'enquesta.


El grau de satisfacció sobre la informació rebuda també es veu condicionat per la marxa dels alumnes al centre escolar. Així, entre les famílies amb fills o filles que no van bé a l'escola, "un 43,6% se sent mal informada sobre com ajudar els fills amb els estudis". Entre un 34% i un 37% d'aquestes famílies creu igualment que reben "informació insuficient sobre què faran durant el curs o com treballaran a l'aula".

A més edat, menys comunicació


Una altra de les conclusions de l'estudi és que, la comunicació entre les famílies i els tutors decreix amb l'edat: el 64,6% de les famílies amb fills a l'ensenyament infantil es troben amb el tutor "sempre que cal", mentre que aquest percentatge baixa al 54,9% amb les famílies amb fills a primària, i al 41,6% a secundària. En paral·lel a aquesta comunicació decreixent, les famílies valoren també la tasca del tutor "de manera més crítica a mesura que s’avança en les etapes educatives".

L'Edubaròmetre -Per l’Educació Responc- s'ha elaborat a través d'enquestes a 9.794 famílies d'alumne d'un a 18 anys, entres els mesos de març i juny d'aquest any.

Segon Edubaròmetre - Fundació Bofill by naciodigital on Scribd

 

Participació