política

ERC vol incrementar la connexió entre Tarragona i Barcelona amb la posada en marxa del corredor mediterrani

Quan funcioni aquesta infraestructura quedaran alliberades 14 freqüències de Talgo i d'Euromed que podrien ser aprofitades per augmentar els trens que connectin les dues capitals

per Jonathan Oca, Tarragona , 6 de març de 2018 a les 11:08 |
Un tren arribant a l'estació de Tarragona | Jonathan Oca
Aquesta informació es va publicar originalment el 6 de març de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'entrada en funcionament del corredor mediterrani provocarà que molts trens de llarga distància deixin de passar per l'estació de Tarragona. Els combois es desviaran cap al Camp de Tarragona. Aquesta situació no agrada al grup municipal d'ERC però destaca que, tot i la nota negativa, és una oportunitat per la ciutat.

El portaveu dels republicans, Pau Ricomà, ha exposat que aquesta circumstància provocarà que hi hagi 14 freqüències de trens que quedaran alliberades i "s'ha de bellugar amb diligència" per poder ocupar-les amb trens entre Tarragona i Barcelona. A través d'una moció, ha explicat, demanaran a la Generalitat que aquests trams lliures siguin per la ciutat i el territori, abans que un altre ho demani. Segons Ricomà, la demanada està totalment justificada, ja que hi ha un gran nombre de passatgers que utilitzen aquesta estació, i això "es demostra en hores puntes i a l'estiu". Ara mateix, l'oferta és menor que la demanda i aconseguint aquestes freqüències, de connexió entre Barcelona i Tarragona, impulsarà també que hi hagi un major consum del transport públic.


Ricomà considera que és un tema de ciutat però també de territori i afirma que és important mantenir aquestes freqüències per estar connectats amb Barcelona. Segons el portaveu republicà, "és més fàcil" que la Generalitat aposti per seguir mantenint aquests trams a Tarragona i que puguin continuar cap a Reus i PortAventura perquè el "gran coll d'ampolla està a l'entrada de Barcelona".

Per altra banda, lamenta que el territori s'ha "encantat" en la defensa del ferrocarril i recrimina que "només es reacciona quan hi ha alguna urgència". Ricomà destaca que hagués estat molt important pel territori ser la quarta pista de l'aeroport del Prat i etziba que "no som conscients de fins a quin punt és important la intermodal".

ERC presentarà aquesta proposta en el plenari de l'Ajuntament que se celebrarà la setmana vinent i espera que tots els grups municipals apostin per fer-ne una declaració institucional. Si tira endavant, el consistori sol·licitarà a la Generalitat que faciliti l'alliberament dels solcs que es produirà pel desviament dels trens de llarg recorregut a l'estació del Camp de Tarragona, per oferir el transport directe Tarragona-Barcelona.
 

Jordi Fortuny i Pau Ricomà davant l'estació de trens de Tarragona Foto: Jonathan Oca


 

 

Participació