Jocs Mediterranis

L'ajornament dels Jocs Mediterranis va costar 169.000 euros a l'organització en matèria de marxandatge

Es van destruir productes per un valor de 100.000 euros i es van destinar 69.000 euros a remarcar-ne altres per a poder-los aprofitar per al 2018

per Jonathan Oca, Tarragona , 26 de setembre de 2018 a les 16:18 |
El punt de venda i d'informació de Tarragona 2017 que hi havia a la Rambla Nova | Jonathan Oca
L'ajornament dels Jocs Mediterranis va costar 169.000 euros a l'organització de l'esdeveniment en matèria de marxandatge. Víctor Sánchez, director executiu de la Fundació Tarragona 2017,ha afirmat aquest dimecres que es va pagar 100.000 euros a l'empresa encarregada perquè destruís material de Tarragona 2017 que pogués fer la competència al nou, que seria de 2018. La resta, els 69.000 euros, van servir per a pagar -a mitges amb l'empresa- el remarcat de productes que es podien aprofitar per a la nova data.

Sánchez ha detallat que alguns dels peluixos que s'entregaven als esportistes quan pujaven als podis, eren productes amb el logo remarcat, és a dir, reaprofitats. El mateix directiu ha deixat clar que, malgrat aquestes despeses, l'organització no ha pagat a l'empresa concessionària per vendre el marxandatge, ans al contrari, "era l'empresa concessionària que ens havia de pagar, tenia un cànon oficial (de 15.000 euros) i un royalty per a cada venda que feia", ha remarcat.


Per altra banda, davant la polèmica per la destrucció de la resta del marxandatge, que està emmagatzemat en una empresa a Osca, Sánchez ha dit que no poden fer res amb aquests productes perquè no són de Tarragona 2018, pertanyen a l'empresa concessionària i el que en vulgui fer -regalar-los o destruir-los- està en les seves mans.

El directiu de la fundació també ha destacat que l'empresa els va dir que potser no havia estat bon negoci quedar-se després de l'ajornament perquè les vendes no havien anat com havien previst. En aquest sentit, ha manifestat que en tot moment es va parlar amb la concessionària per plantejar-li que si creia que s'havia vulnerat el contracte amb el canvi de data, que tenia la porta oberta per marxar.

Sánchez, però, ha expressat amb sorpresa que l'any 2017, aquesta empresa va muntar algun camió que venia marxandatge i també una caseta a la Rambla Nova de Tarragona però per al 2018, només va posar punts de venda a l'Anella Mediterrània i en altres punts que van dissenyar quan se celebrava l'esdeveniment, no amb antelació.

La fundació regala menjar i roba esportiva


Sánchez, acompanyat del conseller comissionat dels Jocs Mediterranis, també ha matisat que de productes marxandatge no poden regalar res però del que tenen, o tenien, sí. El menjar el varen donar tot a Càritas, ja que no podien perdre massa temps perquè és un producte que caduca. Pel que fa a la roba i material esportiu, des de la fundació s'està treballant per poder regalar-ho a Creu Roja i a dues ONG més.

 

Participació