1 de 10
Medi Ambient

Detectats més de 50 abocadors il·legals a Tarragona aquest 2016

L'any passat la xifra superava els 300 | El govern municipal ha anunciat que en el ple d'aquest divendres donarà llum verda a la moció presentada per un grup de tuitaires #TgnTT

per Redacció, 21 d'abril de 2016 a les 11:30 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 21 d'abril de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Des que va començar l'any ja s'han detectat més de cinquanta abocadors il·legals a Tarragona, tant en terrenys públics com privats. L'any passat la xifra superava els 300. Aleshores es van retirar 416 tones de brutícia només en sòls públics i enguany ja són més d'un centenar. Conscient de la proliferació d'espais descontrolats, el govern municipal ha anunciat que en el ple d'aquest divendres donarà llum verda a la moció presentada per un grup de tuitaires #TgnTT que va denunciar aquesta problemàtica. A més, i també guiant-se per les propostes d'aquest col·lectiu, es modificarà el reglament de la deixalleria per poder absorbir la demanda existent d'entrar més quantitat de residus i runa, amb l'objectiu de reduir el nombre d'abocadors incontrolats.

Des del govern es fa una crida a la conscienciació ciutadana davant un problema que costa d'eradicar. "Els espais repeteixen, són cíclics, tornen a aparèixer encara que els retirem", ha afirmat la regidora de Medi Ambient i Neteja de l'Ajuntament de Tarragona, Ivana Martínez. La regidora ha anunciat que el govern tripartit de PSC, PP i UDC hi donarà llum verda. A més, insisteix que sempre són els mateixos espais els que s'utilitzen com abocadors: el Llorito, Sant Pere i Sant Pau, Terres Cavades, Entrevistes, etc.


Pel que fa als terrenys privats, el consistori té més dificultats per intervenir-hi. "No podem actuar en un terreny privat, excepte quan hi ha risc de perill, incendi o higiene, com vam fer recentment a l'abocador del Camí del Llorito", ha Martínez. El que es fa des de l'Ajuntament és avisar el propietari que té 15 dies per netejar l'espai. Si el consistori ha de sufragar el cost de la neteja, el propietari ha de costejar entre un 3% i un 4% de la despesa, segons la Llei d'urbanisme.

 

Participació