conflicte laboral

L'Ajuntament destinarà un milió d'euros cada any per renovar la flota de l'EMT

Begoña Floria ha afirmat que és la inversió "necessària" | La plantilla i l'EMT han arribat a sis acords per posar fi al conflicte laboral

per Jonathan Oca, Tarragona , 15 de maig de 2018 a les 12:43 |
Un autobíus de l'EMT circulant per la Rambla Nova | Jonathan Oca
La presidenta de l'EMT, Begoña Floria, es mostra satisfeta perquè el conflicte labral ha acabat. Aquest dimarts, els treballadors i la gerència han arribat a un acord, com a explicat NacióTarragona, un fet que ha suposat la cancel·lació de la convocatòria de vaga, programada per als dies 22 i 24 de maig. 

La mateixa presidenta, i alhora portaveu del govern municipal, ha avançat que a partir del 2019, hi haurà una "necessària" inversió anual d'un milió d'euros per poder portar a terme una renovació de la flota de l'EMT, que "s'iniciarà de forma immediata". En aquest sentit, Floria ha lamentat que "no hauria d'haver passat mai" aquest envelliment dels vehicles i ha celebrat que al novembre d'enguany, "acaba el maleït rèntig" que té lligat de peus i mans a l'ajuntament tarragoní. 


Els conductors denunciaven que el greuge (bretxa) salarial entre treballadors de l'EMT era molt evident i que s'havien produït augments de sou sense solta ni volta. Sobre això, Floria ha assegurat que "les pujades de sous venen de dos gerents enrere" i que com a presidenta ha revisat les auditories de compliment i "en cap hi ha cap anotació que es fes res incorrecte" o algun procediment de forma "irregular". 

Floria ha destacat que els treballadors han sigut conscients en tot moments que el marc legal actual (LRSAL) no permet apujades de salaris i per tant, s'ha hagut de reconduir les millores cap a una altra banda. En aquest sentit, preguntada sobre si no es podia haver arribat a un acord, la presidenta de l'EMT ha dit que "les negocacions laborals no són ni fàcils ni lineals".  

Per cloure, Floria ha assegurat que té plena confiança en el gerent, que veu possibles tots els acords i millores que ha certificat aquest matí. 

Els sis acords entre empresa i treballadors:

 
Els sis acords entre treballadors i gerència de l'EMT
1. L'Empresa assoleix el compromís de sotmetre al ple de l'Ajuntament de Tarragona les inversions que derivin d'un Pla de renovació de la flota que tinguin per objectiu que cap dels vehicles de l'EMT tingui una antiguitat superior en dos anys el temps d'amortització comptable.

2. A partir del dia 1 de gener de 2019, els 25 minuts de "presa i deixa del servei" als que fa referència l'article 13 del Conveni Col·lectiu seran considerats temps de treball no només quan l'inici o fi de servei es produeixin a cotxeres sinó també en els relleus fora de les cotxeres.

Els 25 minuts de la "presa i deixa" fora de cotxeres només seran considerats treballats quan el relleu es realitzi en iniciar o finalitzar la jornada diària.

3. Els 25 minuts per cada relleu fora de cotxeres seran sumats per cada treballador en un comptador diferent del general i es regularitzaran cada tres mesos produint-se l'abonament de l'excés de la jornada que s'hagi produït a raó de 18 euros l'hora, llevat en el cas que el treballador opti per la seva compensació amb reducció de jornada, cas en el qual la compensació s'efectuarà de la mateixa forma que les compensacions de jornada que es realitzen de les "R" que no se solapen als quatre períodes de vacances. 

En cap cas aquest comptador es tindrà en Compte a l'hora de calcular la jornada mitja diària. Tanmateix, els 25 minuts de la "presa i deixa" fora de cotxeres no seran considerats hores extraordinàries, pactant-se l'ampliació de la jornada màxima ordinària de conveni per a cada treballador en el temps equivalent a la suma del comptador que hagi generat anualment per aquest concepte, i fins al límit de la jornada anual màxima establerta legalment per l'Estatut dels Treballadors.

4. S'incrementen per a tots els treballadors de l'Empresa en dos dies els dies d'assumptes propis, passant de quatre a sis dies des de 1.01.2018.

5. El present acord no tindrà com a conseqüència cap disminució de les retribucions del personal que no es vegi beneficiat per la consideració com temps de treball dels 25 minuts de "presa i deixa de servei" fora de cotxeres mantenint-se la previsió del pagament de la productivitat pressupostada pel 2018.

6. La Representació dels treballadors desconvoca la convocatòria de vaga, assolint un compromís de pau social i de compliment de les obligacions laborals i personals prèviament assumides, Així mateix es compromet a debatre en el si de l'Empresa. i com a caràcter previ a qualsevol acció de reclamació, reivindicació o mobilització qualsevol discrepància sobre la interpretació o aplicació de les normes legals i/o convencionals.
 

El president del comitè d'empresa, Antonio Chacón, ha explicat a NacióTarragona a la sortida de la mediació, que estava que estan "satisfets" amb el resultat de les negociacions i també perquè "ara es veu un compromís real de viabilitat de l'empresa". 

Pel que fa a la flota, Chacón ha afirmat que des de la gerència s'ha informat que hi ha un acord perquè els busos no tinguin més de 15 anys. A més, a banda de la inversió en la renovació de la flota, el mateix president ha destacat que "ja s'estan reparant tots els desperfectes que hi ha en els busos que hem comunicat". 

Chacón també ha avançat que els treballadors de l'EMT aniran al ple que se celebrarà aquest divendres, 18 de maig, a l'Ajuntament de Tarragona, en el qual es debatran dues mocions d'ERC i de la CUP, en les quals es demana un pla de finançament per renovar la flota d’autobusos de l’EMT i una en la que es defensarà  un transport públic municipal de qualitat.

 

Participació