societat

Tallen la llum a 35 famílies a Tarragona i restableixen el servei perquè hi ha clients que no deuen res

Els afectats viuen al bloc Cilasa de Campclar | Operaris d'Endesa han tallat el subministrament elèctric per la "situació de risc excessiu" produïda per la gran quantitat de connexios il·legals que hi ha | A la tarda ja tornaven a tenir llum perquè hi ha veïns que estan al dia dels pagaments

per Jonathan Oca , Tarragona , 5 de maig de 2017 a les 17:19 |
Els operaris treballant per restablir el subministrament | Jonathan Oca
Aquesta informació es va publicar originalment el 5 de maig de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Uns veïns del barri de Campclar s'han emportat una sorpresa quan a mig matí d'aquest divendres, uns operaris d'Endesa els han tallat el subministrament elèctric. Aquesta acció ha deixat 35 famílies que viuen al bloc Cilasa sense llum. Fonts de la companyia han confirmat a NacióTarragona que el tall s'ha produït perquè hi havia una "situació de risc" per als veïns. Des d'Endesa apunten que hi havia molts veïns connectats il·legalment (frau elèctric) i que era perillós (frau de seguretat).

De tots els veïns afectats, n'hi ha almenys 15 que tenen les factures al dia, com el president de l'escala, Máximo Galarza, qui ha explicat a aquest diari que no han rebut cap notificació. En aquest sentit, ha afirmat que durant tot el matí ha estat anant d'una oficina a l'altra per tal buscar una solució per als veïns que estan al corrent dels pagaments i lamenta que des de la companyia no se li hagi donat cap tipus d'explicació ni solució. També denuncia que paguin "justos per pecadors", ja que no tenim cap informació d'Endesa de cap incidència en aquest edifici.

 

El bloc Cilasa de Campclar, a Tarragona Foto: Jonathan Oca


Alguns veïns es queixaven que tot el menjar que tenien a la nevera i al congelador l'haurien de llançar perquè no els havien avisat i alguns estaven realment preocupats perquè tenen a càrrec infants de dos i tres anys que "tenen unes necessitats que no les podrem cobrir sense llum", ha expressat una mare amb dos fills. Altres demanaven que s'investigués si les persones que s'han enganxat al servei estan en situació de vulnerabilitat o de risc social.


Des de la companyia han assegurat que, després d'analitzar la situació, han decidit que es restabliria el servei perquè hi ha veïns que estan al dia de pagament però ha exigit que en un període de 15 dies s'ha de posar solució a la situació dels pisos enganxats, ja que "representa una situació de risc excessiu que no es pot acceptar".

Els operaris han arribat cap a quarts de quatre de la tarda i cap a quarts de set està previst que els veïns ja tornin a tenir llum.

 

Operaris treballant per restablir el servei elèctric Foto: Jonathan Oca

 

Participació