Receptes per a... lligar barris i centre

Les vuit principals candidatures de Tarragona responen amb les propostes del seu programa

per Redacció , Tarragona, 15 de maig de 2015 a les 16:12 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 de maig de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Imatge del carrer Sis, a Bonavista Foto: delCamp.cat


Des de TarragonaDiari.cat seguim amb el cicle temàtic de fins a vuit temes sobre els quals els partits que es presenten a les eleccions municipals han de respondre amb quines mesures aplicarien. Després de l'atur i els nyaps urbanístics, és el torn de com lligar barris i centre, realitats diferenciades socialment i urbanísticament des de fa dècades.

 
ARA
Reorganitzarem la xarxa de línies de l'EMT i racionalitzarem els recorreguts per connectar barris amb centre. Millorarem o implantarem un carril bici decent, que uneixi Ponent, Llevant, Sant Pere i Sant Pau i Sant Salvador amb el centre i així poder cosir els barris . Dignificar els accessos a Tarragona, tant en vehicle com caminant. Fer un passeig en condicions des del Parc de Bombers fins al centre per convidar a la gent a passejar i a anar en bicicleta. Dignificar els accessos a Tarragona, tant en vehicle com caminant. Fer un passeig en condicions des del Parc de Bombers fins al centre per convidar a la gent a passejar i a anar en bicicleta.
Ciutadans
Polítiques urbanístiques de connexió dels barris. Per exemple, amb la zona de Cala Romana, Boscos, es pot plantejar reduir carril i fer carril bici i vorera, de tal manera que els barris tant de Ponent com de Llevant puguin estar més connectats. Amb Campclar, Bonavista... és necessari fer modificacions urbanístiques per arribar als carrils bici que ja tenen obstacles d'arbres o es tallen de sobte. Això, a nivell urbanístic. I, amb Sant Salvador, ho hem de fer però amb urgència, perquè no només recuperarem la connexió per la nacional amb Sant Salvador sinó també amb un monument històric com és el Pont del Diable, aqüeducte del segle I d.C., un aqüeducte únic, dels millors conservats del món, per així atraure turisme. A part, el barri de Sant Salvador ha de recuperar la dignitat, té una manca d'inversió des de fa massa anys i corren el risc de convertir-se en espais totalment abandonats.
CUP
Per tal de superar l’actual bretxa entre barris perifèrics i del centre apostem per tres eines enfocades a afrontar tres problemàtiques diferents. Per fer front a la bretxa física, apostem per la millora de la mobilitat en transport públic (sobretot pel que fa al preu), a peu i en bici. Per fer front a la bretxa social, apostem per la promoció d'activitats culturals amb un criteri equitatiu arreu de la ciutat. I, per últim, per fer front a la bretxa econòmica, apostem per l'impuls de polítiques socials que facin front a l'actual situació d'emergència social i econòmica, molt més aguditzada en alguns dels barris de la ciutat que en d'altres.
ERC-MES-MDC
És urgent actuar a les diferents zones del centre de la ciutat, especialment la Part Baixa, apostant fort per la rehabilitació. Un centre dinàmic, atractiu i amb personalitat. Millorar la connectivitat amb els barris. Farem el gran parc a les dues bandes de riu Francolí, convertint les antigues carreteres en bulevards i afavorir un creixement compacte de la ciutat.
ICV-EUiA
La separació entre el centre i els barris és la gran assignatura pendent d’aquesta ciutat, fruit del desinterès de molts anys de governs de dretes. Per nosaltres superar aquesta fragmentació urbanística (i social) sempre ha estat la prioritat i ho volem fer sense augmentar la bombolla immobiliària: reforçant el transport públic; traçant carrers amb voreres i mobiliari urbà i no carreteres entre els diversos nuclis; amb zones verdes i horts urbans, i també repartint els equipaments de forma equitativa, creant noves centralitats que estimulin els veïns de qualsevol punt de la ciutat a moure’s per tot l’espai urbà. Aquestes mesures crearan consciència de que tots els barris formem una sola ciutat.
PP
A la gent dels barris perifèrics no els obsessiona com arribar al centre, el que els obsessiona és tindre qualitat de vida al propi barri. Això no treu que hi ha barris que estan molt mal connectats amb el centre, com és el cas de Sant Salvador. La idea seria que a tots els barris es pogués arribar amb un passeig i amb un carril bici a banda d'un accés per carretera que no provoqués embussos. Això és una inversió relativament petita. Hi ha barris que han millorat la seva comunicació. Sant Pere i Sant Pau, per exemple, el dia que solucioni la seva connexió amb l'A-7 sense haver de passar pel cementiri haurà resolt el seu problema de mobilitat. En el cas dels barris de Ponent amb la T-11 s'ha millorat molt, també hi ha un carril bici més o menys decent. Però perquè molta gent se senti més implicada amb Tarragona el que més els preocupa és que al seu barri l'Ajuntament inverteixi.
CiU
Tarragona és una ciutat polièdria amb 134.000 habitants dels quals el 53% viuen fora del nucli central. És molt important que s'entengui que és una ciutat complexa, de diferents idiosincràcies, no és el mateix la gent de Bonavista, que de Sant Salvador, que de Ferran. Però s'ha de relligar tot això. Hem de ser seriosos, marcar projectes que tinguin continuïtat, tenim una ciutat fragmentada.
PSC
Fent aquesta connexió de Ponent fins al centre de la ciutat a través d'un vial que tingui carril bici i vianants, recosint els espais morts - com l'Anella mediterrània a l'antic barri de l'Esperança o el Pla Parcial 10 -, transformant la via Augusta en una avinguda amb vianants, fanals i carril bici i recuperant la mirada al mar, és a dir, que pel litoral i per la costa es pugui resseguir el terme municipal de Tarragona. Aquest lligam té un punt d'encontre que és el centre de la ciutat i el riu. I al riu, per això vam fer una aposta per fer una zona verda, que sigui una zona d'unió i de nexe i que deixi de ser una cicatriu, un lloc de separació, i passi a ser un lloc d'encontre. Ens quedarà pendent Sant Salvador, que fins que l'A-27 no es desenvolupi la nacional no deixarà de tindre aquesta funció de via principal de comunicació. Tot plegat ens ho permetrà el POUM, durant els propers vint o vint-i-cinc anys.

 

Participació