turisme

Promocionar Tarragona com a ciutat d'escapada per tot l'any, un dels objectius d'enguany

Inmaculada Rodríguez destaca que es vol donar "un impuls substancial a la marca Tarragona"

, Tarragona | 11/01/2018 a les 13:01h
Arxivat a: Turisme i festes, escapada, promoció, city break, ciutat d'escapada, Inmaculada Rodríguez, Tarragona
Inmaculada Rodríguez i Ángel Arenas presentant la campanya de promoció de la ciutat | Jonathan Oca
Tarragona vol deixar de banda l'etiqueta de destinació costanera i afegir-ne d'altres. La regidora de Turisme a l'Ajuntament, Inmaculada Rodríguez, afirma que un dels objectius d'enguany és el de promocionar Tarragona com a ciutat d'escapada els 365 dies. Considera que la línia a seguir és la de treballar perquè la gent conegui Tarragona com una destinació turística referent tots els mesos de l'any.

Des del Patronat Municipal de Turisme s'està treballant ja en aquest tipus de promoció. Ha engegat una campanya promocional que ha costat 22.500 euros. Aquests diners s'estan invertint en "projectar, comunicar i posicionar" la ciutat com a lloc idoni per fer una escapada durant tot l'any. Rodríguez apunta que es vol transmetre que Tarragona és la suma de molts elements els que la fan especial, com la costa, la ciutat amb la seva història i el clima, entre altres. Per tot plegat, "hem intensificat la promoció durant els mesos d'hivern buscant atreure el turisme d'escapada i de proximitat". La regidora ha destacat que a través de la campanya es busca que els turistes s'apuntin al que s'anomena "city break", que es tracta de descobrir i allargar l'estada en una ciutat.

Rodríguez ha apuntat que s'ha de transmetre que la ciutat "no tanca durant l'hivern" i ha reafirmat que cal donar "un impuls substancial a la marca Tarragona". Aquestes accions són necessàries per Tarragona, segons la regidora, perquè només un 20% dels turistes que s'allotgen a la ciutat trien els mesos de fred, a l'hivern. Ángel Arenas, gerent del Patronat, ha apuntat que el període d'abril a setembre és el més "àlgid", suposa un 78% del total de turistes que van pernoctar a la ciutat i per contra, els mesos d'octubre a març, només el 22%. 
 

Una de les pantalles en les quals es pot veure una publicitat de Tarragona Foto: Patronat de Turisme de Tarragona


El pressupost

El pressupost de la campanya promocional és de 22.500 euros. D'aquests, 6.000 euros s'han destinat a fer difusió a través de premsa nacional i regional a l'Aragó, València i Navarra en una acció conjunta amb Viatges El Corte Inglés.

Costa Cruceros i Tarragona han apostat per la difusió a través de flaques publicitàries que s'emeten en el programa "Miradas Viajeras" durant tres setmanes per un valor total de 4.500 euros.

També s'han destinat 9.000 euros a una campanya de publicitat exterior que s'ha portat a terme en set centre comercials de Barcelona, Comunitat Valenciana i Aragó. Ha comptat amb 165 pantalles i 13 tanques publicitàries. Segons Rodríguez, l'impacte ha estat molt elevat, ja que es compta que almenys el trànsit en aquests espais durant la campanya ha estat de 3.500.000 persones.

Amb la col·laboració de Turespaña i de l'Agència Catalana de Turisme, s'ha engegat una campanya on line a tots els països on són les Oficines Espanyoles de Turisme a l'Estranger (OEl's) i als Centres de Promoció Turística de Catalunya (CPTs) amb el vídeo "Tarragona, un secret al Mediterrani". Rodríguez, clarament satisfeta per com s'està desenvolupant la campanya, ha destacat que s'han elaborat 4 càpsules de 50 segons en diferents idiomes que parlen gastronomia, platges, tradicions i patrimoni i s'han distribuït a les xarxes socials de totes les seves oficines. Des del mateix Patronat, també estan fent circular aquestes càpsules a través de les xarxes socials pròpies i de la web i amb altres campanyes. La inversió, en aquest cas, ha estat de 3.000 euros.

Rodríguez, regidora del PP, espera que la "incertesa política" que hi ha a Catalunya no afecti a l'impacte turístic de Tarragona. 

A continuació, dues de les càpsul·les promocionals de la ciutat:
   

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Sergi Albarran davant agents de la policia espanyola a Tarragona abans de ser colpejat | Jonathan Oca
Jonathan Oca
01/01/1970
Sergi Albarran va rebre un cop de porra que li va costar set punts de sutura al cap
La sala plena a l'espera de l'aparició de Puigdemont | Roger Gasull
01/01/1970
El geògraf tarragoní Roger Gasull explica com ha viscut la intervenció del MHP a la facultat de Ciències Polítiques de la universitat danesa
01/01/1970
Salut descarta qualsevol relació amb un altre brot que afecta almenys 35 treballadors de l’Hospital Sant Joan de Reus
La seu d'Òmnium aquest matí | Joan Serra Carné
01/01/1970
L'institut armat també ha entrat a la seu del CTTI
Mariano Rajoy, durant l'entrevista a Onda Cero | Onda Cero
01/01/1970
El president del govern espanyol insisteix que farà tot el possible perquè es compleixi la llei i Puigdemont no sigui president
La Meridiana, en una foto d'arxiu | Adrià Costa
01/01/1970
Les obres costaran 11 miions d'euros i englobaran el tram entre Glòries i el carrer Mallorca
01/01/1970
Fa cent dies que dormen a la presó perquè l'Estat vol escarmentar l'independentisme amb les mesures més dures i jutjant més intencions que fets. Avui també són noticia la reunió Torrent-Puigdemont a Brussel·les, les incompatibilitats al CAC, l'agror de Coscubiela, la matança d'Atocha i Luis Suárez
01/01/1970
María Elósegui és escollida nova jutge per Espanya al Tribunal d'Europeu dels Drets Humans per als pròxims nou anys
Carla Simón, directora d'«Estiu 1993» | Mariona Batllés
01/01/1970
La jove directora és una de les grans favorites dels propers Premis Gaudí gràcies a «Estiu 1993», la seva primera i aclamada pel·lícula