FACUA denuncia Carrefour, Lidl i Dia per la «taxa rosa»

L'associació alerta que les tres marques fan pagar un 171% més a dones que a homes per un mateix producte

per Redacció, 15 de maig de 2018 a les 17:14 |
FACUA, associació que vetlla pels consumidors, ha demanat multes a Carrefour, Dia i Lidl per la "taxa rosa" que aplica a les fulles d'afaitar que venen destinades al públic femení. Segons les dades que han presentat aquest dimarts, el seu cost és un 171% més alt tot i tenir les mateixes característiques que les que ofereixen als homes.

Així, des de l'associació consideren que aquestes empreses podrien estar incorrent en un delicte de publicitat enganyosa venent fulles d'afaitar a un preu més alt per a dones que no presenten cap avantatge respecte a les d'homes. L'única diferència que destaquen és en la utilització de les paraules Women, Lady i Miss i l'ús del color rosa per a l'embolcall.


És també en aquest darrer detall que consideren que els tres supermercats podrien incórrer en una discriminació de gènere, perquè les destinades a homes posen Men i són de color blau o gris.

Un 171% més

Un estudi fet per FACUA va comprovar que les fulles d'afaitar dirigides al públic femení podien costar fins a un 171% més que altres de característiques similars comercialitzades per homes. Carrefour ven deu fulles de la seva marca Discount, genèrica, per 85 cèntims mentre que un paquet de les mateixes unitats i característiques de la marca Miss Express costa 2,31 euros.

Lidl, per la seva banda, sota la marca Cien Men, ofereix dotze unitats de fulles de dues fulles per 99 cèntims. El paquet suposadament destinat a dones, amb el nom Cien Lady, també té el mateix preu, però només conté sis fulles, fet que es tradueix en un increment del 100%.

 

Arxivat a:
Societat, Dia, Lidl, Carrefour, FACUA, multa
Participació