Jocs mediterranis

Pimec Comerç valora positivament els Jocs Mediterranis i el seu impacte

Florenci Nieto apunta que "malgrat els intents de boicot", Tarragona ha estat a l'alçada de les circumstàncies | El conveni signat l'any 2016 entre Pimec, l'Ajuntament, els Jocs Mediterranis i la Generalitat no es va executar

per Jonathan Oca, 10 de juliol de 2018 a les 09:24 |
Partit d'hanbdol entre Espanya i Sèrbia al Palau d'Esports de Tarragona | Jonathan Oca
El president de Pimec Comerç Tarragona, Florenci Nieto, valora positivament el desenvolupament dels Jocs Mediterranis i l'impacte que ha tingut per a la ciutat. Apunta que el comerç "ha estat força visitat, no tot allò que voldríem, ja que en l'esdeveniment esportiu no hi ha hagut el que havia de tenir des d'un principi, s'han endarrerit un any, la massa política no ha ajudat, la manca de publicitat i la qüestió econòmica no hi han ajudat gaire". Ara bé, Nieto afirma amb rotunditat que "el comerç ha demostrat la seva capacitat i el seu altíssim nivell i que per això som una primera potència mundial i que per alguna cosa Tarragona està de moda".

La celebració dels Jocs Mediterranis va ser "una oportunitat històrica que s'ha posat en el nostre camí", apunta Nieto que alhora afegeix que "a diferència de molta gent, jo busco la part positiva, i crec que han estat una oportunitat de situar Tarragona arreu del món". En aquest sentit, afirma que "malgrat els intents de boicot i sense disposar d'una bona quantitat econòmica, sense haver pogut fer un bon màrqueting ni publicitat, dintre de les nostres possibilitats hem estat a l'alçada de les circumstàncies".


Nieto recorda que tampoc hi ha hagut, o no s'ha sabut trobar, una connexió absoluta entre els jocs i la societat, ni tampoc amb Catalunya ni Tarragona en general i això "evidentment" s'ha notat durant aquests dies però es nega a veure el got mig buit i reitera que "posar el dit a l'ull" no serveix de res i que s'ha de buscar el que ha suposat de benefici per la ciutat. "Estic segur que qui pensa que ha estat una oportunitat perduda no els farem canviar d'opinió perquè viuen d'això però els recordo que hem tingut l'oportunitat de gaudir-la, ho hem aconseguit amb les armes que hem tingut i hem hagut de lluitar moltíssim".

El conveni, sense executar

Per altra banda, lamenta que el conveni signat a quatre bandes el 26 d'octubre del 2016 entre l'Ajuntament de Tarragona, Pimec, Jocs Mediterranis i Generalitat per impulsar l'esdeveniment esportiu a través del comerç no s'hagi pogut portar a terme. Nieto considera que això sí que és una oportunitat perduda perquè hi havien de participar almenys 11.000 comerços d'arreu de la demarcació. "L'objectiu era que "el comerç fos l'ambaixador oficial dels Jocs Mediterranis i que portés la trompeta i l'anunci a tota Tarragona". En aquest sentit, recorda també que s'oferia formació als comerços i que s'havia de vendre entrades i productes de marxandatge a tots els establiments i "això hagués possibilitat arribar directament i diàriament a la ciutadania mostrant els Jocs Mediterranis".

Tot i que en primera instància, un cop es va conèixer l'ajornament el conveni no s'havia de veure afectat, finalment no es va poder a terme. Ara bé, el canvi de conseller a Empresa -va entrar Vila per Baiget- i l'aplicació del 155, entre altres factors, van fer impossible executar el conveni i "no vàrem poder fer res per complir-lo", assegura Nieto. El mateix representant de la patronal afirma que van reclamar en moltes ocasions que es mantingués el compromís d'executar-lo i que es respectés el conveni però no es va aconseguir.

 

Participació